1

گروه‌های سیاسی مصر خواهان فراخواندن سفیر قاهره از دوحه شدند

  • کد خبر : 120636
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲

در حالی که عربستان، امارات و بحرین سفرای خود را در اعتراض به سیاست‌های قطر علیه کشورهای عربی بویژه مصر و حمایت آن از اخوان المسلمین فرا خواندند ،برخی فعالان سیاسی مصر با انتقاد از وزارتخارجه این کشور خواستار فراخواندن سفیر کشورشان از دوحه شدند.

به نقل از سایت خبری ارم، حسین عبدالرازق، یکی از رهبران حزب “التجمع” مصر اظهار داشت: این سه کشور عضو شورای همکاری خلیج (فارس) که از حامیان مصر در عرصه‌های سیاسی و دیپلماتیک به شمار می‌روند موضع گیری قدرتمندی را درخصوص سیاست‌های قطر علیه مصر اتخاذ کردند بطوریکه برای حمایت از این کشور سفرای خود را از دوحه فراخواندند.

 

وی افزود: دیدگاه مصر در خصوص عدم فراخواندن سفیر خود در قاهره همچون دیگر کشورهای حوزه خلیج (فارس) نامشخص است زیرا این اقدام باید از ماه‌ها پیش صورت می‌گرفت اما دیپلماسی مصر هنوز رویکردی نامفهوم در این خصوص در پیش گرفته است .

 

در همین راستا عبد الناصر حلمی، رئیس حزب “البیت المصری” ضمن اینکه خواستار فراخواندن فوری سفیر مصر از قطر شد اظهار داشت: قاهره در تعامل با دوحه که یکی از حامیان تروریست در مصر و خارج از آن به شمار می‌رود از ناتوانی دیپلماتیک برخوردار بوده و دولت مصر باید مسئولیت خود را در این خصوص انجام داده و سفیر خود را از قطر فراخواند.

 

از سوی دیگر محمد العرابی، وزیر خارجه اسبق مصر عنوان داشت: قطر باید خواسته‌های کشور های عربی را اجابت کرده و به میان صفوف آنها بازگردد و از دخالت در امور داخلی این کشورها خودداری کند.

 

در همین حال بدر عبدالعاطی، سخنگوی وزارت خارجه مصر گفت: اقدام این سه کشور عربی در فراخواندن سفرای خود از دوحه پیام تهدید آمیز قدرتمندی برای دولت قطر به منظور متوقف ساختن اقدامات تحریک آمیز و خشونت بار خود علیه مصر به شمار می‌رود. دوحه از حدود خود با کشورهای عربی فراتر رفته است و تاکنون موضع خود را در این خصوص بیان نکرده است.

وی با بیان اینکه سفیر مصر هم اکنون در دوحه نبوده بلکه از سه هفته قبل در مرخصی به سر می‌برد گفت: احتمال دارد قاهره سفیر خود را از قطر فراخواند و هم اکنون درحال بررسی همه جانبه این رویکرد در سایه تحولات اخیر است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=120636

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر