1

آشنایی با کیاما، خط ساحلی دیدنی+عکس

  • کد خبر : 129482
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵

این شهر ساحلی که در کشور استرالیا واقع شده در ۱۲۰ کیلومتری جنوب سیدنی قرار گرفته و یک جاذبه گردشگری معروف می‌باشد. این منطقه به ویژه به دلیل برخورداری از جذابیت‌های متعدد ساحلی که رنگ و بوی دیگری به آن بخشیده‌اند، شهرت یافته است.

آشنایی با کیاما خط ساحلی دیدنی

آشنایی با کیاما خط ساحلی دیدنی

خطوط ساحلی و صخره‌ای این نقطه دارای خلیج‌های کوچک و مسحور‌کننده‌ای هستند؛ به علاوه غارها و صخره‌های حفره‌داری که به نام (Blowhole) شناخته می‌شوند نیز بخش دیگری از این زیبایی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

آشنایی با کیاما خط ساحلی دیدنی

این واژه که برگردان فارسی آن “دیگ جن” است در اصل به معنای حفره‌ای است که در سقف غاری در نزدیکی دریا ایجاد شده و در هنگام جریان‌های جزر و مدی، آب از داخل آن به بیرون ریخته و منظره‌ای دیدنی ایجاد می‌کند.

 آشنایی با کیاما خط ساحلی دیدنی

دیگر مزیت کیاما این است که سواحل در این نقطه چندان شلوغ و پرتراکم نبوده و برای موج‌سواری مناسب هستند. کیاما همچنین به دلیل حضور پلیکان‌های استرالیایی به خود می‌بالد و حتی یک مجسمه که در راستای ادای احترام به این پرندگان ساخته شده در این منطقه نصب شده است.

 آشنایی با کیاما خط ساحلی دیدنی

“دیگ جن کیاما ” شاید یکی از معروف‌ترین نقاط گردشگری این ناحیه باشد؛ جایی که آب تا ارتفاع ۲۵ متری به درون هوا پاشیده می‌شود. پرتگاه بمبو(Bombo Headland) هم یک شگفتی دیگر زمین‌شناسی است که از ستون‌های شش‌وجهی ساخته شده و شبیه به معبر غولان (Giant s Causeway) در ایرلند است.

 آشنایی با کیاما خط ساحلی دیدنی

در این شهر ساحلی می‌توان از اوقاتی مفرح و آرامش‌بخش لذت برد و در عین حال بعد از یک روز گردش و تفریح در خارج از منزل، برای تکمیل شادی و لذت‌بردن از دیگر فعالیت‌های تفریحی سری به کافه ورستوران‌ها زده و از تعطیلات نهایت لذت را برد.

آشنایی با کیاما خط ساحلی دیدنی

عکس کیاما خط ساحلی دیدنی

آشنایی با کیاما خط ساحلی دیدنی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=129482

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر