3

آیت‌الله واعظ طبسی:هیچ کشوری نمی‌تواند برای ایران تصمیم‌گیری کند

  • کد خبر : 117814
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲

نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان گفت: امروز هیچ کشوری، هیچ سیاست‌مداری، هیچ مجموعه سیاسی و هیچ مغز متفکر سیاسی نمی‌تواند برای ایران تصمیم‌گیری کند.

آیت‌الله عباس واعظ طبسی صبح امروز در جمع حدود ۳۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه علوم اسلامی رضوی در تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی با تشکر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: در طول سال‌هایی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، ۲۲ بهمن امسال یک مقطع بسیار تاریخی بود، کاملاً محسوس بود که همه اقشار و سلایق با وحدت کلمه و با شناخت از زمان و دشمن و اغتنام فرصت‌ها به میدان آمده بودند.

وی با بیان “هرچند دشمنان ما وقیح‌تر از این حرف‌ها هستند که تسلیم منطق و استدلال و آنچه قابل حس و درک است، بشوند” گفت: دشمنان اسلام اگر لحظه‌ای به خود بیایند، متوجه می‌شوند که ملت ما به هیچ قیمتی دستاوردهای انقلاب خود را از دست نمی‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: غرور ملی، توجه به ارزش‌های اسلامی و ملی و صیانت از آن‌ها برای ملت ما یک تکلیف است، همچنان که تبعیت از رهبری و امام جامعه اسلامی و تجدید عهد با او، تکلیف است.

ضربه جبران‌ناپذیری در مذاکرات به مقامات آمریکایی‌ وارد شد

آیت‌الله واعظ طبسی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها چون دیدند در صحنه مذاکرات و تفاهمات، آنچه را فکر نمی‌کردند، از دست داده‌اند و ضربه جبران ناپذیری بر حیثیت و اعتبار سیاسی آن‌ها وارد شد، این گفتار خشن و بی‌منطق را که معنای آن زیر پا گذاشتن همه توافقات و تفاهمات است، پیش گرفتند که البته این نخستین گام است و ما هم حرف زیاد داریم و به‌یاری خدا و با هدایت رهبر معظم انقلاب، دشمن را در جای خود خواهیم نشاند.

وی افزود: این جلسه برای من بسیار مسرت‌بخش است، احساس می‌کنم به‌طور نسبی، آن سیاست‌ها و هدف‌هایی که در این دانشگاه پیش‌بینی می‌شد و بزرگانی از علما و دانشمندان و متفکران حوزه و دانشگاه همچون شهید بهشتی به آن چشم دوخته بودند، امروز به ثمر نشسته است.

وی همچنین با گرامی‌داشت دهه مبارک فجر و یاد و خاطره امام(ره)، تصریح کرد: شما اهل علم و صاحبان فکر و برداشت‌های علمی هستید و کار آموزشی و پژوهشی و علمی قابل توجه و تحسین دارید، بهتر است تفکر کنید که امام با چه سلاحی به جنگ دشمن آمد، اصلاً آنچه زمینه را فراهم آورد که امام به این موقعیت اجتماعی برسد و مرد بی‌نظیر جامعه بشری شود و گفتار و رفتارش خط‌مشیی برای همه آزادگان و آزادی خواهان جهان باشد و او را به‌عنوان یک رهبر نمونه بشناسند، چه بود؟

نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان اظهار کرد: آن مقداری که ما در محضر ایشان توفیق داشتیم، حضرت امام(ره) چند خصوصیت مهم داشت؛ تقوا، اخلاص، علم، قدرت نفوذ معنوی، شجاعت، صراحت لهجه و قاطعیتی که ناشی از ایمان بود، اگر به مسئله‌ای می‌رسید درنگ نمی‌کرد و در جریان فیضیه می‌خواستند از ایشان و یارانش زهرچشم بگیرند، امام به منزل رفته در را بستند، احدی را نپذیرفتند و هر پیامی که می‌رسید، آن را نگه می‌داشتند، کارشان را انجام دادند که نتیجه آن تنظیم یک بیانیه بسیار قوی و از نگاه بعضی‌ها خیلی خطرناک بود، بیانیه‌ای که شاه‌دوستی را آدم‌کشی می‌دانست و وقتی منتشر شد، شور عجیبی در جوانان ایجاد کرد.

احترام به علما و مراجع از ویژگی‌های بارز امام(ره) بود

آیت‌الله عباس واعظ طبسی از دیگر خصوصیات برجسته امام(ره) را احترام به علما و مراجع عنوان کرد و افزود: مادامی که آیت‌الله العظمی بروجردی در قید حیات بودند، ایشان خیلی احترام نگه می‌داشت، حتی چون می‌دانستند که ایشان با طرح یک سری مباحث فلسفی موافق نیستند، مباحث فلسفی هم تدریس نمی‌کردند و تا آقای بروجردی در قید حیات بودند و حتی مدتی پس از رحلت ایشان، امام خمینی(ره) رساله ندادند.

وی با بیان اینکه کسی بی‌زحمت به جایی نمی‌رسد، گفت: امام دکتری نداشت و با این الفاظ و اصطلاحات بین المللی در حوزه سیاست هم کاری نداشت، آن آدابی که در روابط سیاسی دنیا به کار برده می‌شد، همه را به بازی گرفت، در جلسه‌ای که سران کشورهای عضو اکو دعوت بودند، آقای شوارد نادزه، وزیر امور خارجه شوروی سابق از لحظات دیدارش با امام بیان می‌کرد و می‌گفت: من از دیداری که با امام داشتم، شگفت‌زده شدم، برای من آن جلسه و دیدار فراموش شدنی نیست.

وی همچنین افزود: امام به‌قدری باعظمت و باابهت برخورد کرد که کاملاً در آن جلسه محسوس است وزیر خارجه شوروی سابق چقدر احساس کوچکی می‌کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان خاطرنشان کرد: این درس از زندگی امام خمینی(ره) برای ماست که اگر فقه، منطق، اصول، فلسفه، بدایه، نهایه، اسفار و خارج نتیجه‌اش ترس از خدا و احساس حضور او شد و علم را وسیله‌ای برای خدمت به اسلام، دین و یکتاپرستی قرار دادیم، در برابر جامعه بشری و ملتهای مسلمان احساس مسئولیت کردیم، به داد ستم‌دیدگان رسیدیم، قدرت اسلام را به رخ دشمنان کشیدیم و آن‌جایی که باید، تصمیم قاطع گرفتیم و احساس هویت و اتکای به خداوند و خود داشتیم، این‌ها نشانه‌های ایمان است و علم باید مقدم بر این باشد.

وی عنوان کرد: آنچه باید به آن توجه کنید ایمان، تقوا، اجتناب از محارم، احساس مسئولیت در برابر جوامع بشری و اسلام است و بدانید که امروز اسلام به وجود شما، به تبیین حقایق و قلم و بیان شما بیش از هر زمان دیگر نیازمند است.

آیت‌الله واعظ طبسی افزود: در روزگاری که صهیونیست‌های خبیث برای شیعه شناسی متفکران خود را به کار می‌گیرند، ما چه‌عذری در پیشگاه خدای متعال داریم که ساکت بمانیم و قلم و بیان ما نتواند کمک کند؟ یک مشت صهیونیست و یک مشت انسان‌های فاقد هرگونه اخلاق و منطق به‌نام جریان وهابی و سلفی‌گری به جان جامعه بشری افتاده‌اند، چه‌کسانی باید جواب این‌ها را بدهند؟

وی تأکید کرد: شما باید متناسب با شرایط زمان بنویسید و نتیجه تحقیق شما بیرون بیاید. وظیفه دستگاه نشر کشور است که به‌خوبی آنها را منتشر کند، چرا باید این مطالب سخیف و بی‌پایه و اساس که پایه‌ای جز شرک ندارد، به‌وسیله جریان وهابی در عربستان منتشر شود و به زائران ما بدهند، اما ما نتوانیم فریاد اسلام را به گوش آن‌ها برسانیم؟ قطعاً وزارت امور خارجه می‌تواند و پیامش این است، ارشاد اسلامی می‌تواند و باید بتواند و وظیفه‌شان این است.

حضور نداشتن ایران در مذاکرات ژنو۲ کاملاً محسوس بود

آیت‌الله واعظ طبسی با بیان اینکه امروز هیچ کشوری، هیچ سیاست‌مداری، هیچ مجموعه سیاسی و هیچ مغز متفکر سیاسی نمی‌تواند برای ایران تصمیم‌گیری کند‏، گفت: سیاست، نظر و فکر ما که مورد تأیید مقام معظم رهبری بوده تعیین کننده است، همان‌طور که قبلاً گفته بودم‏، یکی از مقامات بلندپایه آمریکایی گفته بود که حضور نداشتن ایران در مذاکرات ژنو۲ کاملاً محسوس بود و این مذاکرات شکست خورد و جلسه دوم هم محکوم به شکست است که رمز آن‏، نبودن ایران است.

وی خطاب به فارغ التحصیلان دانشگاه علوم اسلامی رضوی(ع) گفت: در حوزه بمانید‏، حوزه را متحول کنید، فقیه و مجتهد تربیت کنید، قدرت حوزه را بالا ببرید، قدرت تحلیل مسائل به حوزه بدهید، فکر حوزه را روز به روز تقویت کنید، خود جزو متفکران بزرگ اسلامی بشوید، در موضوعاتی که امروز دنیا به آن نیازمند است، پاسخ مناسب داشته باشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان با توصیه طلاب به نظم در امور تدریس و برپایی نماز جماعت و دقت در مطالعات برای تدریس‏ و پرداختن به بحث‌های جنبی‏، گفت: بحث فقه و اصول برای طلبه محور است، قرآن کریم، فهم قرآن، نهج البلاغه همه در کنار فقه و اصول مطرح است، خدا را شکر که تفسیر، دقت در آیات و روایات و فهم حدیث در حوزه امروز مطرح است.

نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان خاطرنشان کرد: شما فرزندان روحانی ما هستید، این کمک خدا بوده که بتوانیم از منابع آستان قدس رضوی استفاده کنیم و یک مؤسسه قوی ایجاد شود که شما مسائل اسلامی را آنجا بگیرید و به دیگران منتقل کنید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=117814

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]