3

وزیر دادگستری:فعلاً نرخ دیه همان نرخ سال ۸۹ است

  • کد خبر : 12448
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۶

وزیر دادگستری عصر روز یکشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در مورد آخرین وضعیت نرخ دیه گفت: فعلاً نرخ دیه همان نرخ سال ۸۹ است. سیدمرتضی بختیاری در پاسخ به این سوال که نرخ جدید دیه چه زمانی اعلام خواهد شد؟ نیز گفت: اقداماتی در حال انجام است و تا وقتی نرخ جدید اعلام شود […]

وزیر دادگستری عصر روز یکشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در مورد آخرین وضعیت نرخ دیه گفت: فعلاً نرخ دیه همان نرخ سال ۸۹ است.

سیدمرتضی بختیاری در پاسخ به این سوال که نرخ جدید دیه چه زمانی اعلام خواهد شد؟ نیز گفت: اقداماتی در حال انجام است و تا وقتی نرخ جدید اعلام شود همان نرخ سال ۸۹ در نظر گرفته می‌شود.

سخنگوی قوه‌ قضاییه در یکی از نشست ‌های اخیر خود در پاسخ به سوالی در رابطه‌ با تعیین نرخ دیه گفت: در مورد دیه مسائلی مطرح شد و به دنبال آن در ۱۵ خرداد امسال وزیر دادگستری طی نامه‌ای از رییس قوه قضاییه درخواست کرد تا ظرف مهلتی دوماهه دولت و مسئولان بیمه مشکلات ناشی از تعیین نرخ جدید دیه را بررسی کنند و امروز هم این مهلت دوماهه تمام شده است.

دادستان کل کشور گفت: قرار بود از نظر حقوقی و فقهی بررسی شود که آیا از موارد شش‌گانه‌ دیه که سه مورد آن موضوعیت دارد، می‌شود از موارد دیگر استفاده کرد که طبق بررسی انجام شده این امر امکان‌پذیر نیست؛ لذا قیمت دیه در سال جاری بدون تغییر همان ۹۰ میلیون تومان خواهد بود.

محسنی اژه‌ای گفت: بحث دیگر این است که قراردادهای بیمه بر اساس نرخ قبلی دیه یعنی ۴۵ میلیون تومان بسته شده‌اند که برای حل این مشکل مقرر شد از مهرماه امسال شرکت‌های بیمه بر اساس نرخ جدید قرارداد ببندند و ظاهرا قرار شد که نیمه‌ دوم سال، از مبلغ دیه تا ۶۰ میلیون بیمه‌ها بپردازند و ۳۰ میلیون بقیه را کسی که دیه برعهده‌ اوست بپردازد. اگر اولیای دم دیه را بخشیدند که مشکلی پیش نمی‌آید و اگر نبخشیدند و کسی نداشته باشد دیه را پرداخت کند و معسر باشد، او را زندانی نمی‌کنند و براساس حکم معسر با او برخورد می‌شود/ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر