مهمترین تغییر ظاهری خودرو، چراغهای جلوی مجهز به ۲۴ لامپ LED با قابلیت تنظیم نور و تکنولوژی کنترل خودکار در ترافیک و تشخیص جهت حرکت خودرو و تاباندن نور به همان سمت، پیش از چرخاندن فرمان میباشند.
از دیگر تغییرات خفیف اعمال شده، تغییر اندازه هواکشهای سپر جلو و جلوپنجره مشبک با الگوی الماس میباشند.
درون کابین هم از یک صفحه نمایش ۸ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی استفاده شده است. تغییرات کوچکی نیز در فرم غربیلک فرمان سه پره و تجهیزات و کنترلها رخ داده است.
در حال حاضر، تجهیزات کاملی را در CLS پیدا خواهید کرد. از دسترسی کامل به اینترنت پر سرعت گرفته تا فرمانهای صوتی با کیفیت بالا، سیستم ناوبری همراه با دادههای ترافیکی، سیستم “مرسدس من” برای درخواست کمک در مواقع تصادف یا نیاز به کمک و تعمیر و انبوهی از تجهیزات ایمنی و رفاهی پیشرفته.
در زیر هود بنز CLS جدید، از پیشرانههای بهینه شدهای استفاده میشود. مدل CLS550 هشت سیلندر همچنان با موتور ۴٫۶ لیتری با توربوی دوقلو قادر به تولید ۴۰۲ اسب بخار نیرو و ۴۴۳ پوند فوت گشتاور است. برای این مدل از یک گیربکس ۹ سرعته خودکار و همچنین انتقال نیروی چهار چرخ ۴MATIC استفاده میشود که البته جایگزین گیربکس ۷ سرعته فعلی میشود.
نمونه پرتوان CLS63 AMG هم با موتور ۵۷۷ اسبی و انتقال نیرو به هر چهار چرخ، گل سرسبد این کلاس محسوب میگردد. در ردههای پایینتر میتوان مدل CLS400 را خریداری کرد که خروجی موتور شش سیلندر ۳٫۰ لیتری توئین توربوی آن ۳۲۸ اسب بخار و گشتاور ۳۵۴ پوند فوت است.
به گزارش بانک اطلاعات خودرو، پیشرانههای دیزلی نیز برای اروپاییها از موارد قابل انتخاب هستند. در سال ۲۰۰۵ مرسدس بنز با هدف قرار دادن خریداران جوانتر، کلاس CLS را با بازطراحی کلاس E و با فرم یک خودروی لوکس اسپرت معرفی کرد. نسل فعلی CLS، دومین نسل از این خودرو میباشد. یک سدان خوشتیپ با فرم کوپه مانند و ظاهری تهاجمیتر نسبت به سدان های متعارف بنز.
علاوه بر مدل سدان، مدل زیبای استیشن واگن CLS نیز قابل ابتیاع است. قیمت مدل جدید CLS در همان رده قبلی باقی میماند و البته مدل CLS400 به طور قابل توجهی از CLS550 قبلی ارزانتر خواهد بود. شروع قیمتها از ۷۲ هزار دلار میباشد.