1

جنگنده های فرانسوی “کونا” در مالی را بمباران کردند

  • کد خبر : 57521
  • ۲۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۱

دولت مالی برای مبارزه با شبه نظامیان حاضر در شمال این کشور وضعیت فوق العاده اعلام کرده و جنگنده های فرانسوی نیز منطقه ای را بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، سرانجام فرانسه با کسب مجوز از دیگر کشورهای غربی عملیات نظامی خود در مالی را آغاز کرد و در اولین اقدام مواضعی را که ادعا می کند متعلق به گروه های مرتبط با القاعده در کونا واقع در شمال این کشور است، بمباران کرد.

کارشناسان مسائل آفریقا و امور نظامی اعتقاد دارند که این اقدام می تواند مالی را تبدیل به یک افغانستان جدید کند.

بر اساس این گزارش، “فرانسوا اولاند” رئیس جمهور فرانسه در سخنانی از پیوستن کماندوهای این کشور به دولت مالی برای مبارزه جدی تر با شبه نظامیان مرتبط با القاعده خبر داد.

به نوشته آسوشیتدپرس، شبه نظامیان هم اکنون اغلب نقاط شمال غربی مالی را در اختیار داشته و تهدید کرده اند که توانایی سرنگون کردن دولت را دارند.

اولاند در سخنان خود به این مورد که چه تعداد از نظامیان فرانسوی به مالی اعزام شده اند، اشاره نکرد، اما تاکید کرد که تا هر زمان که نیاز باشد پاریس حضور نظامی خود در مالی را حفظ می کند.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه اظهارات خود و با هدف توجیه مداخله نظامی این کشو در مالی گفت : وضعیت موجود در مالی آینده این کشور را در پرده ای از ابهام قرار داده است.

اولاند در سخنان خود گفت : مالی امروز با بحران روبرو بوده و در حال جنگ با تروریستهایی است که از شمال آمده اند. از همین رو حفظ امنیت مردم مالی که دوست فرانسه است، برای پاریس مهم است.

عملیات نظامی فرانسه در مالی در حالی انجام شد که آمریکا از این اقدام حمایت کرد و “ویکتوریا نولاند” سخنگوی وزارت خارجه این کشور در سخنانی گفت : واشنگتن با پاریس در ارتباط است. ما این نکته را درک می کنیم که فرانسه برای حمایت از دولت مالی، کمک های سریع نظامی را به این کشور ارائه کرده و بر همین اساس ارتباط با دولت فرانسه در خصوص حرکت های بعدی در مالی ادامه خواهد داشت.

در پی کودتای ۲۲ مارس گذشته در مالی و تصرف بخشهای شمالی کشور توسط شورشیان طوارق و گروه‌های جنبش توحید و جهاد در غرب آفریقا و گروه انصار الدین، دولت انتقالی این کشور در سپتامبر گذشته از شورای امنیت خواست تا با مداخله نظامی شبه نظامیان را از مالی اخراج کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=57521

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر