2

‌قربانی‌شکنجه:انگلیس‎ همدست قذافی‌ است

  • کد خبر : 12960
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰

‌قربانی‌شکنجه:انگلیس‎ همدست قذافی‌ است سامی سعدی، یکی از مخالفان رژیم قذافی(راست) یکی از قربانیان شکنجه‌گری رژیم معمر قذافی حاکم فراری لیبی، اعلام کرده است که آژانس اطلاعاتی انگلیس به وی حقه زده و او را در اختیار این رژیم دیکتاتوری قرار داده است. سامی سعدی یکی از منتقدان قذافی که سال‌ها است در انگلیس زندگی […]

‌قربانی‌شکنجه:انگلیس‎ همدست قذافی‌ است

سامی سعدی، یکی از مخالفان رژیم قذافی(راست)
یکی از قربانیان شکنجه‌گری رژیم معمر قذافی حاکم فراری لیبی، اعلام کرده است که آژانس اطلاعاتی انگلیس به وی حقه زده و او را در اختیار این رژیم دیکتاتوری قرار داده است.

سامی سعدی یکی از منتقدان قذافی که سال‌ها است در انگلیس زندگی می‌کرد، اکنون برای مداوای جراحات ناشی از شکنجه در زندان‌های قذافی، در تونس در بیمارستان به سر می‌برد.

وی گفت: “وقتی در سال ۲۰۰۴ در چین بودم، انگلیسی‌ها با یک واسطه، خود را به من نزدیک کردند. آن‌ها گفتند به من اجازه خواهند داد به انگلیس برگردم ولی باید با من در کنسولگری انگلیس در هنگ‌ کنگ برای کنترل عقاید سیاسی‌ام ملاقات می‌کردند. فکر می‌کردم آن‌جا با انگلیسی‌ها دیدار کنم ولی من و همه اعضای خانواده‌ام در فرودگاه هنگ‌ کنگ بازداشت شدیم و در نهایت ما را با هواپیما به لیبی فرستادند.”

بر اساس اسناد اطلاعاتی که اخیرا از دفتر وزیر خارجه پیشین لیبی به دست آمده است، سازمان سیا در آن زمان پیشنهاد پرداخت هزینه‌های هواپیمایی را که آژانس اطلاعاتی قذافی برای انتقال سعدی از آن استفاده کرده بود، داده است.

سعدی می‌گوید، بعد از آن رویداد تا ۱۴ ماه در یک سلول کوچک زندانی شده بود و خانواده وی نیز بارها مورد تهدید قرار گرفت و به او نیز گفته شد “به اتهام طغیان علیه لیبی” اعدام خواهد شد.

در طول دوره بازداشت وی، ماموران ام‌آی۶ از وی بازجویی کردند و وی بعد از شش سال در سال ۲۰۱۰ از زندان آزاد شد اما دوباره پس از خودداری از مخالفت با انقلاب مردم لیبی در سال جاری، به زندان افتاد.

وی تا دو هفته پیش در زندان تحت شکنجه بود اما هنگامی که انقلابیون کنترل طرابلس پایتخت لیبی را در دست گرفتند، وی موفق به فرار شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12960

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]