3

افشاگری مقام امنیتی فرانسه درباره حمایت های قطر و عربستان از تروریسم

  • کد خبر : 122539
  • ۰۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵

رئیس سابق اطلاعات داخلی فرانسه: قطر و عربستان حمایت کننده اصلی تروریستها در خاور میانه و شمال آفریقا می باشند.

به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز به نقل از روزنامه جزائری الفجر: “برنار اسکارسینی” (Bernard Squarcini) رئیس سابق اطلاعات داخلی فرانسه که یک سال و نیم پیش از مقام خود بر کنار شد در کتاب جدید خود به نام “سازمان اطلاعات فرانسه گزینه های جدید” نوشت: قطر و عربستان حمایت کننده اصلی تروریستها در خاور میانه و شمال آفریقا هستند.

  وی تاکید کرد که “بندر بن سلطان” شاهزاده سعودی و رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی برنامه ای برخلاف بردران و عموزاده های خود در پیش گرفته است و مسئول حمایت مالی از گروه های تروریستی در کشورهای مالی، مصر، لبنان، سوریه وافغانستان وشمال افریقا می باشد.

  رئیس سابق سرویس اطلاعات داخلی فرانسه افزود: قطر مهمترین شریک اقتصادی و سیاسی فرانسه نیز، شدیدا به خرید سلاح برای گروه های تروریستی اسلام گرا که در شمال افریقا فعال هستند، اهتمام دارد.

  وی ادامه داد: قطر با تأسیس شرکت های غیر دولتی و ارسال کمک های لوجستیکی بواسطه این شرکت ها، ارتباطات خود را با گروه های اسلامی مخفی نگه داشته است.

  برنار اسکارسینی با شکایت خانواده جوان فرانسوی “محمد مراح” مدام در حال رفت و آمد به دادگاه های فرانسه می باشد.

  محمد مراح، سال گذشته در جریان تیراندازی در مقابل یک مدرسه یهودی، سه دانش‌آموز و یک خاخام یهودی را کشت. او پیش از آن هم سه سرباز غیر مسلح را کشته بود. پلیس فرانسه، آپارتمان محل سکونت محمد مراح را شناسایی کرد و پس از ۳۲ ساعت محاصره محل، او را کشت.
مراح فرانسوی و الجزایری تبار بود و در همان مدت زمانی که محل زندگی‌اش در محاصره بود، تأیید کرده بود که قتل‌ها را انجام داده و همچنین گفته بود که از اقدامات خود فیلمبرداری کرده است.
پلیس گفته بود که محمد مراح عضو القاعده است و بارها به پاکستان و شمال افریقا سفر کرده است، با وجود این بسیاری بر این باورند، پلیس می‌توانسته است او را زنده دستگیر کند، ولی این کار را نکرده است.

  خانواده مراح معتقدند که وی در خدمت سرویس اطلاعات داخلی فرانسه و شخص برنار اسکارسینی بوده ولی آنها به مراح خیانت کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=122539

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]