به گزارش ایسنا، وی گفت: تاکنون در خصوص افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه تاکسیها که مصوب شورای شهر تهران است، فرمانداری اعتراضی ارایه نداده و در فرصت قانونی هم که میتوانست اعتراض کند، اعتراضی اعلام نکرده است؛ طبیعتا عدم ارایه اعتراض به نشانه موافقت فرمانداری است.
وی افزود: در فروردین و اردیبهشت ماه سال ۹۳ بحث آزادسازی حاملهای انرژی را خواهیم داشت و قیمت بنزین و CNG افزایش پیدا میکند. بر این اساس باید تدابیری با کمک دولت، وزارت کشور و شورای شهر تهران اندیشیده شود تا هزینه تاکسیرانها و سوخت با نرخ کرایهها متناسب باشد.
وی تاکید کرد: بنا به تصمیم دولت مرحله دوم هدفمندی یارانهها اجرا میشود و طبیعتا با اجرای این بحث با تصویب شورای شهر تهران در ابتدای سال افزایش نرخ مجددی را خواهیم داشت.
مظفر با اشاره به آغاز طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران گفت: تاکسیهای مدل ۸۲ و قبل از آن میتوانند تاکسی فرسوده خود را تحویل دهند و سمند EF7 پایه گازسوز با تسهیلات بسیار خوب دریافت کنند.
وی افزود: با توجه به گذشت یک هفته از آغاز طرح استقبال بسیار خوبی از نوسازی تاکسیها شده است به طوری که بیش از ۲۰۰۰ نفر از تاکسیرانها در طرح ثبتنام کردهاند که آمار بسیار بیسابقه و قابل توجهی است.
وی تاکید کرد: نوسازی ۴۰۰۰ تاکسی در این طرح تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۳ به اتمام میرسد و با اجرای این طرح شاهد کاهش آلودگی هوا، افزایش کیفیت خدمترسانی به مسافران و راندمان کاری خواهیم بود.
مظفر در پاسخ به این سؤال که با “قطعی شدن استفاده از سمند برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی آیا بحث واردات خودرو به عنوان تاکسی منتفی میشود” گفت: سازمان هر دو مسیر را دنبال میکند و واردات خودرو برای تاکسیهایی است که با نرخ بالاتری در مراکز خاص مانند فرودگاه و تاکسیهای تلفنی و دربستی ارایه خدمت میکنند. واردات خودرو برای تاکسی باید توجیه اقتصادی داشته باشد. البته تاکسیهای سمند EF7 پایه گازسوز هم تاکسیهای مناسبی برای خطوط تاکسیرانی هستند.