4

بی ثباتی خاورمیانه در دامن حمله آمریکا به عراق پیاده شده است

  • کد خبر : 13099
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۵

روزنامه نگار امریکایی تصریح کرد؛‌ حمله امریکا به عراق به بهانه یازده سپتامبر ، سبب بی ثباتی خاورمیانه شده است. به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، دیوید ایگناتیوس تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست چاپ امریکا گفت:”حملات یازده سپتامبر برای امریکا شوکه اور بود . این رویداد برای جامعه بین المللی […]

روزنامه نگار امریکایی تصریح کرد؛‌ حمله امریکا به عراق به بهانه یازده سپتامبر ، سبب بی ثباتی خاورمیانه شده است.
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، دیوید ایگناتیوس تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست چاپ امریکا گفت:”حملات یازده سپتامبر برای امریکا شوکه اور بود . این رویداد برای جامعه بین المللی نیز شوک به حساب می امد زیرا امریکا در عرصه بین المللی ، بازیگر اصلی به شمار می رود. این شوک باعث شد سیاستهای عجیب و غریبی در واکنش به این اقدام تبیین شود که به ضرر امریکا بود و اعتبار ان را مخدوش کرد. باراک اوباما ،رئیس جمهور امریکا در شرایطی به قدرت رسید که میراث دار واکنشهای جرج بوش،رئیس جمهور سابق امریکا به حوادث یازده سپتامبر بود. البته تفاوتهایی میان دوران جرج بوش و اوباما وجود دارد. اوباما تلاش کرده است در طول حضورش در کاخ سفید از شدت سخنان شدیداللحن درباره مبارزه با تروریسم و امثال ان بکاهد. درعین حال، اوباما تلاش کرده است ائتلافهای امریکا را درعرصه جهانی ارتقاء بدهد و به نوعی برای ترمیم مناسبات با کشورهای دیگر اقدام کند که تعامل با روسیه ازجمله این اقدامات است. اوباما براین اساس عمل کرده است که امریکا به دوستان زیادی نیاز دارد ولازم است سیاستهای واشنگتن تغییر کند تا این هدف تحقق پیدا کند.”

دیوید ایگناتیوس در ادامه افزود:”البته باراک اوباما به صورت مخفیانه تلاشهای بسیار زیادی برای نابود کردن القاعده صورت داده که شدت ان از دوران جرج بوش نیز بیشتر بوده است. هدف قرار دادن محل اختفای اسامه بن لادن، رهبر سابق شبکه القاعده که به کشته شدن او منجر شد موید این مساله است. اوباما برشدت حملات با هواپیماهای بدون سرنشین در پاکستان و افغانستان افزوده است. این همان اقداماتی است که جرج بوش بایستی انجام می داد. درواقع، اوباما بجای انکه به بیان سخنان شدیداللحن درباره مبارزه با تروریسم روی بیاورد به اقدامات شدید در این خصوص متوسل شده است. در این میان باید به مواضع اوباما درباره خاورمیانه نیز توجه داشت که با مواضع جرج بوش متفاوت است. بوش همانند کودکی بود که مرتب گریه می کرد و سر و صدا به راه می انداخت. اما با تحولاتی که در خاورمیانه و کشوری همانند مصر رخ داده است باراک اوباما نیز می خواهد در جهت تغییرات حرکت کند. اوباما می داند که مقاومت دربرابر خواست مردم مصر که خواهان تغییرات بوده اند اشتباه است. به همین علت، اوباما مجبور شده است از حسنی مبارک ،رئیس جمهور مخلوع مصر دست بکشد که از دیرباز متحد امریکا به شمار می رفته است.”

دیوید ایگناتیوس گفت:”یکی از اقداماتی که امریکا پس از حملات یازده سپتامبر صورت داد ، حمله به عراق بود. این اقدام امریکا کاملا اشتباه بود زیرا عراق هیچ ارتباطی با حوادث یازده سپتامبر نداشت. نکته مهمتر اینکه، امریکا با عملکردش در عراق پس از تهاجم به این کشور نشان داد که کاملا ناکارامد است و نمی تواند ثبات را در این کشور حاکم کند و به اهدافی دست پیدا کند که مدنظر داشته است. این اقدام امریکا در حمله به امریکا اشتباهی بسیار فاحش بود که پیامدهای بسیار بدی به همراه داشت . بروز بی ثباتی در منطقه خاورمیانه از پیامدهای این اقدام امریکا است. تحولات جاری در کشورهای عربی منطقه خاورمیانه نیز به نوعی به پیامدهای اقدامات امریکا در منطقه مرتبط است.”

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13099

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر