2

یکی از ۳ تیم برتر جهان می‌شویم

  • کد خبر : 132110
  • ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۹:۵۵

سرمربی تیم ملی زیر ۱۸ سال کیک بوکسینگ با بیان اینکه از مسابقات گرجستان دست پر برمی‌گردیم، گفت: به مردم قول می‌دهیم که در مسابقات جهانی ایتالیا نیز یکی از سه تیم برتر شویم.

سبک کیک بوکسینگ در سال ۱۳۸۰ در فدراسیون ورزش‌های رزمی بنیانگذاری شد و این سبک در حال حاضر تحت لیسانس سازمان جهانی کیک بوکسینگ WKA به فعالیت خود در ایران ادامه می‌دهد.

مقر سازمان جهانی کیک بوکسینگ در حال حاضر در کشور انگلستان قرار دارد و بیش از ۱۱۰ کشور جهان عضو WKA هستند.

سبک کیک بوکسینگ یکی از قدرتمندترین سبک‌های رزمی کشور است که به صورت رینگی برگزار می‌شود و به همین دلیل در صورت تمرین غیر اصولی و بدون تجهیزات ایمنی، در مکان غیر ایمنی یا بدون حضور مربیان مجرب می‌تواند خطرآفرین باشد.

این سبک که در تمام استان‌های کشور دارای نماینده فعال است و علاقه‌مندان این رشته ورزشی رو به افزایش است، از بدو فعالیت خود در کشور علاوه بر تربیت و داشتن هزاران مربی و داور و داشتن فایترهای قدرتمند و برگزاری مسابقات سالانه کشوری موفقیت‌های چشمگیری در سطح ملی و بین‌المللی به دست آورده است.

افشین هادی چگینی سرمربی حال حاضر تیم ملی زیر ۱۸ سال کیک بوکسینگ و رئیس هیئت ورزش‌های رزمی استان قزوین که در حال حاضر مشغول آماده‌سازی تعدادی از فعالان جوان، مستعد و علاقه‌مند به این رشته برای اعزام به مسابقات آسیایی و جهانی است، به چند پرسش ما در مورد وضعیت کنونی تیم ملی این رشته در رده سنی زیر ۱۸ سال پاسخ می‌دهد.

*برای چه مسابقاتی آماده می‌شوید؟

مسابقاتی که در حال حاضر پیش رو داریم تورنمنت آسیایی گرجستان است که ۲۶ تیرماه سال جاری برگزار می‌شود و پس از آن مسابقات جهانی ایتالیا را در برنامه داریم که با انرژی برای هر دو مسابقه تلاش می‌کنیم.

*نفرات تیم ملی و افرادی که در اردو به سر می‌برند چه تعداد هستند؟

سال گذشته که مسابقات کشوری در استان قزوین برگزار شد، نفرات برتر این مسابقات ۵۶ نفر می‌شدند اما به دلیل اینکه ۱۲ نفر از این افراد سن بالای ۱۸ سال داشتند حضور آن‌ها در تیم زیر ۱۸ سال ممکن نبود. اردوی تیم ملی امسال نیز با حضور ۴۴ نفر از ۲۳ اردیبهشت ماه در پایگاه قهرمانی استان مازندران مستقر که در شهرستان بابل مستقر است آغاز به کار کرد. از این اردو فقط نفرات اول و دوم هر وزن که در مجموع ۲۴ نفر می‌شوند به تیم ملی راه می‌یابند.

برترین‌های مسابقات انتخابی برای نخستین بار است که به تیم ملی دعوت می‌شوند.

همین امر سبب شده تا تلاش مضاعفی از سوی بازیکنان و رزمجویان شاهد باشیم و رقابت‌های بسیار دیدنی بین افراد صورت گیرد.

*از شرایط برگزاری اردو و همکاری مسئولان راضی بودید؟

بله؛ این اردو از سطح خوبی برخوردار بود و شرایط سالن امکانات و تجهیزات فنی همه در سطح مطلوبی قرار داشت. مسئولان برگزاری اردو که میزبان ما بودند با تمام توان و امکانات از ما استقبال به عمل آوردند و همین سطح بالای اردو بسیاری از نگرانی‌های ما را رفع و به افزایش روحیه افراد تیم کمک خوبی کرد.

خود بچه‌ها هم در حال حاضر بسیار پرانرژی و باانگیزه به تمرین مشغول هستند.

*وضعیت فنی تیم را در چه سطحی ارزیابی می‌کنید؟

وضعیت فنی بچه‌ها در وضعیت بسیار خوبی است و از آمادگی بالایی برخوردار هستند. در این مدت که با این بچه‌ها مشغول به کار هستیم به سطح بسیار مطلوبی رسیده‌اند.

در آینده‌ای نزدیک مردم خبرهای خوبی از موفقیت‌های این امیدهای آینده کشور می‌شنوند. به عنوان یک کارشناس و کسی که سال‌ها در این رشته زندگی کرده است می‌توانم اعلام کنم که تیم زیر ۱۸ سال توانایی بسیار بالایی دارد.

*تا به حال حمایت‌های مسئولان از تیم شما در این مسیر چگونه بوده است؟

حمایت‌های خوبی صورت گرفته است و از مسئولان درخواست داریم که با کمک‌های مادی و معنوی بیش از پیش خود ما را یاری کنند تا این تیم مستعد را به موفقیت برسانیم.

همچنین از آن‌ها می‌خواهیم که پس از بازگشت از مسابقات جهانی به حمایت‌های خود از این تیم ادامه دهند تا زحماتی که برای آن‌ها کشیده شده به هدر نرود.

*در مسابقات آسیایی گرجستان و جهانی ایتالیا چه نتیجه‌ای را پیش‌بینی می‌کنید؟

به طور قطع تلاش ما، برای دستیابی به سکوی نخست و مدال طلاست. امیدواریم در مسابقات آسیایی گرجستان یکی از سکوهای نخست یا دوم را کسب کنیم و برای مسابقات جهانی چشم به یکی از سه رتبه نخست داریم.

برای به دست آوردن این سکوها تلاش زیادی کرده‌ایم و فکر می‌کنم توانایی این را داشته باشیم تا بسیاری از تیم‌های به‌نام و عنوان‌دار این رشته را از سر راه برداریم و با این سطح آمادگی که بچه‌های تیم دارند این قول را به هموطنان می‌دهیم که به لطف خدا و دعای ملت شریف ایران از مسابقات یاد شده دست پر برمی‌گردیم.

بسیاری از تیم‌های آسیایی و حتی اروپایی به این سطح از آمادگی که ما رسیده‌ایم دست پیدا نکرده‌اند و قول می‌دهم که از سطح انتظار تمام تیم‌های مسابقات فراتر باشیم.

*چه برنامه‌ای برای آینده تیم دارید؟

ما تا به حال فقط تیم ۱۸ تا ۲۵ سال داشتیم و برای رده سنی زیر ۱۸ سال هیچ برنامه‌ای طرح‌ریزی نمی‌شد و می‌توان گفت این رده سنی که پایه ورزش ماست و سرمایه‌های مملکت محسوب می‌شود به راحتی از دست می‌رفت.

به طور طبیعی چون ما تیم پایه نداشتیم تیم جوانان و بزرگسالان ما نیز از قابلیت کمتری برخوردار بودند و آن طور که باید توان بروز توانایی خود را نداشتند اما امروز برنامه حمایتی و استعدادیابی آن را تدوین کرده‌ایم که با کمک مسئولان قصد داریم ورزش کشور را بهتر از گذشته پیش ببریم.

*نتایج این کار چیست؟

امید است با وجود این جوانان که در سال‌های آینده به تیم ۱۸ تا ۲۵ سال، امید و بزرگسالان راه یابند تا چند سال آینده ورزش کشور رو به بهبود رود و شاهد نتایج بسیار درخشان‌تری باشیم.

قصد نداریم از نتایج خوبی که مسئولان و ورزشکاران حال حاضر تیم ملی بزرگسالان کسب کرده‌اند چشم‌پوشی کنیم و آن‌ها را کم‌ارزش بدانیم اما معتقدیم اگر ورزش کشور به ویژه ورزش‌های رزمی از پایه شروع شود نتایج بسیار چشمگیرتری دارد.

کاری را که کشورهای پیشرو در این زمینه سال‌ها پیش شروع کردند اگر ما هم انجام دهیم نتیجه می‌گیریم.

*در این راستا چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

فارس/یکی از برنامه‌ها این است که به همراه یک تیم استعدادیابی در مسابقات استان‌های مختلف حضور یابیم تا پس از شناسایی استعدادهای درخشان به ساماندهی آن‌ها بپردازیم و این افراد را زیر نظر بگیریم. حتی برنامه‌ای داریم تا از افرادی هم که در مسابقات مصدوم شده‌اند، حمایت کنیم؛ چراکه این افراد سرمایه‌های مملکت هستند و برای آن‌ها هزینه زیادی صرف شده است. حتی می‌توان از این افراد به عنوان افراد ذخیره و تیم دوم استفاده کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=132110

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر