1

شارژ ایرانسل و ۲ بار دریافت مالیات

  • کد خبر : 128676
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰

پیگیری های خبرنگار افق حاکی از ۲ بار دریافت مالیات بر ارزش افزوده توسط شرکت ایرانسل و عاملان توزیع بر روی هر شارژ کارت می باشد

به گزارش خبرنگار افق، براساس تعریف قانونی مالیات بر ارزش افزوده ، «مالیات غیر مستقیمی» است که مصرف کننده (خریدار) آن را به همراه بهای خرید اجناس و خدمات می‌پردازد و دریافت کننده (فروشنده) موظف است مقدار مالیات دریافتی را به خزانه دولت واریز کند. از آنجا که خود فروشنده نیز ضمن خرید اولیه چنین مالیاتی را پرداخته ولی مصرف کننده محسوب نمی‌شود، اینست که او حق دارد کل «مالیات‌های ارزش افزوده» پرداختی خود را از کل «مالیات بر ارزش افزوده»های دریافتی کسر کرده و مابه تفاوت را به دولت بپردازد.

در شارژ سیم کارت های اعتباری همواره مبلغ مالیات بر ارزش افزوده از مقدار اعتبار شارژ شده کسر میگردد که بعداً توسط اپراتور به سازمان امور مالیاتی پرداخت می گردد.

irancell3

تصویر بالا میزان کسر مبلغ مالیاتی از کارت شارژ های ایرانسل را که برگرفته از پایگاه اینترنتی این شرکت می باشد نمایش می دهد.

خبرنگار ما در پرس و جوی های خود از نمایندگی های ایرانسل و مراکز توزیع اصلی ایرانسل به مطلب بسیار جالب و نادری برخورد.

نکته ای که متاسفانه تاکنون مورد غفلت سازمان های بازرسی قرار گرفته است ، دریافت ۲ برابری مالیات بر ارزش افزوده (در واقع    ۱۶درصد) بر روی هر یک کارت شارژ  توسط ایرانسل و توزیع کنندگان آن است که این مبالغ یک بار  توسط اپراتور از مصرف کننده  و یک بار توسط عامل توزیع از نمایندگی های ایرانسل هنگام فروش عمده کارت شارژ دریافت می گردد.

تصویر زیر یکی از میلیون ها فاکتوری است که همه روزه توسط عاملان توزیع اصلی ایرانسل برای نمایندگان ایرانسل صادر می گردد و همانطور که مشاهده می شود مبالغی تحت عنوان ارزش افزوده در فاکتور لحاظ گردیده است

irancell2

پایگاه خبری تحلیلی افق آماده  ارائه توضیحات مسئولان ذیربط در این خصوص می باشد

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=128676

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر