1

داماد اسامه بن لادن در دادگاه نیویورک +تصویر

  • کد خبر : 120253
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۶:۴۲

دادستانی فدرال آمریکا مدعی است، سلیمان ابوغیث در سال ۲۰۰۲ افغانستان را به قصد ایران ترک کرد. او پس از خروج از ایران در سال ۲۰۱۳ در شهر آنکارا دستگیر شد.

سلیمان ابوغیث، داماد اسامه بن لادن و سخنگوی سابق شبکه القاعده قرار است روز دوشنبه ۰۳ مارس ۲۰۱۴ دادگاه اش در شهر نیویورک آغاز گردد واین دادگاه بمدت چند هفته ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه در گزارشی نوشت، سلیمان ابوغیث که ۴۸ سال دارد و کویتی تبار است متهم به تبانی در قتل شهروندان امریکایی و پشتیبانی مادی از افراد و گروه‌های تروریستی است.

جام/مقام های آمریکایی گفته اند، در فردای سوقصدهای تروریستی ۱۱سپتامبر که به کشته شدن دست کم سه هزار شهروند امریکایی منجر شد، سلیمان ابوغیث در کنار اسامه بن لادن رهبر شبکه القاعده و ایمن‌الظواهری در افغانستان بود و خطاب به دولت امریکا هشدار داده بود که ارتش بزرگی در تدارک حملات بعدی علیه این کشور است. سلیمان ابوغیث همچنین از “امت اسلامی” خواسته بود که علیه “یهودیان، مسیحیان و امریکاییان” دست به اقدام نظامی بزند.

 

سارنوالی (دادستانی) نیویورک، سلیمان ابوغیث را به همدستی با “ریچارد رد” نیز متهم کرده که قصد داشت در دسامبر سال ۲۰۰۱ یک هواپیمای مسافربری در مسیر پاریس-میامی را حین پرواز منفجر کند.

 

سلیمان ابوغیث، داماد اسامه بن لادن در کنار پدرزنش

 

دادستانی فدرال آمریکا مدعی است، سلیمان ابوغیث در سال ۲۰۰۲ افغانستان را به قصد ایران ترک کرد. او پس از خروج از ایران در سال ۲۰۱۳ در شهر آنکارا دستگیر شد. دولت ترکیه ابوغیث را پس از دستگیری، به سازمان اطلاعات امریکا در اردن تحویل داد. محاکمه (دادگاه) داماد اسامه بن لادن، چند هفته پیش از محاکمه ابوحمزه در نیویورک برگزار می‌شود.

 

دراین گزارش آمده است، ابوحمزه که در سال ۲۰۱۲ توسط دولت انگلستان به امریکا تحویل داده شد متهم به گروگان‌گیری و انجام فعالیت‌های تروریستی است.

 

در این گزارش نیز آمده است که ابو نس اللیبی از دیگر اعضای القاعده که در اکتوبر سال ۲۰۱۳ در طرابلس دستگیر شد، قرار است توسط دادگاه فدرآل نیویورک محاکمه شود. او متهم به سازماندهی سوء قصدهای تروریستی علیه سفارتخانه‌های امریکا در شرق افریقا در سال ۱۹۹۸ است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=120253

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر