2

تلاش معمر قذافی برای فرار به آفریقای جنوبی

  • کد خبر : 12215
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۷

خبرگزاری آلمان، مسئولان شورای ملی انتقالی لیبی اعلام کردند که معمر قذافی، رهبر لیبی بعد از آنکه تعداد زیادی از اموال و طلاهای خود را بعد از سقوط طرابلس به دست انقلابیون این کشور به آفریقای جنوبی منتقل کرد، ممکن است قصد داشته باشد از طریق کشور مالی به آفریقای جنوبی فرار کند. این منابع […]

خبرگزاری آلمان، مسئولان شورای ملی انتقالی لیبی اعلام کردند که معمر قذافی، رهبر لیبی بعد از آنکه تعداد زیادی از اموال و طلاهای خود را بعد از سقوط طرابلس به دست انقلابیون این کشور به آفریقای جنوبی منتقل کرد، ممکن است قصد داشته باشد از طریق کشور مالی به آفریقای جنوبی فرار کند.

این منابع همچنین اعلام کردند: معاونان قذافی و نزدیکان وی اخیرا تماس‌هایی با مسئولان آفریقای جنوبی در این زمینه داشته‌اند.

مسئولان شورای ملی انتقالی لیبی همچنین تاکید کردند: روابط قذافی با مسئولان آفریقای جنوبی به ویژه جاکوب زوما، رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی بسیار تناتنگ است.

عبدالمنعم الهونی، نماینده شورای ملی انتقالی لیبی در اتحادیه عرب و مصر عنوان داشت: اطلاعات موثقی از شبکه‌های مختلف داریم که نشان می‌دهد آفریقای جنوبی می‌تواند یکی دیگر از مکان‌هایی باشد که قذافی قصد دارد برای پیداکردن پناهگاه امن و فرار از دست محاکمه به آنجا بگریزد.

منابع آگاه لیبیایی در طرابلس در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط عنوان داشتند: گردان نظامی وابسته به انقلابیون در منطقه “تاجوراء” یک مخفیگاه سلاح‌های شیمیایی را که مجهز به دستگاه‌های الکترونیک بود، کشف کردند.

این منابع در ادامه افزودند: به دنبال کشف این منطقه نیروهایی در اطراف آن برای شناسایی نوع سلاح‌ها مستقر شدند. این سلاح‌ها قرار بود به طرابلس منتقل شود.

از سوی دیگر سخنگوی سیف‌الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی عنوان داشت: سیف‌الاسلام در اطراف طرابلس با رهبران قبایل مختلف دیدار و خود را برای بازپس‌گیری پایتخت لیبی آماده می‌کند.

وی در ادامه افزود: شورای ملی انتقالی لیبی نمی‌تواند کشور را مدیریت کند. ما همچنان قدرتمند هستیم.

سخنگوی سیف‌الاسلام همچنین عنوان داشت: ارتش ما همچنان کنترل برخی از مناطق در لیبی به دست دارد، ما می‌توانیم بار دیگر طرابلس را به دست بگیریم.

وی در ادامه افزود: نیروهای القاعده و ناتو با ما مبارزه می‌کنند. چنانچه شورای ملی انتقالی لیبی و ناتو با فرصت مذاکره با هواداران قذافی مخالفت کنند، درگیری‌ها ادامه خواهد داشت و کشوری وجود نخواهد داشت تا آنها بر آن حکمرانی کنند. شکست در انجام مذاکرات می‌تواند به جنگ فراگیر در تمام منطقه بیانجامد/ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12215

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر