1

توکلی خبر داد/ایمیدرو پیگیر تخلفات شرکت آلومینیوم المهدی

  • کد خبر : 133392
  • ۱۰ تیر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹

نماینده تهران که همراه با چند نماینده دیگر مجلس در نامه ای خطاب به رئیس سازمان خصوصی سازی نسبت به واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی هشدار داده بود، از پیگیری موضوع توسط مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران خبر داد.

احمد توکلی در پاسخ به این سوال که نظر شما درخصوص ابراز بی اطلاعی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تخلفات مجتمع آلومینیوم المهدی چیست، اظهار داشت: فکر می کنم اشکالی در کار پیش آمده که ایشان از تخلفات مطلع نشدند زیرا این بحث مدت زیادی است که در دستگاههای نظارتی مطرح شده است.

توکلی که خود از امضا کنندگان نامه خطاب به رئیس سازمان خصوصی سازی در انتقاد نسبت به واگذاری این شرکت است، در ادامه گفت: پیرو شکایت کارکنان صدیق آن شرکت و ارسال اسناد مفصل درباره تخلفات انجام شده، این تخلفات را طی نامه ای در تاریخ ۲۰ خردادماه خدمت آقای کرباسیان مدیرعامل ایمیدرو ارائه دادم که امروز (سه شنبه) ایشان به بنده پاسخ داد که موضوع در حال رسیدگی است.

ایسنا/نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: در پاسخ مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)آمده است که تیمی مسئول رسیدگی به موضوع شده و اگر ثابت شود که تخلفی صورت گرفته برخورد مقتضی انجام خواهد شد. همچنین اشاره کردند کسانی که منفصل از خدمت شده بودند، جز یک نفر که پرونده اش در دادسرا در حال رسیدگی است، باقی بر سر کار برگشته و حقوق و مزایای خود را دریافت کرده اند.

توکلی گفت: این خبر خوشی است و خوشحالم که آقای کرباسیان به سرعت واکنش نشان دادند و به موضوع رسیدگی می کنند. امیدوارم نتیجه هرچه هست برای ملت خیر باشد و با تخلفات احتمالی با قاطعیت برخورد شود.

وی گفت: این درخواستی که از سازمان خصوصی سازی داشتیم تا شرکت آلومینیوم المهدی به دلیل تخلفات واگذار نشود، درخواست درستی است زیرا شرکتی که متهم به سوء استفاده است قابل واگذاری نیست.

توکلی ابراز امیدواری کرد سازمان خصوصی سازی هم این مورد را رعایت کند.

به گزارش خانه ملت، ۷ تیرماه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نسبت به واگذاری عجولانه مجتمع آلومینیوم المهدی ابراز نگرانی کردند و در نامه ای به رئیس سازمان خصوصی سازی نسبت به تقدم واگذاری در بورس به واگذاری در مزایده تذکر داده شده و تصحیح فرایند واگذاری درخواست شده است.

نمایندگان در این نامه همچنین اعلام کرده اند که بنابر گزارش های واصله قابل اعتنا، دارایی ها و مواد اولیه این واحد بیش از قیمت پایه مزایده این مجمتع است.

نمایندگان در این نامه با اشاره به احتمال بروز تخلفات و سوء استفاده های متعدد در این مجمتع، از ورود دستگاه های نظارتی مانند دیوان محاسبات و سازمان بازرسی به این موضوع خبر داده و خواستار توقف این واگذاری تا زمان تعیین تکلیف این مسایل شده اند.

این نامه به امضای نمایندگان از کمیسیون های مختلف مجلس از جمله محمدرضا پورابراهیمی، غلامرضا تاجگردون، الیاس نادران، علیرضا زاکانی، احمد توکلی، علی محمد احمدی، محمد حسن نژاد، محمد رجایی و هادی قوامی رسیده است.

براساس آگهی عرضه سهام منتشره در روزنامه‌های اقتصادی، سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد به استناد قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی و مقررات مربوط به آن، نسبت به واگذاری شرکت مجتمع آلومینیوم المهدی به همراه ۱۰۰ درصد ارزش دارایی‌های طرح آلومینیوم هرمزال به بخش‌های خصوصی یا تعاونی اقدام نماید.

جعفر سرقینی نیز در واکنش به اظهارات اخیر احمد توکلی، نماینده تهران در مجلس درباره بررسی اسناد تخلفات گسترده در مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزال گفته است سازمان بازرسی در حال بررسی موضوع بوده و در همین حال مطلبی نیز از سوی برخی مدیران داخلی این شرکت درباره تخلفات و سوءاستفاده های شرکت مطرح شده که البته به نظر ما موضوع خاصی نبوده اما مجموع مباحث مطروح در دست بررسی است اما تاکنون ﮔﺰارش ﺗﺨﻠﻔﯽ درﺑﺎره اﯾﻦ ﻣﺠﻤﻮع ﺑﻪ دﺳﺖ ﻣﺎ ﻧﺮﺳﯿﺪه اﺳﺖ.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=133392

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر