1

باغ فین کاشان خاموش شد

  • کد خبر : 123102
  • ۱۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱

همزمان با روز جهانی «ساعت زمین»، چراغ‌های آثار تاریخی منحصر به فرد کاشان به صورت نمادین به مدت یک ساعت خاموش شد.

به مناسبت روز جهانی «ساعت زمین»، امشب شهر زیرزمینی نوش‌آباد، باغ تاریخی فین و میدان جهاد کاشان به مدت یک ساعت به خاموشی مطلق فرو رفت.

مجری طرح خاموشی ویژه روز جهانی ساعت زمین در کاشان شنبه شب در حاشیه اجرای این طرح در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: ساعت خاموشی زمین از سال ۲۰۰۷ توسط یک گروه خودجوش در شهر سیدنی استرالیا ایجاد شده است و به مرور به یک جنبش جهانی مبدل گشته است.

خسرو اعتماد تصریح کرد: این برنامه از سال ۲۰۱۰ نیز در ایران گسترش یافته است و به صورت نمادین آثار تاریخی و نمادین استان‌های بزرگ کشور به مدت یک ساعت برنامه خاموشی اجرا می‌کنند که شهرستان کاشان نیز به عنوان یک کلانشهر کشور و با پیشینه تاریخی ۷ هزار و ۵۰۰ ساله خود به جمع جمعیت‌های خودجوش جهان پیوسته است.

وی افزود: شاید خاموش کردن چندین چراغ در یک شهر تأثیر بسزایی در جلوگیری از گرمایش زمین نداشته باشد ولی این امر موجب تحریک حس پرسشگر شهروندان برای چرایی این خاموشی می‌شود و آنها را وادار به تفکر و تحقیق می‌نماید.

مدیرعامل جمعیت کویر سبز کاشان خاطرنشان کرد: انرژی گرمایی حاصل از روشنایی نه تنها به خودی خود موجب گرمایش زمین می‌شود بلکه سوخت‌های فسیلی که موجب ایجاد انرژی الکتریسیته در نیروگاه‌های می‌شود بر این گرمایش می‌افزاید.

وی یادآور شد: امیدواریم تا در سال‌های آینده شاهد مشارکت بیشتر هموطنان و مردم کاشان در این طرح باشیم

اعضای جمعیت کویر سبز کاشان شنبه شب با حضور نمادین و منسجم و با در دست داشتن شمع در میدان جهاد به صورت نمادین ساعت زمین را گرامی داشتند.

ساعت زمین هر ساله همزمان با آخرین شنبه ماه مارس از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه تا ۲۱:۳۰ دقیقه در سراسر جهان برگزار می‌شود.

فارس/در شهرستان کاشان نیز به طور همزمان باغ تاریخی فین به عنوان عروس باغ‌های ایران و جزء آثار ثبت شده جهانی و شهر زیرزمینی اویی واقع در نوش‌آباد به عنوان بزرگترین شهر زیرزمینی جهان و میدان جهاد به عنوان نماد شهری در خاموشی مطلق قرار گرفتند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=123102

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]