4

معیشت مردم باید دغدغه حکومت اسلامی باشد

  • کد خبر : 12093
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۱

حجت الاسلام صدیقی سخنران خطبه های نماز جمعه امروز تهران در سخنانی در خطبه دوم به دیدار اعضای هیئت دولت با رهبر انقلاب و توصیه های ایشان به مجموعه دولت اشاره و اظهارداشت: جهاد اقتصادی مورد تاکید است . وی ادامه داد: خداوند می فرماید اگر معیشت مردم تامین نشود زمنیه بندگی هم بی رنگ […]

حجت الاسلام صدیقی سخنران خطبه های نماز جمعه امروز تهران در سخنانی در خطبه دوم به دیدار اعضای هیئت دولت با رهبر انقلاب و توصیه های ایشان به مجموعه دولت اشاره و اظهارداشت: جهاد اقتصادی مورد تاکید است .

وی ادامه داد: خداوند می فرماید اگر معیشت مردم تامین نشود زمنیه بندگی هم بی رنگ می شود.

خطیب جمعه تهران خاطرنشان کرد: دغدغه حکومت اسلامی باید معیشت مردم باشد . ما میدانیم مسئولان شب و روز در حال تلاش هستند اما کافی نیست.

وی ادامه داد: مردم صاحبان اصلی این انقلاب هستند و مسئولان سرسفره آنان هستند، این مردم بودند که انقلاب را زیر پرچم ولایت بردند و پرچم انقلاب را برافراشتند و ولایت را برای اولین بار ولایتی الهی و سکولار زدا نشان دادند.

صدیقی تاکید کرد: پس از رسول الله (ص) اولین حکومتی که رنگ دینی و ولایی دارد و با انگیزه اسلام خواهی خود را نشان داد و الگوی امروز کشورهای منطقه شد حکومت اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: لذا دغدغه معیشت این مردم که خود، جوانان و حیثیتشان را فدای اسلام و انقلاب کردند مهم است.بی توجهی به دغدغه‌ معیشت این مردم که همه چیز خود را فدای این انقلاب و اسلام کرده‌اند جفای به تاریخ و جفای به این مردم است .

خطیب این هفته نماز جمعه تهران برنامه داشتن برای رسیدن به چشم انداز ۲۰ ساله را مهم خواند و گفت: داشتن برنامه اقتضاء می کند  برای چند سال دیگر در منطقه قدرت اول باشیم و اگر در این مسابقه جا بمانیم خسارتهای جبران ناپذیری داریم.

وی گفت: جبهه‌ استکبار با جنگ نظامی و نفاق درونی و ستون پنجم می‌خواست ما را بشکند، اما خودش شکسته شد .دشمنان می خواهند از نظر اقتصادی مانعی برای ما باشند اما ملت ایران در تمام امتحانها سرافراز بیرون آمده است. مقام معظم رهبری توجه به سند چشم انداز را جزو اولویت ها قرار دادند و این امر یک فریضه است که زمینه های رشد اقتصادی را باید به وسیله ممکن فراهم کنیم.

حجت الاسلام صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود از حضور حماسی مردم در روز قدس تقدیر و تشکر کرد و گفت: امسال اولین سالی بود که مردم مصر همراه مردم ایران شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند و کشورهای دیگر هم با ندای تکبیر پیوندشان را با جبهه ضد استعماری و اسلام خواهی اعلام کردند.

امام جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود به تاکیدات مقام معظم رهبری در چگونگی برخورد با نقاط ضعف و قدرت دولت اشاره کرد وگفت: رهبر انقلاب به دیدن پیشرفتها و راضی نبودن به وضع موجود توصیه کردند . اینکه مقایسه ای بین وعده های  داده شده و خروجی ها داشته باشیم. این توصیه ها از سوی یک مدیر جهان نگر و جامع نگر است که همه ما باید از این نعمت بی بدیل الهی بهره لازم را ببریم.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به روز دهم شهریور به عنوان روز پدافند هوایی گفت: چشم ما روشن بود که هم در نماز حضرت آقا و هم امروز این سربازان دین و مرزبانان کشور و سنگرنشینان امنیت حاضر هستند.

صدیقی با اشاره به وضعیت قحطی زدگان سومالی گفت: مسئله سومالی همچنان در اولویت است ملت ما به فضل الهی همیشه در این عرصه قهرمان بودند، اما این حضور باید استمرار داشته باشد.
وی همچنین در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران ، با تبریک به مومنان برای گذراندن ماه رمضان و مناجات‌ها و عبادت‌های آن گفت: ماه رمضان یک ماه تزکیه نفس و اخلاق بود و این گسستن تعلقات بیرونی رمز پیوستن به حق مطلق است.
خطیب امروز تهران افزود: هر چه تمرکز در حقیقت حق در دل بیشتر باشد، خداوند متعال خود تولیت دل را که سلطان جوارح و کشش‌هاست، به عهده می‌گیرد. و مشیت انسان ، مشیت‌ الله می‌شود و اراده‌ انسان ، اراده‌ خدا می‌شود.
صدیقی با اشاره به  پایان ماه رمضان نیز گفت: حیف است یک ماه پیش خدا باشیم و در خواب هم ما را نوازش کند و بگوید خواب و نفس هایت را هم خریدارم، یک ماه این طور برنامه عرفانی بودن با خدا را تمرین کنیم، اما افسوس است که حالمان عوض نشده باشد و تحولی و انقلابی در وجود ما به وجود نیاید.
امام جمعه‌ موقت تهران گفت: روح روزه داری گسستن تعلقات بیرونی و درون گرایی است . به هر حال کسانی که جا مانده‌اند، ناامید نباشند، باید از حالا مراقبت را شروع کنیم ان شاءالله رمضان بعدی را ببینیم و از این مواهب و کانون های نور بهره ای ببریم.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12093

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر