6

ردپای شرکای بابک زنجانی در یک باشگاه پرطرفدار

  • کد خبر : 127645
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵

۲ تن از شرکای بابک زنجانی که چند ماهی هست در بازدداشت به سر می برد، در تلاش هستند تا بتوانند خود را به یکی از باشگاه های پرطرفدار نزدیک کنند و در این زمینه موفقیت هایی نیز به دست آورده اند.

چند سالی بود که ورزش کشور به خصوص فوتبال ایران دروازه ای برای حضور و شهرت یافتن افراد سیاسی و برخی از نمایندگان مجلس شده بود و این افراد با لابی های گسترده سعی داشتند با حضور در جمع اعضای هیئت مدیره باشگاه های ورزشی، از فرصت محبوبیتی که فوتبال داشت به خوبی استفاده کرده و بر شهرت خود بیفزایند.فردا/این شکل و شمایل ورزش به خصوص در دوران ریاست جمهوری ۸ ساله محمود احمدی نژاد نمود ویژه ای یافت و تعداد زیادی از مدیران ورزش از شخص اول ورزش کشور تا مسئولان پایین دستی اغلب مدیرانی غیرورزشی بودند که با حضور در ورزش به شهرتی که می خواستند دست یافتند. اما پایان دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد این امید را در میان اهالی ورزش زنده کرد که ورزش بار دیگر به ورزشی ها سپرده خواهد شد. دولت جدید و وزارت ورزش نیز در انتخابات خود بر این نکته تاکید داشت اما افرادی برای جایگاه های مختلف ورزشی انتخاب شدند که یا جلوس در این جایگاه بر قاموس این افراد نمی گنجید و یا اینکه تخصص لازم را نداشتند.

اما دولت تدبیر و امید نیز چندان بر خلاف مسیر دولت قبل در موضوع ورزش رفتار نکرد. اگر در دوران محمود احمدی نژاد سیاسیون بودند که با ورود به ورزش بر شهرت خود می افزودند، این بار در دولت حسن روحانی نوبت به فعالان اقتصادی و سرمایه داران رسیده تا برای رسیدن به شهرت، تمام تلاش خود را برای حضور در ورزش معطوف کنند. البته حضور سرمایه داران و فعالان اقتصادی در ورزش امر نامناسبی نبوده و بعضا این افراد کمک های قابل توجهی نیز به ورزش داشته اند اما نحوه انتخاب این سرمایه داران و عدم نظارت و توجه دستگاه های نظارتی دولت سبب شده تا این روزها خبر از حضور افرادی در ورزش شنیده شود که پرونده چندان روشنی ندارند.

در همین خصوص شنیده می شود ۲ تن از شرکای بابک زنجانی، میلیاردر معروف که چند ماهی هست به دلیل بدهی های نفتی اش به وزارت نفت در بازدداشت به سر می برد، در تلاش هستند تا بتوانند خود را به یکی از باشگاه های پرطرفدار نزدیک کنند و در این زمینه موفقیت هایی نیز به دست آورده اند. این در حالی است که این ۲ شریک آقای میلیاردر نیز خود از جمله افرادی هستند که بدهی های بسیاری برگردن آنها وجود دارد و هنوز تکلیف این بدهی ها به دولت مشخص نشده است.

البته این اولین بار نیست که بابک زنجانی و یارانش پای در فوتبال می گذارند. زنجانی پیش از این نیز قبل از آغاز لیگ برتر سیزدهم، راه آهن شهر ری را خریداری کرد و نام سورینت را به ابتدای نام باشگاه راه آهن افزود تا مشخص شود هلدینگ سورینت که متعلق به بابک زنجانی نیز هست قرار است اسپانسر تیم فوتبال راه آهن باشد. بعد از این ماجرا نیز رد پاهایی از حضور بابک زنجانی و شرکایش در باشگاه پرسپولیس دیده شد که از جمله آنها می توان به ماجرای رنگ آمیزی یکی از هواپیماهای هلدینگ سورینت به رنگ قرمز و ثبت نام پرسپولیس بر روی آن اشاره کرد.

بنابراین به نظر می رسد این روزها هر چند میلیاردر معروف در بازدداشت به سر می برد، اما یاران و دوستان وی دست بردار ماجرا نیستند و علیرغم بدهی های بسیاری که به دولت و سایر ارگان ها دارند، این بار دست روی یکی از باشگاه های پرطرفدار گذاشته اند. از همین رو به نظر می رسد نهادهای نظارتی دولت تدبیر و امید که مدعی مبارزه با فساد نیز هست، باید هر چه سریعتر در این زمینه ورود کرده و از حضور فعالان اقتصادی و سرمایه داران ستاره دار در ورزش جلوگیری به عمل آورد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=127645

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر