4

کندی ساخت‌وساز مسکن‌مهر پردیس و بلاتکلیفی متقاضیان

  • کد خبر : 131487
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۲

برخی از متقاضیان مسکن مهر پردیس می‌گویند: با گذشت چند ماه از ابلاغ افزایش قیمت مسکن مهر هنوز نمی‌دانیم کی و چه میزان باید بابت افزایش قیمت پرداخت کنیم. آنان همچنین از کندی پیشرفت پروژه‌هایشان گلایه‌مند هستند. به گزارش فارس، علی‌رغم اینکه وزارت راه و شهرسازی به انبوه‌سازان قول داده بود به دلیل شفاف‌ نبودن […]

برخی از متقاضیان مسکن مهر پردیس می‌گویند: با گذشت چند ماه از ابلاغ افزایش قیمت مسکن مهر هنوز نمی‌دانیم کی و چه میزان باید بابت افزایش قیمت پرداخت کنیم. آنان همچنین از کندی پیشرفت پروژه‌هایشان گلایه‌مند هستند.
به گزارش فارس، علی‌رغم اینکه وزارت راه و شهرسازی به انبوه‌سازان قول داده بود به دلیل شفاف‌ نبودن مرحله سوم افزایش قیمت مسکن مهر و تفسیرهای متفاوت در استان‌ها از این دستورالعمل به زودی اقدامات رفع ابهام و اجرای آن را آغاز می‌کند هنوز بسیاری از متقاضیان مسکن مهر به خصوص متقاضیان شهر جدید پردیس میزان دقیق این افزایش قیمت را نمی‌دانند و در بلاتکلیفی به سر می‌برند.
در اوایل اردیبهشت ماه سال جاری حسن ولی‌پور مدیر عامل شهر پردیس که آن زمان قائم مقام مدیرعامل بود با تأکید براینکه میزان افزایش قیمت مسکن مهر تا پایان اردیبهشت ماه اعلام می‌شود گفته بود که متقاضیانی که واریزی خود را انجام نداده‌اند و برای امضای قرارداد دعوت نشده‌اند باید تا اتمام اسکلت ساختمان‌ها منتظر بمانند.
در عین حال با گذشت نزدیک به یک ماه از اردیبهشت هنوز خبری از وعده‌های داده شده نیست. در این بین تعدادی از متقاضیان مسکن مهر پردیس در تماس با خبرگزاری فارس از روند کند ساخت و ساز در این شهر و همچنین مشخص نبودن میزان افزایش احتمالی قیمت مسکن مهر گله‌مند هستند.
یکی از متقاضیان مسکن مهر پردیس گفت: متقاضی مسکن مهر در فاز ۱۱ هستم و یک سال است که هر چند وقت یک بار سری به پروژه می‌زنم اما پیشرفتی نمی‌بینیم.
وی ادامه داد: متقاضیان مسکن مهر اکثراً مستأجر هستند و وقتی می‌آییم و می‌بینیم هیچ پیشرفتی حاصل نشده است حسابی ناراحت و ناامید می‌شویم.
این متقاضی مسکن مهر گفت: در آذرماه سال گذشته پروژه ما در مرحله سفت‌کاری بود  و هنوز هم قراردادی با ما بسته نشده است.
*چند ماه از ۱۸ ماه گذشت و مسکن خود را تحویل نگرفته ایم
متقاضی دیگری در فاز۱۱ گفت: تاکنون ۲۰ میلیون تومان واریز کرده‌ایم در حالی که ابتدا گفته بودند ۱۸ میلیون خواهید داد.
وی افزود: در ابتدا گفته بودند که ۱۸ ماهه تحویل می‌دهیم اما چند ماه از آن زمان ۱۸ ماهه گذشته است و خبری نیست.
*۳۷ میلیون پرداخت کرده ام اما قرارداد ندارم
یکی دیگر از متقاضیان فاز ۸ که خود را کارمند معرفی می کند و در پروژه ای که شرکت پی‌کوب سازه آنرا احداث می کند ثبت نام کرده گفت: متقاضی مسکن مهر در فاز ۸ پردیس هستم و تاکنون ۳۷ میلیون تومان واریز کرده‌ایم و هنوز هیچ قراردادی به ما تحویل نداده‌اند.
*از میزان افزایش مجدد بی اطلاع هستیم
وی ادامه داد: شرکت پیمانکاری ما که در سایت فاز ۸ پردیس فعالیت می‌کند شرکت پی‌کوب سازه است و در ابتدا قرار بود ۳۲ میلیون تومان واریز کنیم اما تاکنون علی‌رغم اینکه ۳۷ میلیون تومان (با سودش ۳۸ میلیون تومان) واریز کرده‌ایم هنوز قراردادی نداریم و از میزان افزایش مجدد قیمت مسکن مهر نیز بی‌اطلاع هستیم.
این متقاضی مسکن مهر پردیس افزود:‌در آبان‌ماه پارسال باید در ۴مرحله پول پرداخت می‌کردیم بنابراین در ابتدا قرار شد ۱۰ میلیون تومان، ۹ میلیون تومان، ۸ میلیون تومان و سپس  ۵ میلیون تومان که جمع آن ۳۲ میلیون تومان می‌شد پرداخت کنیم اما باز هم قیمت‌ها گران شد و ۵ میلیون تومان دیگر پرداخت کردیم و جمع آن ۳۷ میلیون تومان شد.
وی اضافه کرد: حال با توجه به ابلاغ مرحله دوم افزایش قیمت مسکن هنوز نمی‌دانیم چه مبلغی باید اضافه‌تر پرداخت کنیم و به دلیل نداشتن قرارداد در بلاتکلیفی به‌سر می‌بریم.

****
پیش تر قائم‌مقام مدیرعامل شهر پردیس با بیان اینکه تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری میزان افزایش قیمت مسکن مهر مشخص و اعلام می‌شود، گفته بود: متقاضیانی که واریزی خود را انجام داده‌اند و برای امضای قرارداد دعوت نشده‌اند، تا اتمام اسکلت ساختمان‌ها باید منتظر بمانند.
حسن ولی‌پور، در پاسخ به این سوال که متقاضیان مسکن مهر پردیس می خواهند به طور دقیق بدانند که چه میزان باید برای بخشنامه سوم ابلاغی از سوی وزارت راه‌ و شهرسازی بپردازند، گفته بود: درباره روش و فرمت چگونگی محاسبه افزایش قیمت مسکن مهر که مربوط به بخشنامه سوم است با برخی از پیمانکاران به توافق رسیده‌ایم،اما آنچه مشخص است این است که متوسط این افزایش قیمت متری ۱۰۰ هزار تومان است.
وی تاکید  متقاضیانی که مبالغی در بخشنامه اول و دوم (۴۰ هزار و ۱۵ هزار تومان) پرداخت کرده‌اند، میزان مبلغ پرداختی از آنها  کسر می‌شود به طوری که اگر متقاضی ۴۰ هزار تومان برای هر متر پرداخت کرده در مرحله سوم این ۴۰ هزار تومان از ۱۰۰ هزار تومان کاهش می‌یابد و باید متری ۶۰ هزار تومان بپردازند.
همچنین رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان اینکه دستورالعمل مرحله سوم افزایش قیمت مسکن مهر شفاف نیست، از تصمیم وزارت راه و شهرسازی برای شفاف‌تر شدن این دستورالعمل و جلوگیری از تفسیرهای متفاوت در استان‌ها خبر داده بود.
ایرج رهبر در پاسخ به این سؤال که آیا دستورالعمل مرحله سوم افزایش قیمت مسکن مهر به انبوه‌سازان ابلاغ شده است یا خیر؟ گفت که دستورالعمل مرحله سوم افزایش قیمت مسکن مهر چون شفاف‌ نبود باعث شده بود تفسیرهای متفاوتی در استانها از این دستورالعمل برداشت شود.
وی همچنین اضافه کرد در مکاتباتی که با قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر داشتیم در خصوص اینکه این دستورالعمل شفاف نیست و استانها از این دستورالعمل تفسیرهای متفاوتی داشته‌اند قول گرفتیم دستورالعمل افزایش قیمت مسکن مهر شفاف‌تر شود.
رهبر خاطرنشان کرد مدیران استانها به دلیل اینکه تفسیرهای متفاوتی از خاتمه قرارداد، پیشرفت فیزیکی و موقعیت جغرافیایی واحدهای مسکونی داشتند قیمت‌های متفاوتی استخراج کرده بودند به همین دلیل مهرآبادی مجری طرح مسکن مهر قول داد این دستورالعمل را شفاف‌تر کنند.
رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان تأکید کرد: عدم شفافیت دستورالعمل افزایش قیمت مسکن مهر باعث شده است تا تنها ۱۰ درصد مدیران استانها بتوانند تصمیم درستی اتخاذ کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=131487

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر