1

هزینه میلیاردی شهرداری برای برگزاری جشنهای مردمی+تصویر

  • کد خبر : 12980
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۷

نمایندگان تیزبین شورای شهر بار دیگر ثابت کردند که در دفاع از بیت‌المال و تذکر درباره ریخت‌وپاش‌ها با کسی تعارف ندارند. به گزارش فرنا،چند وقتی است که شورای شهر تهران به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار مردم، چندین پرونده مرتبط با ابهام مالی در مدیریت شهری پایتخت را همزمان بررسی و پیگیری می‌کند. سرنوشت مبهم و نامعلوم […]

نمایندگان تیزبین شورای شهر بار دیگر ثابت کردند که در دفاع از بیت‌المال و تذکر درباره ریخت‌وپاش‌ها با کسی تعارف ندارند.

Imageبه گزارش فرنا،چند وقتی است که شورای شهر تهران به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار مردم، چندین پرونده مرتبط با ابهام مالی در مدیریت شهری پایتخت را همزمان بررسی و پیگیری می‌کند.

سرنوشت مبهم و نامعلوم ۴۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت نوسازی بافت‌های فرسوده ، مسائل مرتبط با فروش تراکم و ابهامات مالی در هزینه‌کرد تونل توحید ازجمله مهم‌ترین و جنجالی‌ترین پرونده‌هایی است که شورای شهر تهران آنها را بدون تعارف و بی‌هیچ ملاحظه‌ای به طور همزمان پیش می‌برند.
شورای شهر تهران که بارها از شهرداری تهران خواسته بود درباره چگونه هزینه شدن و سرنوشت بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی نوسازی بافت‌های فرسوده توضیح شفاف و قانع کننده بدهد، پس از آن که از پاسخ شهرداری قطع امید کرد، حتی موضوع تحقیق و تفحص و انحلال سازمان نوسازی شهرداری تهران را نیز به طور جدی مطرح کرد و در دستور کار قرار داد.

به موازات این موضوع، لزوم پاسخگویی شهرداری تهران به ابهامات مالی مطرح شده درباره تونل توحید از سوی شورای شهر پیگیری می‌شده است. تقریباً بیشتر اعضای شورا در این باره موضعگیری کرده‌اند و خواستار صداقت داشتن و اعتمادسازی شهرداری تهران بوده‌اند که البته این خواسته نیز تاکنون محقق نشده است.

همچنین برخورد قاطع با برخی تخلفات مالی یا مرتبط با ساخت و ساز و واگذاری تراکم از دیگر اموری است که شورای شهر تهران در سال‌های اخیر بدون ملاحظه و تعارف پیگیر آنها بوده است؛ تا جایی که این پیگیری‌ها منجر به تحقیق و تفحص و حتی برکناری برخی مدیران مرتبط شده است.

موضوع تازه‌ای که اما در جلسه اخیر شورای شهر تهران مطرح شد و باز هم حکایت از تیزبینی اعضای شورای شهر داشت، ریخت و پاش بیت‌المال در یک پارک به بهانه اجرای کنسرت و جشن بود؛ آن هم با صرف میلیاردها تومان هزینه.
حبیب کاشانی عضو شورای شهر در این باره گفت: به تازگی حرف و حدیث‌هایی درباره جشن‌ها و برنامه‌های شهرداری تهران مطرح شده است؛ حتی این‌گونه عنوان شده که این مراسم‌ها هزینه‌های گزافی به همراه دارد؛ به طور مثال ذهنیت‌هایی درباره هزینه ۵/۷ میلیاردتومانی جشن‌های شعبانیه در یک پارک ایجاد شده است.

وی افزود: برخی پیمانکاران نیز که از شهرداری تهران طلبکار هستند، می‌گویند اگر شهرداری پول ندارد چگونه این گونه برنامه‌ها را برگزار می‌کند و اگر به اندازه کافی منابع مالی در اختیار دارند پس بدهی پیمانکاران را بپردازند.

کاشانی از شهرداری تهران خواست در این‌باره توضیح دهد و اضافه کرد: برخی روحانیون هم معتقدند که برگزاری کنسرت و مراسم در پارک‌ها موجب مسجد گریزی می‌شود.

علیرضا دبیر، عضو هیأت رئیسه شورای شهر نیز در همین‌باره گفت: براساس پیگیری‌هایی که کرده‌ام این جشن‌ها در مجموع و با هزینه عقد قرارداد حدود ۲ میلیارد تومانی انجام شده است.
هزینه ۵/۷ میلیاردی بعید است

با این حال عبادالله رمضانی، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران اظهار داشت: هزینه ۵/۷ میلیارد تومانی برای برگزاری جشن‌ها بعید است. آیا شاخ گاو شکسته‌ایم که این قدر هزینه کنیم؟!

وی افزود: عدد هزینه‌کرد جشن‌ها را نمی‌دانم اما منطقاً هر چیزی جای خودش را دارد و قابل بررسی است. رمضانی ادامه داد: خدا ما را نبخشد که بخواهیم باعث مسجدگریزی شویم. یکی از نکاتی که در طول همه برنامه‌ها اساس کار قرار می‌دهیم محله محوری با رویکرد مسجد محوری است.

معاون شهردار: فقط ۲ میلیارد هزینه کردیم

محمدهادی ایازی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران نیز گفت: کل هزینه ۳۰ شب برگزاری جشن در این پارک ۲ میلیارد تومان بوده است. وی که با فارس گفت‌وگو می‌کرد در پاسخ به اینکه عضو شورای شهر اعلام کرده است که به اعتقاد روحانیون برگزاری مراسم و کنسرت در پارک‌ها موجب مسجدگریزی می‌شود، خندید و هیچ پاسخی نداد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=12980

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر