3

محل دفن حضرت زهرا(س) کجاست؟

  • کد خبر : 121700
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۴

قبر نورانی دخت گرامی رسول‌الله (ص) در یکی از سه مکان روضه پیامبر، خانه حضرت زهرا (س) و قبرستان بقیع قرار دارد اما احتمال کدامیک قوی‌تر است؟

بر اساس روایات، قبر نورانی دخت گرامی رسول‌الله (ص) در یکی از سه مکان روضه پیامبر، خانه حضرت زهرا (س) و قبرستان بقیع قرار دارد اما احتمال کدامیک قوی‌تر است؟ امام علی‌بن موسی‌الرضا (ع) پاسخ این پرسش را بیان می‌کنند.

بر اساس کتاب عیون اخبار الرضا جلد ۱ صفحه ۳۱۱ از شیخ صدوق (ره) نقل شده است که احمد بن محمد بن ابی نصر می‌گوید: از حضرت ابوالحسن، علی بن موسی الرضا علیه السلام درباره‌ قبر حضرت فاطمه سلام الله علیها پرسش کردم، حضرت فرمود: «دفنت فی بیت‌ها فلما زادت بنو امیه فی المسجد صارت فی المسجد»؛ آن حضرت در خانه خود به خاک رفت، پس چون بنی امیه مسجد را توسعه دادند، آن خانه هم جزو مسجد شد.

با اندکی تحقیق در جوامع روایی نیز این نتیجه حاصل می‌شود که از میان سه قول تدفین حضرت زهرا (س) در یکی از سه مکان «قبرستان بقیع»، «روضه پیامبر (ص)» و «خانه حضرت زهرا (س)»، احتمال خاکسپاری ایشان در منزل خودشان از اقوال دیگر قوی‌تر است.

 

در بیشتر کتاب‌های معتبر شیعه از جمله «کافی»، «تهذیب» و «من لایحضره الفقیه» -که جزو کتب اربعه شیعه هستند- این قول با طرق روایی مختلف از امیرالمؤمنین، امام باقر، امام صادق و امام رضا علیهم‌السلام نقل شده است.
منبع:باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=121700

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]