1

نزول ۱۰۰۰ آیه در منزلت حضرت علی(ع)

  • کد خبر : 128213
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶

امام جمعه بابل‌کنار گفت: هزار آیه در شأن و منزلت حضرت علی(ع) نازل شده است که نشان از شخصیت بی‌نظیر این امام همام دارد.

حجت‌الاسلام عباس باباییان امشب در جشن میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر در نمازخانه کمیته امداد بابل اظهار داشت: ۱۳ رجب سالروز یکی از بهترین و برترین شخصیت کره زمین بوده و افتخار می‌کنیم که پیرو شخصیتی هستیم که ولادت و وفاتش در خانه خدا رقم خورد.

وی افزود: تولد حضرت مسیح خود آیت و نشانه برای مردم بود اما حضرت مریم(س) اجازه به دنیا آوردن وی را در خانه خدا نداشت اما فاطمه بنت اسد(س) به اذن خداوند برای به دنیا آوردن حضرت علی(ع) داخل خانه کعبه شد و سه روز از مائده آسمانی ارتزاق کرد.

باباییان به فلسفه تولد حضرت علی(ع) در خانه خدا اشاره کرد و گفت: فلسفه تولد علی(ع) در خانه خدا این است که مسلمان در پنج نوبتی که رو به قبله ایستاده و نماز می‌خوانند گذشته از توحید به امر ولایت نیز توجه داشته و با ارتباط با خداوند امامت را فراموش نکنند.

این مسئول اذعان داشت: این بزرگ‌ترین درس تربیتی به امت اسلامی است که پیامبر اکرم(ص) خود و علی(ع) را پدران این امت نامید، اگر به درک این سخن حضرت برسیم هرگز دست به گناه نخواهیم زد، چراکه کسی که فرزند پیامبر، علی و فاطمه باشد آبروداری کرده و مرتکب گناه نمی‌شود.

باباییان تصریح کرد: حضرت علی(ع) به تعبیر دشمنانش نیز شخصیت برجسته و قابل ستایش است تا جایی که او را یدالله و عین‌الله می‌خوانند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در شب معراج با لهجه علی(ع) با پیامبر سخن گفت و فرمود، علی امیرالمومنین(ع) است و چه قبل و بعد او کسی را به این نام نخواهم نهاد.

امام جمعه بابل‌کنار بیان داشت: حضرت علی(ع) اعلم زمان خود تا به قیامت است، شخصیتی بی‌نظیر در تاریخ که عبادت، شجاعت و زهد او را کسی نداشته و نخواهد داشت، شخصیتی که جز رسول خدا و فرزندانش کسی او را نشناخت و نخواهد شناخت.

وی با اشاره به اینکه تنها ۴۰۰ خطبه از حضرت علی(ع) به دست ما رسیده است اظهار داشت: این تنها خطبه‌هایی است که توسط گردآورنده آن اولویت جمع‌آوری داشته است در صورتی که حضرت خطبه‌های بیشماری را از خود به یادگار گذاشته است.

باباییان تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در شان حضرت علی(ع) می‌فرماید ،خداوند ۷۰ خصلت از خصایل انبیا عظام را در علی(ع) نهاده است که از جمله علم حضرت آدم، هیبت حضرت موسی و زهد حضرت زکریا است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در شبانه‌روز هزار رکعت نماز می‌خواند ،در طول حیاتش هزار قنات حفر نمود و وقف مستضعفان جامعه کرد و هزار برده آزاد کرد.

این مسئول افزود: خلیفه ثانی در شان حضرت علی(ع) می‌گوید افتخار علی پرچم داری خیبر و همسر بانویی چون فاطمه است و اگر نبود عنایت علی(ع) در بسیاری از جاها زمین‌گیر می‌شدم.

فارس/باباییان با اشاره به اینکه اسم ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از ایرانیان علی است گفت: علی(ع) نیاز بشریت و درمان همه انسانها، صراط مستقیم، کتاب زندگی الهی، هدایتگر بشریت و تنها راه رسیدن به خداست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=128213

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر