5

شیعیان هدف اول حملات تروریستی در منطقه بلوچستان پاکستان + تصویر

  • کد خبر : 11959
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۲

یک پژوهشگر پاکستانی با اشاره به حمله روز عید فطر علیه نمازگزاران شهر کویته، تصریح کرد :شیعیان هدف اول حملات تروریستی در اقلیم بلوچستان پاکستان هستند. ” جاسم تقی ” رییس سازمان مطالعات راهبردی ” الباب ” عصر چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت : در اقلیم بلوچستان پاکستان گروه های […]

یک پژوهشگر پاکستانی با اشاره به حمله روز عید فطر علیه نمازگزاران شهر کویته، تصریح کرد :شیعیان هدف اول حملات تروریستی در اقلیم بلوچستان پاکستان هستند.

” جاسم تقی ” رییس سازمان مطالعات راهبردی ” الباب ” عصر چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت : در اقلیم بلوچستان پاکستان گروه های تندرو از طوایف مختلف بسر می برند که در درجه اول شیعیان را هدف حملات خود قرار می دهند.

وی افزود : پیش از حمله به نمازگزاران عید فطر در شهر کویته، این گروه ها عملیات متعدد دیگری ضد شیعیان مرتکب شده اند.

بر اثر انفجار خودروی بمبگذاری شده پس از نماز عید فطر در شهر کویته پاکستان، ده ها تن از مردم مسلمان این شهر به خاک و خون کشیده شدند.

رییس سازمان مطالعات راهبردی ” الباب ” با اشاره به وضعیت نامساعد امنیتی در منطقه بلوچستان پاکستان،خاطر نشان کرد: شماری از گروهک های تروریستی نظیر سازمان جنگوی در اقلیم بلوچستان پاکستان فعال هستند؛ جنگوی ها به نفوذ در سازمان های امنیتی پاکستان معروف هستند و برخی از عملیات خود را با همکاری افراد نفوذی در دستگاه های امنیتی و پلیس پاکستان انجام می دهند.

جاسم تقی با تاکید به احتمال افزایش موج خشونت های طائفی و مذهبی در پاکستان گفت : پس از حوادث خونین شهر کراچی با سفر رییس ستاد ارتش پاکستان به این شهر تدابیر امنیتی شدیدی در کراچی برقرار شده است، از سوی دیگر انتظار می رود که گروه های تروریستی در منطقه پنجاب نیز فعال شوند.

وی افزود : سازمان امنیت پاکستان از احتمال وقوع حملات طائفی در برخی از شهرها خبر داشت، اما در اتخاذ تدابیر احتیاطی کوتاهی کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=11959

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر