1

اتفاق عجیب در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی+تصویر

  • کد خبر : 117248
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸

سالیان سال است که نماد المپیک متشکل از ۵ حلقه به معنی ۵ قاره مختلف دنیا، در جاهای مختلف رونمایی می شود با این حال در بازی های المپیک زمستانی سوچی این نماد با ۴ حلقه رونمایی شد و به جای حلقه پنجم ستاره سفیدی گذاشته شد!

به گزارش تدبیر: مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی اگرچه مثل خود این رقابت ها هزینه زیادی در بر داشت با این حالی خالی از حاشیه نبود؛ در واقع زمانی که خود پوتین شخصا دستور شروع این مراسم را داد می شد احساس کرد که مراسم خاصی پیش رو است با این حال زمانی که فرصت به رونمایی از نماد المپیک که همان ۵ حلقه معروف این بازی ها است، رسید اتفاق خاص تر رخ داد؛ اگر چه سالیان سال است که نماد المپیک متشکل از ۵ حلقه به معنی ۵ قاره مختلف دنیا، در جاهای مختلف رونمایی می شود با این حال در بازی های المپیک زمستانی سوچی این نماد با ۴ حلقه رونمایی شد و به جای حلقه پنجم ستاره سفیدی گذاشته شد!
 
 
 
امریکا مورد غضب روسیه
همین مورد حالا جدال زیادی را به راه انداخته است؛ در واقع حلقه قرمز رنگ این نماد، که به معنی قاره امریکا است در این مراسم حذف شد، موردی که خیلی ها آن را به مشکلات اخیر روسیه و آمریکا مرتبط دانستند و سران برگزار کننده این بازی ها را زیر سوال بردند. این مورد خیلی زود در توئیتر با واکنش همراه شد و بیشتر ورزشکارانی که در مراسم حضور داشتند با توییت کردن « حذف حلقه مربوط به قاره امریکا » به این شایعه ها دامن زدند. در واقع به نظر می رسید اختلاف اوباما و پوتین در مسائل مربوط به حقوق بشری در روسیه به خوبی خودش را در این مراسم نشان داد. اوباما و البته خیلی دیگر از سران کشورهای دنیا هم به نشانه اعتراض به وضع حقوق بشر در روسیه، در این مراسم شرکت نکردند و نماینده هایشان را به این بازی ها فرستادند. خیلی ها حذف حلقه مربوط به آمریکا را به خاطر این مسائل می دانند. با این حال در سایت مربوط به این رقابت ها این شایعه رد شد و در بیانیه ای علت آن چیز دیگری عنوان شد:« اگرچه حلقه های موجود در لوگوی المپیک نماینده ۵ قاره در دنیا است با این حال ۶ رنگ ( رنگ سفید هم در نظر گرفته شد ) موجود در این لوگو در زمره رنگ هایی هستند که در پرچم همه کشورهای دنیا موجود هستند و هر کشور می تواند وجود یکی از این رنگ ها را به خاطر ملیت خودش هم بداند ( موضوعی که در غالب همه پرچم ها صدق می کند ). پس برخلاف شایعه های ایجاد شده رنگ موجود در این حلقه ها بیانگر قاره خاصی نیست و نشانگر اتحادی است که حاصل ورزش است و همه ورزشکاران از سراسر دنیا را در بازی های المپیک کنار هم جمع می کند ». البته این توضیح هم ظاهرا خیلی ها را قانع نکرده است چرا که حذف کردن حلقه قرمز رنگ به معنی کنار گذاشتن خیلی از ملت هاست.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=117248

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر