سعید مدنی، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه این شرکت ارزان ترین خودروی فعلی بازار دنیا را میسازد، گفت: ما با آزادسازی واردات خودرو مخالفتی نداریم به شرط آنکه دولت در قیمت گذاری خودرو دخالت نکند و این مسئولیت را به خودروساز بسپارد.
او با انتقاد از تسهیلات بانکی موجود با بهره بالا گفت: در حال حاضر بانک ها تسهیلات با بهره ۲۸ تا ۳۰ درصدی به ما می دهند که بخش بزرگی از قیمت تمام شده خودرو را تشکیل میدهد و با سیاستهای تولید مدارانه دولت کاملاً مغایر است.
مدیر عامل سایپا در بیان دلایل افزایش قیمت خودرو و اینکه گفته می شود خودروسازان با کاهش عرضه به دنبال افزایش قیمت خودرو بودند، گفت: در دو ماه نخست امسال بعضی خودروهای تولیدی ما به دلایل مختلف شماره گذاری نشد و همین امر سبب عدم ورود محصولات به بازار شد که برخی بدون اطلاع از این موضوع عنوان می کردند که خودروسازان به صورت عمدی عرضه محصولاتشان را متوقف کردهاند.
ایسنا/او با اشاره به برخی تعابیر به کار رفته برای خودرو پراید گفت: به طور مثال اظهار نظرهای غیر مسئولانه سبب ممانعت برخی کشورها از دریافت محمولههای صادراتی پراید شد، زیرا ییان این موضوع سبب بدبین شدن رسانه ها و محافل تصمیم گیری آن کشورها نسبت به محصول ایرانی شد. حال سوال اینجاست که آیا خودروهای خارجی هم در کشور خود چنین شرایطی دارند و زیر سنگین ترین انتقادها قرار دارند؟! این در حالی است که خودروهای تیبا و پراید دارای مشتریان زیادی در بعضی کشورهای همسایه هستند.
مدنی در پایان با اشاره به تولید محصول جدید شرکت کیا (سراتو جدید) در سایپا گفت: همکاری با سایر خودروسازان خارجی نیز در حال اجراست و به زودی شاهد تولید محصولات روز دنیا در سایپا خواهیم بود .