1

فتح‌الله‌زاده چه مسائلی را افشا می‌کند؟

  • کد خبر : 120682
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۲

«اگر مشکل این دو بازیکن حل نشود، مصاحبه جانانه‌ای می‌کنم و همه چیز را روی دایره می‌ریزم. هیچ‌کس نیست به ما کمک کند.» حرف‌های این روزهای مدیر استقلال شبیه حرف‌های محمد رویانیان در آخرین روزهای مدیرعاملی پرسپولیس است. گویا اردوگاه آبی‌پوشان هم آبستن حوادثی خواهد بود.

بحران پرسپولیسی‌ها، این‌ بار پشت در باشگاه استقلال!به رغم اینکه امسال دو تیم پرطرفدار پایتخت در میان سه تیم بالای جدول رده‌بندی لیگ بر‌تر قرار دارند، اوضاع و احوال مدیریتی این دو تیم، بسیار آشفته است. چنان که می‌توان آن را بحرانی‌ترین وضعیت مدیریتی این تیم در یک دهه اخیر دانست.

محمد رویانیان در روزهای آخر مدیریتی خود از علاقه وزارت ورزش و جوانان به ترکیب مدیریتی تیم رقیب گفت و از تبعیضی که میان این دو تیم گذاشته شده بود، گلایه کرد‌.

بنا بر این گزارش، پرداخت بیشتر به استقلال و دیدار فتح‌الله‌زاده با گودرزی در آغاز روی کار آمدن وزیر جدید در برابر اینکه وزیر هیچ دیداری با رویانیان نداشته و حتی استعفای او را بی‌اهمیت خواند، موجب شد تا روزهای پایانی حضور رویانیان در پرسپولیس با سختی‌های فراوانی همراه باشد.

اما هم‌اکنون علی فتح‌الله‌زاده ـ که به نظر رویانیان محبوب وزارت ورزش بود ـ سخنانی شبیه سخنان محمد رویانیان در روزهای پایانی حضورش در پرسپولیس می‌گوید.

اعتراضات مدیرعامل استقلال به وضعیت وخیم این تیم در کنار اینکه او اعلام کرده ‌در فصل بعد در کنار این تیم نخواهد بود، همه و همه نشانه‌هایی از بحرانی است که مانند پرسپولیس، استقلال را در برگرفته و اگر نبود بازخورد منفی ماجرای اعتصاب بازیکنان پرسپولیس و واکنش‌های شدیدی که به این ماجرا نشان داده شد، شاید خبر اتفاق مشابه از اردو‌ آبی‌پوشان هم به گوش می‌رسید.

‌هرچند آبی‌پوشان ‌اعتصاب نکردند، زبان به اعتراض گشودند که سیاو‌ش اکبرپور، معروف‌ترین آنها ‌نسبت به ‌پرداخت نکردن یکسان به بازیکنان اعتراض کرده بود.
فتح‌الله‌زاده چه مسائلی را افشا می‌کند؟
در این باره باید گفت، برای بازیکنان بستن قرارداد میلیاردی، مهمتر از مقدار پولی که دریافت می‌کنند، نیست. وقتی باشگاه پولی برای پرداخت نداشته باشد، قراردادهای چند صد میلیونی هم روی هواست.

رخدادهای این فصل استقلال اما بسیار جالب و شاید نگران کننده باشد. یکی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا، مشکل مالی دارد و همین، اختلافات درونی ‌برای آن‌ها رقم زده است. وقتی پس از شکست مقابل الشباب هواداران استقلال، بازیکنانشان را بی‌غیرت خطاب کردند، سیاو‌ش اکبرپور زبان به اعتراض گشود و گفت: «ما شش، هفت بازیکن در تیممان داریم که نزدیک به ۱۰۰درصد پول خود را گرفته‌اند و بازیکنی داریم که یک درصد از قراردادش را هم نگرفته، ولی متأسفانه لقب بی‌غیرت می‌شنود. آقایان هوادار، بی‌غیرت کسی است که پولش را گرفته باشد و هر جور دلش می‌خواهد تمرین و بازی کند‌».

فتح‌الله‌زاده هم که به تازگی مشکل ممنوع‌الخروج بودن دو بازیکنش در کنار اعتراضات مالی تیم حسابی کلافه‌اش کرده، تهدید نموده که اگر مشکلات را حل نکنند، با یک مصاحبه «جانانه» همه چیز را روی دایره می‌ریزید.

او می‌گوید: «متأسفانه در وضعیت بدی گرفتار شده‌ایم؛ یکی مشکل مالیاتی دارد، آن یکی ممنوع‌الخروج است. تیم‌های خارجی با جت‌های شخصی اینجا می‌آیند و بازی می‌کنند و می‌روند، ولی ما‌ هزار خوان رستم داریم. تا کنون وضعیت دو بازیکنمان برای خروج حل نشده است. اگر مشکل این دو بازیکن حل نشود، مصاحبه جانانه‌ای می‌کنم و همه چیز را روی دایره می‌ریزم. هیچ‌کس نیست به ما کمک کند.

او در پاسخ به اینکه چه کسانی می‌توانند به تیمش کمک کنند، می‌گوید: همه می‌توانند به ما کمک کنند. نام کسانی که سنگ جلوی پای ما می‌گذارند را نمی‌برم، چون اگر این کار رو انجام دهم، آنان بد‌تر می‌کنند. انگار متوجه نیستند ما یک تیم دولتی را اداره می‌کنیم. همان طور که این تیم مال من است مال همه‌ مردم ایران هم محسوب می‌شود. مگر استقلال ملک شخصی من است؟ ‌ مشکلات و بی‌پولی به همه سرایت می‌کند. ما نباید مشکلات اینچنینی داشته باشیم. هیچ کجای دنیا مدیرعامل و سرمربی تیم این همه دغدغه‌ مالی ندارند. هر وقت به این تیم می‌آییم، از «ب» بسم‌الله مشکل داریم تا زمانی که از این تیم برویم‌».

اینکه فتح‌الله‌زاده‌ ـ که در زمان رفتن رویانیان و اعتراضات فرائوانش به وضعیت موجود سکوت ‌کرده بود، اکنون از پوسته محافظه‌کارانه‌اش جدا شده و ‌مصاحبه‌های تند و آتشین کرده و تهدید به افشاگری می‌کند، نشان از این دارد که وی نیز مانند رویانیان یک ماه پیش در محاق گرفتار شده و به‌ د‌‌نبال فرصتی است تا وضعیت خود را در این باشگاه بهبود بخشد؛ ولی آنچنان که معلوم است ،خودش هم می‌داند که رفتنی است.

همه این‌ها در حالی‌ است که وزارت ورزش و جوانان در حال بررسی وضعیت واگذاری این دو تیم به بخش خصوصی است؛ ماجرایی که مجلس به شدت پیگیر آن است و وزیر ورزش را برای انجام آن در فشار گذارده تا اینکه همین دیروز هم هیأت وزیران دیروز در حضور رئیس‌جمهور با تشکیل کمیته‌ای برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس موافقت کرد؛ که آن هم خودش داستان دیگری دارد که خیلی‌ها امیدوار به درست اجرا شدن آن نیستند و فکر نمی‌کنند این ماجرا وضعیت این دو تیم را بهبود بخشد.

به هر روی، شاید‌ اردوگاه آبی‌پوشان هم در ایام پیش‌ روی دچار تغییر و تحولاتی شود؛ اما هر چه هست، وضعیت مدیریتی این دو تیم در سال ۹۲ چندان خوب‌ نبوده و همین مسأله هم موجب نارضایتی هواداران زیاد این دو تیم شده است. پس از شوک مدیریتی به پرسپولیس که این تیم را در کورس قهرمانی با مشکلاتی روبه‌رو کرد، هم‌اکنون نیز گویا‌ قرار است  استقلالی‌ها طعم این ماجرا را بچشند.

تابناک

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=120682

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر