4

بازیگران آشکار و پنهان

  • کد خبر : 132430
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۵

ملت ایران فریب برخی مواضع ظاهری آمریکائی‌ها علیه داعش را نخواهند خورد زیرا تجربه سال‌ها نفاق در موردمنافقین را پیش‌رو دارد. در حالی‌که کاخ سفید این سازمان را به عنوان تروریست محکوم می‌کرد اما در پشت صحنه بیشترین مراوده را با آن داشت.

جهان نیوز – عباس سلیمی نمین: فعل و انفعالات در عراق به صورت شتابزده‌ای بلافاصله بعد از برگزاری انتخابات در این کشور ابعاد گوناگون یافت. از همه بسترهای سیاسی، نظامی، اطلاعاتی، اجتماعی و … که مدت‌هاست مهیا شده بهره گرفته شد، تا روند برمدار قانون قرار گرفتن امور در بغداد متوقف یا حتی‌المقدور کند شود. بسیار ساده‌اندیشانه خواهد بود که فعالیت نیروهای برجسته سرویس‌های اطلاعاتی غرب به ویژه انگلیس را در تماس با محافل تاثیرگذار در صحنه سیاسی عراق، قبل از حرکت اخیر داعش نادیده بگیریم.

سازماندهی نیروهای بعثی با محوریت عزت ابراهیم (معاون صدام) هرچند از مدت‌ها قبل به صورت آرام در دستور کار نیروهای اشغال‌گر آمریکایی و انگلیسی بود تا بعد از ترک عراق به عنوان یک اهرم قدرت به کار آیند، اما تماس ها و ارتباطات اخیراً بسیار گسترش یافته بود. صرفنظر از مسائل پیدا و پنهانی که در اقلیم آقای بارزانی می‌گذرد، تلاش‌ها برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی از طریق اعطاء پول‌های کلان به عناصر خود فروخته در انگلیس و آمریکا برای راه‌اندازی شبکه‌های تلویزیونی و فحاشی به مقدسات فرق مختلف اسلامی در ماه‌های اخیر با وقاهت بیشتری پی گرفته می‌شد. در حالی‌که علمای اهل سنت آگاه نسبت به تحرکات دشمن صهیونیستی و سردمداران سلطه سرمایه‌داری از یک سو و از دیگر سو امام خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای هر نوع توهین به مقدسات یکدیگر را حرام اعلام کرده‌اند، لندن و واشنگتن با اجیر کردن افرادی و دادن امکانات به آن‌ها زمینه‌های غفلت از تحرکات صهیونیست‌ها علیه تمامیت اسلام را فراهم آورده‌اند.

متاسفانه برخی جوانان اهل سنت و شیعه بدون اطلاع از عقبه این شبکه‌های فحاش تصور می‌کنند که این عوامل اجیر شده توسط دشمنان اسلام، فرق اسلامی را نمایندگی می‌نمایند، از این‌رو در دام برنامه‌های پیچیده کشورهایی چون انگلیس قرار می‌گیرند که قرن‌هاست در جهان اسلام تفرقه انداخته و توانسته برآنان حکومت کند. فراموش نکنیم امپراتور عثمانی با همین حیله فرو ریخت و جای آن را قلمروهای پاره‌پاره‌ای گرفت که به سهولت تحت سلطه حامیان صهیونیزم درمی‌آمدند.

ملت عراق در انتخابات اخیر نشان داد مسیر استقلال خود را به خوبی شناخته و در این مسیر گام برمی‌دارد. کاهش آراء جریان‌های طرفدار غرب با خوشبین به آن‌ها و افزایش آراء جریان‌های طرفدار عراقی مستقل، زنگ خطر جدی برای آمریکا و انگلیس بود. زیرا این دولت‌های طرفدار صهیونیزم  سرمایه‌گذاری فراوانی نموده بودند تا حتی میان شیعیان اختلاف افکنی کنند و متاسفانه برخی نخبگان را نیز در این عرصه متاثر از خود ساخته بودند. اما نتیجه انتخابات باطل شدن کید دشمنان استقلال عراق را به نمایش گذاشت. از این رو برخی کارشناسان معتقدند قبل از تشکیل کابینه جدید در بغداد تحرک گسترده داعش کلید خورد، تا آمریکا بتواند با استفاده از ابزارهای مختلف بر روند شکل‌گیری ساختار قدرت در عراق اعمال سلیقه کند.

اعلام آمادگی واشنگتن برای کمک به حل مسائل اخیر در این کشور به عنوان اقدامی کاملاً ریاکارانه صرفاً هدف بازگشت آشکار اشغالگران ترد شده به صحنه سیاسی عراق را دنبال می‌کند. به طور قطع ملت ایران فریب برخی مواضع ظاهری آمریکائی‌ها علیه داعش را نخواهند خورد زیرا تجربه سال‌ها نفاق در مورد سازمان مجاهدین خلق را پیش‌رو دارد. در حالی‌که کاخ سفید این سازمان را سال ها به عنوان تروریست محکوم می‌کرد اما در پشت صحنه بیشترین مراودات نظامی و اطلاعاتی را با آن داشت. بنابراین جا دارد ملت عراق نیز به سابقه تاریخی این‌گونه فریب‌کاریها توجه کند و مانع از آن شود که آمریکا بازی را آغاز کند که دو طرف آن را در کنترل دارد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=132430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر