2

مدیرعامل سایپا: با واردات خودرو مشکلی نداریم

  • کد خبر : 134918
  • ۲۳ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳

درحالی که بسیاری معتقدند تعرفه‌های فعلی عامل ایجاد فضای انحصاری در بازار خودرو و در نتیجه تنبلی خودروسازان داخلی شده، مدیرعامل سایپا می گوید که مشکلی با آزاد سازی واردات خودرو ندارد زیرا هیچ خودروی خارجی قابلیت رقابت با محصولات ایکس ۱۰۰ ( پراید ) و تیبا را ندارد، به شرط آنکه فضای کسب و کار کشور نیز از حالت بیمارگونه خارج شود .

سعید مدنی، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه این شرکت ارزان ترین خودروی فعلی بازار دنیا را می‌سازد، گفت: ما با آزادسازی واردات خودرو مخالفتی نداریم به شرط آنکه دولت در قیمت گذاری خودرو دخالت نکند و این مسئولیت را به خودروساز بسپارد.

او با انتقاد از تسهیلات بانکی موجود با بهره بالا گفت: در حال حاضر بانک ها تسهیلات با بهره ۲۸ تا ۳۰ درصدی به ما می دهند که بخش بزرگی از قیمت تمام شده خودرو را تشکیل می‌دهد و با سیاستهای تولید مدارانه دولت کاملاً مغایر است.

مدیر عامل سایپا در بیان دلایل افزایش قیمت خودرو و اینکه گفته می شود خودروسازان با کاهش عرضه به دنبال افزایش قیمت خودرو بودند، گفت: در دو ماه نخست امسال بعضی خودروهای تولیدی ما به دلایل مختلف شماره گذاری نشد و همین امر سبب عدم ورود محصولات به بازار شد که برخی بدون اطلاع از این موضوع عنوان می کردند که خودروسازان به صورت عمدی عرضه محصولاتشان را متوقف کرده‌اند.

ایسنا/او با اشاره به برخی تعابیر به کار رفته برای خودرو پراید گفت: به طور مثال اظهار نظرهای غیر مسئولانه سبب ممانعت برخی کشورها از دریافت محموله‌های صادراتی پراید شد، زیرا ییان این موضوع سبب بدبین شدن رسانه ها و محافل تصمیم گیری آن کشورها نسبت به محصول ایرانی شد. حال سوال اینجاست که آیا خودروهای خارجی هم در کشور خود چنین شرایطی دارند و زیر سنگین ترین انتقادها قرار دارند؟! این در حالی است که خودروهای تیبا و پراید دارای مشتریان زیادی در بعضی کشورهای همسایه هستند.

مدنی در پایان با اشاره به تولید محصول جدید شرکت کیا (سراتو جدید) در سایپا گفت: همکاری با سایر خودروسازان خارجی نیز در حال اجراست و به زودی شاهد تولید محصولات روز دنیا در سایپا خواهیم بود .

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=134918

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر