1

تصویرگر قربانیان خشونت، خود قربانی خشونت شد + تصاویر

  • کد خبر : 124067
  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰

یک مأمور پلیس به سمت خودروی حامل این دو رفت و به سوی آنان آتش گشود؛ نیدرینگ‌هاوس کشته و همکار او به شدت مجروح شد.

«آنیا نیدرینگ‌هاوس» که با همکار خود «کتی گنون» روزنامه‌نگار کانادایی، در خوست در شرق افغانستان درحال حرکت بود هدف یک مأمور پلیس قرار گرفت و کشته شد.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ عکاس جنگی آلمانی یک روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۴ افعانستان در این کشور ترور شد. «آنیا نیدرینگ‌هاوس» روایتگر تصویر خشونت از سارایوو تا بغداد و کابل، خود در نهایت قربانی خشونت شد.

آنیا نیدرینگ‌هاوس با همکار خود «کتی گنون» روزنامه‌نگار کانادایی، در کاروانی که پلیس و ارتش افعانستان از آن مراقبت می‌کردند، روز ۱۳ فروردین (چهارم فوریه) در خوست در شرق افغانستان در حرکت بود. یک مأمور پلیس به سمت خودروی حامل این دو رفت و به سوی آنان آتش گشود؛ نیدرینگ‌هاوس کشته و همکار او به شدت مجروح شد.

افسری که نیدرینگ‌هاوس را به قتل رساند، بلافاصله توسط نیروهای محلی بازداشت شد. به گفته سخنگوی پلیس افغانستان، فرد مهاجم “انتقام بمباران روستای زادگاهش توسط نیروهای ناتو” را انگیزه خود برای حمله به این دو خبرنگار خارجی اعلام کرده است.

لوازم آنیا نیدرینگ‌هاوس در محل ترور

صحنه قتل عکاس آلمانی

نیدرینگ‌هاوس به‌عنوان عکاس آژانس‌های معتبر خبری همواره در کانون آتش بود. او با وجود این تصاویر بسیاری هم از رخدادهای حاشیه جنگ ثبت کرده است. نیدرینگ‌هاوس این تصویر را که بازی کودکان در افعانستان را نشان می‌دهد، یک روز پیش از مرگ خود ثبت کرد.

این تصویر هم اندکی پیش از حمله به خودروی آنیا نیدرینگ‌هاوس ثبت شده است. عکاس آلمانی با انتخاب این کادر نگرانی‌ها از وضعیت ناپایدار امنیتی پیش از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را به تصویر کشیده است. بنا بر آمار سازمان گزارشگران بدون مرز، در افغانستان از آغاز مبارزات انتخاباتی سه روزنامه‌نگار کشته شده‌اند.

تصاویری که جایزه گرفتند

نیدرینگ‌هاوس ۲۰ سال سابقه عکاسی جنگ داشت و از سال ۲۰۰۲ برای خبرگزاری آسوشیتدپرس عکاسی می‌کرد. تصاویر تکان‌دهنده او از جنگ عراق در سال ۲۰۰۵ جایزه پولیتسر در بخش “خبر فوری” (Breaking News Photography) را برای این عکاس آلمانی به ارمغان آوردند.

این تصویر را آنیا نیدرینگ‌هاوس در سارایوو (بوسنی هرزگوین) ثبت کرده است. بحران بالکان (دهه ۱۹۹۰ میلادی) نخستین تجربه عکاسی جنگی این عکاس آلمانی بود. او آن زمان هم هدف گلوله قرار گرفت؛ اما خوش‌اقبال بود که جلیقه ضد گلوله به تن داشت.

نیدرینگ‌هاوس به دلیل شغلی که انتخاب کرده بود، جنگ و حواشی آن را در بسیاری از مناطق از نزدیک لمس کرد. این تصویر از یک دختر دبستانی در پاکستان گرفته شده است.

نیدرینگ‌هاوس در اکتبر ۲۰۱۳ و همزمان با حمله به محله‌ای خارجی‌نشین در کابل این تصویر را ثبت کرد. او بعدها به روزنامه آلمانی “فرانکفورتر آلگماینه” گفت: «طبیعتا ترس بخشی از این کار است، ترس طبیعی‌ترین واکنش دفاعی بدن است. هر کس بگوید نمی‌ترسد، حتما جایی از کار ایراد دارد».

………………

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=124067

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]