4

موافقان و مخالفان استیضاح وزیر علوم چه می گویند؟

  • کد خبر : 135060
  • ۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰

مخالفان استیضاح وزیر علوم در کمیسیون آموزش معتقدند که او عملکرد خوبی داشته و این استیضاح جنبه سیاسی دارد در مقابل موافقان معتقدند که وزیر در انتصابات خود خوب عمل نکرده و هیچ سندی هم برای بورسیه های سال ۹۲ ندارد.

زهرا تالانی: تا همین هفته پیش به نظر می رسید که استیضاح وزیر علوم به طور جدی در مجلس مطرح شود اما سرانجام با رایزنی های دکتر لاریجانی رئیس مجلس در یک جلسه ۳ ساعته با نمایندگان استیضاح کننده قرار شد یک ماه به فرجی دانا وزیر علوم فرصت داده شود تا مسائل مورد نظر نمایندگان را حل کند.بیشتر موضوعاتی که نمایندگان در مورد آن سوال دارند به خاطر عزل و نصبها است که آن را سیاسی می دانند و مشکل بعدی پرونده مربوط به بورسیه هاست که آن را مربوط به گذشته می دانند و معتقدند که تا کنون هیچ مدرک درستی ازائه نشده است.

در این میان نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات که کمیسیون تخصصی برای وزارت علوم هستند هم نظرات موافق و مخالفی در این باره دارند.

در جدول زیر نظر اعضای کمیسیون آموزش مجلس درباره استیضاح وزیر علوم آورده شده است:

نام نماینده سمت سوابق و تحصیلات موضع درباره استیضاح شرح  اظهار نظر
محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان رئیس کمیسیون دکترای ریاضی از دانشگاه شهید باهنر کرمان

سرپرست آموزش و پرورش شهر بابک، استاد تمام دانشگاه شهید باهنر، معاون و قائم مقام دانشگاهوزیر علوم و سفیر ایران در مالزی

موافق به عنوان رئیس کمیسیون تخصصی که در باره عملکرد وزارت علوم باید تصمیم گیری کند با امضاکنندگان طرح استیضاح صحبت کردم و آنها از عملکرد وزارت علوم به شدت نگران بودند و احساس می‌کردند که عملکرد وزیر علوم بیشتر سیاسی است.متاسفانه دانشگاهها به جای اینکه یک فضای علمی باشند بیشتر در زمینه سیاسی فعالیت می کنند و این رشد علمی کشور را کند می کند.بنابراین من هم موافقم که فضای دانشگاه باید مانند گذشته بیشتر به علم و رشد دانشجویان کمک کند و برای همین وزیر باید در این مورد پاسخگو باشد.
عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور سخنگو فوق لیسانس مدیریت آموزشی و دکترای مدیریت از دانشگاه آزاد

رئیس سازمان آموزش و پرورش شهرستان نور

موافق بیشتر استیضاح کنندگان در مورد انتصابات وزیر علوم سوال دارند و به نظر من ایشان باید در این مورد پاسخ دهد.عملکرد او بیشتر سیاسی است اما دانشگاهها محل این کار نیستند و باید بیشتر به عرصه علم و فناوری پرداخته شود.
میرقسمت موسوی اصیل نماینده مردم مشکین شهر عضو خارج فقه و اصول و لیسانس حقوق و معارف

جانشین عقیدتی سیاسی فرمانده آموزشی ناجا، امام جمعه و مسئول و نماینده ولی فقیه در نیروی انتظامی در حوزه انتخابیه

مخالف من موافق این استیضاح نیستم و به نظرم باید با تبادل افکار و تعامل این موضوع را حل کرد.دلایلی که برای استیضاح مطرح می شود خیلی حاد نیستند و به نظرم نباید وقت مجلس و نمایندگان را با اینگونه مسائل گرفت. الان استیضاح مشکلی را حل نمی کند.
قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهرو  چالوس عضو فوق لیسانس مدیریت علوم فرهنگی و دانشجوی دکترای مدیریت امور فرهنگی فرماندار چالوس، عضو دو دوره شورای شهر نوشهر و معاون دانشگاه کمال الملک نوشهر مخالف من مخالف این استیضاح هستم و معتقدم که با گفت وگو می توان مسائل را حل کرد چون الان هنوز اتفاق خاصی نیفتاده که نتوان جلوی آن را گرفت. به نظرمن طرح این سوال هنوز زود است.
عطاالله سلطانی صبورنماینده مردم رزن رئیس کمیته آموزش و پرورش فوق لیسانس علوم قرآن و حدیث از دانشگاه آزاد

دبیر آموزش و پرورش، از موسسین دانشگاه پیام نور، مدرس دانشگاه دولتی بوعلی و دانشگاه آزاد اسلامی رزن

موافق هنوز پرونده استیضاح وزیر بسته نشد است.الان یک مهلت یک ماه به او داده شده اما سه ماه قبل هم این فرصت داده شده بود. این مواردی که الان برای استیضاح وزیسر علوم مطرح شده در جلسه اول بررسی برنامه های ایشان سال قبل هم مطرح شد اما ایشان در این مدت توجهی نکرد.
محود نگهبان سلامی نمانیده مردم خواف و رشتخوار عضو فوق لیسانس روانشناسی تربیتی و دانشجوی دکترای روانشناسی تربیتی از دانشگاه تهران. مشاور آموزش و پرورش استان البرز موافق من موافق این استیضاح نیستم و به نظرم تا کنون فعالیت های خوبی داشته است.برخی نمایندگان عزل و نصب های دانشگاههای کشور را دلیل این موضوع اعلام کردند که به نظرم  این حق طبیعی هر وزیر است که روسایی را انتخاب کند که همسو با برنامه های خود باشد.
جواد هروی نماینده مردم قاین رئیس کمیته آموزش عالی فوق لیسانس تاریخ

استادیاری دانشگاه، ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی

مخالف این استیضاح الان بیشتر سیاسی است .باید مسائلی که مطرح می شود در حوزه علوم، تحققات و فناوی باشد نه اینکه موضوع را سیاسی کنند.مثلا الان مشکلی که در حوزه وزارت علوم وجود دارد حذف قانون اختصاص یک تا سه درصد اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به بخش پژوهش است که این باید دغدغه نمایندگان باشد اما بیشتر امضا کنندگان مسائل سیاسی مانند انتصابات را مطرح می کنند.
زهره طیب زاده نوری نماینده مردم ری، شمیرانات و تهران عضو دکترای دندانپزشکی دانشگاه شهید بهشتی و استاد دانشگاه شهید بهشتی

مشاور رئیس جمهور در امور بانوان در دولت نهم

موافق ما الان شاهد یک رشد منفی علمی در دانشگاهها هستیم و آن برای این است که دانشجویان ما بیشتر سیاسی شدند که این به عملکرد وزیر علوم باز می گردد.مثلا الان دانشگاه تهران به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه مادر در کشور بیش از ۶ تا ۷ ماه با سرپرست اداره شده است و هم اکنون مجدداً با سرپرست دیگری اداره می‌شود و این موضوع میان اعضای هیئت علمی و دانشجویان بی‌ثباتی ایجاد می‌کند و روند علمی را به مخاطره می‌اندازد.برای ایجاد آرامش در دانشگاه‌های کشور فکر می‌کنمبهتر است که در سال تحصیلی جدید فردیوزیر باشد که استقلال رأی داشته باشد و مشاوران و معاونانش برای او تعیین تکلیف نکنند .
علیرضا سلیمی نماینده مردم دلیجان و محلات دبیر اول خارج فقه و اصول قم و دکترای فقه و مبانی حقوق دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات است. امام جمعه موقت، مدیر مدرسه علمیه، رئیس هیات نظارت بر انتخابات شهرستان محلات و هیات علمی واحد محلات موافق متاسفانه درجا زدن در حوزه علمی در دوره وزارت فرجی دانا اتفاق افتاده است. برخی نشریات دانشجویی که الان مجوز نشر گرفتند بسیار ساختار شکنانه وارد مسائلی را منتشر می کنند که قابل دفاع نیستند.بنابراین وزیر باید به این دغدغه ها پاسخ بدهد.
سید محمد باقر عبادی نماینده مردم بیرجند و خسوف عضو سطح سه حوزه علمیه قم و فوق لیسانس علوم قرآن و حدیث از دانشگاه تربیت مدرس تهران

استاد دانشگاه آزاد

موافق در جلسه رای اعتماد هم اعلام کردیم که نباید افرادی که در این سالهای فعالیت سیاسی کردند وارد دانشگاه شوند چون مکان دانشگاه مقدس است و نباید سیاسی شود. عملکرد وزارت علوم باعث این نگرانی شده که باید در عملکرد گذشته خود تاملی کرده و گامی برای اصلاح آن بردارد.باید در انتصاب روسای دانشگاهها بیشتر عملکرد علمی آنها مورد توجه باشد نه جایگاه سیاسی آنها و همین دلیل استیضاح وزیر علوم شده است.
قاسم جعفری

نمابنده مردم بجنورد

عضو دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات

عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی اجتماعی آزادگان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور آزادگان، مدیر کل فرهنگی ستاد کل آزادگان کشور، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و رئیس دانشگاه پیام نور لرستان خراسان شمالی

موافق سیاسی شدن دانشگاهها امروز حتی دغدغه مفام معظم رهبری هم شده است. مثلا بازگشت دانشجویان ستاره دار دانشگاهها را مشکل دار کرده است.متاسفانه بعضا شاهد محیط‌های تنش‌زا در دانشگاه‌ها هستیم که باید از ادامه این روندها جلوگیری شود. همچنین حضور برخی افراد دار وزلرت علوم حساسیتهایی ایجاد کرده است.باید جایگاه رسمی شورای عالی انقلاب فرهنگی در تصمیم‌گیری در مورد انتخاب روسای دانشگاه‌ها باید از طریق وزارت علوم به رسمیت شناخته شود.
علی اصغر زارعی نماینده مردم ری، تهران و شمیرانات نایب رئیس دوم فوق لیسانس مدیریت دولتی موسسه عالی آموزش و پژوهشی مدیریت و برنامه ریزی. کارشناس دفتر مطالعات مدیریت بحران استانداری تهران موافق وزیر علوم تا کنون به تعهدات خود به عنوان یک وزیر عمل نکرده و بیشتر به دنبال فعالیتهای سیاسی است. من در جلسه ای هم که با آقای لاریجانی داشتم بیشتر دلایل استیضاح کنندگان را مسائل سیاسی در دانشگاهها دانستم. به هرحال یک ماه به ایشان فرصت داده شده که مشخص نیست چه کاری انجام خواهند داد.
علیرضا منادی سفیدان نماینده مردم تبریز و آذرشهر عضو دکترای میکروبیولوژی و دامپزشکی

تدریس در دانشگاه آزاد و ریاست برخی دانشگاه‌های کشور.

مخالف متاسفانه برخی عنوان می کنند که نمایندگان با دولت مشکل دارند درحالیکه رابطه دولت و مجلس در دولت یازدهم بسیار خوب است و نسبت به دوره های قبل بهتر شده است . با اینکه معتقدم استیضاح وزیر علوم کاملا سیاسی است اما استیضاح هم حق نمایندگان مجلس است.وزیر علوم با جدیت و قدرت در حال کار کردن است و وظایفش را انجام می‌دهد. خیلی صریح می‌گویم که اگر استیضاح وزیر علوم ۱۰ بار دیگر انجام گیرد به آن رای نخواهم داد زیرا میگویند چرا وزیر فلانی را رئیس دانشگاه کرد اما دیگری را نه. همانگونه که ما حق سوال و استیضاح داریم او هم حق انتصاف مدیرانش را دارد.
کارن خانلری نماینده ارامنه عضو دکترای مهندسی عمران سازه از دانشگاه آزاد اسلامی.

طراح فنی شرکت پشم سنگ ایران، عضو هیئت علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.

مخالف من انگیزه نمایندگانی که موضوع استیضاح را مطرح کردند بیشتر سیاسی می دانم. بیشتر آنها مشکل را در انتصابات وزیر اعلام می کنند درحالیکه در تمام دورنها وزرا خودشان معاونان و مدیرانشان را انتخاب کردند و این ربطی به نمایندگان مجلس ندارد. باید طرح سوال یا استیضاح از وزیر به خاطر عملکرد یا کمکاری او باشد که وزیر علوم این مشکل را ندارد.
رضا صابری

نماینده مردم آزادشهر و رامیان

دبیر دوم دکترای مردم شناسی از دانشگاه پونا هندوستان

مدیر گروه اجتماعی، معاون آموزشی و دانشجویی معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی

موافق نمایندگان استیضاح وزیر را جدی می دانند و در این یک ماه وزیر باید عملکرد خود را اصلاح کند.آقای فرجی دانا در این مدت عملکردشان بیشتر سیاسی بوده و این برای یک فضای آموزشی اصلا درست نیست.
غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات عضو دکترای فلسفه

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، رئیس مجلس شورای اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی. کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم

موافق در جلسه ای که برای بررسی استیضاح وزیر علوم با آقای ابوترابی و آقای دکتر لاریجانی داشتیم، آقای وزیر نیز کارهایی را که انجام داده بود بیان کرد و قرار شد کارهای بیشتری هم انجام شود. به هرحال دعوای شخصی با وزیر علوم نداریم و نمی‌خواهیم حوادث ۷۸ و ۸۸ تکرار شود. استیضاح هم جنگ قدرت نیست و این حق نمایندگان است. ما به سراغ وزیر علوم نرفته‌ایم که از باند، جریان، جناح یا حزب ما رئیس دانشگاه بگذارند بلکه حرف ما این است کسانی که آزموده‌ شده‌اند و دیدیم چه کردند اینها را در دانشگاه مسلط نکنید البته وزیر علوم هم همیشه می‌گوید من نمی‌خواهم چنین کاری کنم اما تصور بسیاری از نمایندگان این نیست.
فرهاد بشیری نملینده مردم پاکدشت عضو لیسانس مشاور و راهنمایی از دانشگاه علامه طباطبایی

مشاور مدیر کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش

موافق در این مدت مسائلی در وزارت علوم مطرح شده که باعث تنش در جامعه علمی کشور شده است مثل همین بورسیه دانشجویان که بررسی نمایندکان نشان داد که ماجرای ۳ هزار بورسیه غیر قانونی حقیقت نداشت.مجلس از آقای فرجی دانا خواست که مدارک این مسئله را که گفته بودند فساد اداری در ماجرای بورسیه ها رخ داده ارائه کند اما مدرکی به نمایندگان ارائه نشد . تعدادی دانشجوی دوره دکتری با توجه به تواناییها و صلاحیتشان برای بورسیه انتخاب شده اند و نباید آنها هم دچار این نگرانی شوند که حقشان پایمالمی شود. ما در سالهای اخیر بخث توفیق در کارهای علمی و پژوهشی را داشته ایم و آمارها نشان می دهد که بسیار در این زمینه پیشرفت داشته ایم حال نباید فرصت سوزی کنیم. فعلا در جلسه ای که با رئیس مجلس داشتیم یک مهلت یک ماهه به ایشان داده شده است.
سید محمد نبویان نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات عضو دکترای فلسفه از موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی است. عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی و قائم مقام پژوهشگاه اندیشه سیاسی اسلام موافق دانشگاه آرام حق ملت است و نباید افرادی متصدی دانشگاه‌ها شوند که خود منشأ بر هم زدن آرامش این محیط باشند، زیرا مردم فرزندان خود را به پادگان سیاسی نمی‌فرستند.در کمیسیون به آقای فرجی ‌دانا گفتیم شما در عزل و نصب‌ها آزاد هستید و هیچ محدودیتی برای شما اعمال نمی‌کنیم، فقط کسانی را منصوب کنید که سابقه برهم زدن جو دانشگاه را نداشته باشند.خود من به‌ عنوان مخالف در روز رأی اعتماد برای فرجی‌دانا ثبت‌نام کرده بودم اما با صحبت‌هایی که در کمیسیون داشتیم از مخالفت انصراف دادم.در جلسه کمیسیون از وی پرسیدم شما که به ما قول دادید، چرا اکنون زیر قول خود زده‌اید؟ که وی جواب داد اگر افرادی مدنظرتان است بگویید عزلشان می‌کنم اما به هیچ کدام از قول‌های خود عمل نکرد.
مهدی کوچک زاده نماینده مردم ری، شمیرانات و تهران عضو دکترای آبیاری و زهکشی از دانشگاه تربیت مدرس. عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس نماینده دوره های هفتم، هشتم و نهم مجلس موافق وزیر علوم در مورد عزل و نصبها و بورسیه باید به نمایندگان پاسخ روشنی بدهند که تا کنون اینگونه نبوده است. نمایندگان نگران وضعیت دانشگاهها هستند و هیچ کس هم در اینباره پاسخگو نیست.
عباس مقتدای خوراسگانی نماینده مردم اصفهان عضو دکترای روابط بین الملل دانشگاه آزاد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد شهر‌رضا

موافق آقای فرجی دانا قبلا در کمیسیون تخصصی حضور یافتند و ما خواسته های نمایندگان را اعلام کردیم و ایشان هم قولهایی دادند اما به وعده های خود عمل نکرد.به نظر من وزارت علوم از مسیر اصلی خود خارج شده است، همچنین وزارت علوم موظف است که نسبت به اصلاح هرم هیئت علمی تمام وقت دانشگاه ها و موسسات آموزشی که زیر مجموعه آن است اقدام کند. برای همین الان نمایندگان موضوع استیضاح را مطرح می کنند.
جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهر رشت نایب رئیس اول فوق لیسانس مدیریت دولتی از دانشگاه علامه طباطبایی. رئیس آموزش و پرورش و رئیس دانشکده فنی رشت موافق امضا کنندگان انتصابات سیاسی٬ عمل نکردن به وعده‌ها و به کارگیری افراد مسئله دار را از محورهای استیضاح فرجی دانا اعلام کردند. متاسفانه وزیر علوم به تذکرات نمانیدگان در کمیسیون توجه نکرد و بی توجهی به توصیه‌ها٬ پیشنهاداتباعث مطرح شدن استیضاح وی شد.الان طیف مختلفی از نمایندگان این طرح را امضا کرده اند بنابراین این طرح فاقد انگیزه های سیاسی است و نمایندگان تنها به دلیل تخلفاتی که صورت گرفته خواستار استیضاح وزیر هستند.
حجتالله درویش پور نماینده مردم ایذه عضو دکترای علوم سیاسی از هندوستان. مخالف کسانی که موضوع استیضاح را اعلام می کنند موضوع بی اساس بودن اعلام خبر بورسیه های غیرقانونی را اعلام می کنند درحالیکه دراسامی بورسیه های غیرقانونی، نام برخی نمایندگان هم وجود دارد . در مورد انتصابات هم قبلا آقای فرجی دانا توضیحاتی دادند و نمایندگان راضی شدند اما دوباره آن را مطرح می کنند.باید تمامی موضوعاتی هم که به نفع وزیر است عنوان شود تا نمایندگان تصمیم نهایی را بگیرند. من توصیه می کنم که استیضاح وزیرعلوم را پیگیری نکنند تا این موضوع ختم به خیر شود.
ابولقاسم خسروی سهل آبادی نماینده مردم تربت حیدریه عضو فوق لیسانس فقه و حقوق اسلامی. مدیرآموزش و پرورش تربت حیدریه موافق دانشگاه نباید محل جولان گروه های افراطی سیاسی باشد و ما در کمیسیون بارها در این زمینه با وزیر علوم تذکر داده بودیم.برای ایجاد آرامش در فضای علمی کشور باید دانشگاه ها را به سمت و سوی پژوهش و تحقیقات سوق دهیم نه اینکه سعی کنیم ذهن دانشجویان را با مسائل سیاسی پر کنیم. متاسفانه این مشکل مسئولان ماست که در زمان انتخابات یا هر مسلئه سیاسی از فضای دانشگاهها استفاده می کنند.
علیرضا منظری توکلی نماینده مردم بافت عضو دکترای علوم تربیتی با گرایش تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت. عضویت در شورای فرهنگی عمومی استان کرمان، رئیس آموزش و پرورش شهرستان رابر موافق وزیر علوم تا کنون تصمیم های عجولانه زیادی گرفته که نمونه آن دعوت به کار از بازنشستگان و تعلیق بورسیه افرادی که سال ۹۲ است. به نظر من این به خاطر معاونان ایشان است که ماکلا سیاسی برخورد می کنند و برای همین موضوع استیضاح ایشان مطرح شده است.

 

نمایندگان حاضر در جلسه با فرجی‌دانا چه می‌گویند؟

قبل از آنکه امضای نمایندگان درخواست کننده استیضاح وزیر علوم به دست هیات رئیسه برسد جمعی از این نمایندگان همراه با علی لاریجانی رئیس مجلس نشستی را برگزار و خواسته ها و نظرات خود را مطرح کردندو در پایان این جلسه که با حضور وزیر علوم برگزار شد،‌ قرار شد فعلا یک ماه به فرجی دانا فرصت داده شود.

دلایل این نمایندگان برای استیضاح وزیر علوم در جدول زیر آمده است:

نام نماینده سمت  سوابق و تحصیلات شرح اظهار نظر
حسین آذین نماینده مردم رفسنجان عضو کمیسیون اصل ۹۰ دکترای پزشکی، معاون درمان دانشگاه رفسنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، رئیس بیمارستان ایرانیان دبی. در جلسه ای که وزیر برای پاسخگویی آمدند سوالات من تغییر در نحوه برگزاری آزمون دکتری و تصابات سیاسی ایشان بود که قانع نشدم. به نظر من ایشان در اجرای برنامه ها بیشتر تابع معاونان خود هستند. حالا قرار است که ایشان در این یک ماه فرصتی که دارند تغیراتی ایجاد کنند تا مشکل استیضاح حل شود.
بهرام بیراروند نماینده مردم بروجرد عضو کمیسیون کشاورزی فوق لیسانس در رشته مدیریت و علوم سیاسی، رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان بروجرد این دولت با تدبیر و امید روی کار آمد اما این موضوع در دانشگاهها مشاهده نمی شود و کسانی الان در وزارت علوم معاون هستند که سابقه سیاسی خوبی ندارند. از طرفی کسانی کنار گذاشته می شوند که سابقه و فعالیت خوبی دارند مانند آفای فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران که اکثر نمایندگان از این موضوع ناراحت هستند. الان فضای دانشگاهها دوقطبی شده که در آینده بسیار خطر ساز می شود.
علی علیلو نماینده مردم شبستر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس لیسانس حقوق دانشگاه تهران باید کسانی که در وزارتخانه ها گماشته می شوند براساس شایستگی باشند نه سیاسی اما الان در وزارت علوم اینگونه نیست.ما از دولت حمایت می کنیم اما باید وزرا هم به اصولی پایبند باشند. اگر همین الان آقای فرجی دانا دست از سیاسی کاری در وزارت علوم بردار نمایندگان هم راضی می شوند و مشکل استیضاح حل می شود.
فاطمه آلیا نماینده مردم شمیرانات، ری و تهران عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور فوق لیسانس علوم سیاسی دانشگاه آزاد سرپرست، دبیر و مدیر دبستان، پژوهشگر، مدرس مراکز تربیت معلم. نماینده دوره های هفتم، هشتم و نهم در جلسه ای که نمایندگان با آقای دکتر لاریجانی داشتند بر استیضاح وزیر تاکید داشتند اما به هرحال قرار شد که به ایشان یک فرصت یک ماهه داده شود البته استیضاح آخرین راهکار مجلس برای حل مشکل است ما بارها به آقای فرجی دانا تذکر دادیم و حتی سوال هم پرسیدیم اما تاکنون قانع نشدیم.انتصاب جعفر میلی منفرد به عنوان معاون آموزشی، انتصاب جعفر توفیقی به عنوان مشاور وزیر و انتصاب سعید سمنانیان به عنوان رئیس مرکز هیئت‌امنای وزارت علوم باعث نگرانی نمایندگان مجلس شده است.این درحالی است که فرجی دانا قبل از رای اعتماد قول داده بود از این گروه استفاده نکند. موضوع بعدی دانشجویان ستاره دار است که مشکل آنها سیاسی است و وزیر علوم سعی در بازگرداندن آنها دارد.
ابراهیم کارخانه نماینده مردم همدان عضو کمیسیون انرژی دکترای پزشکی، کارشناس ارشد علوم و فنون هسته‌ای معاون مالی و اداری دانشگاه، عضو هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی ایران به نظر من وزارت علوم مهمترین وزارتخانه در دولت است چون با جوانانی سرو کار دارد که آینده این کشور را می سازند و هدف دشمن هم معمولا تخریب دانشگاهها است. آنها نمی خواهند که کشور به پیشرفت علمی دست پیدا کند و برای همین وزرای ما نباید این فرصت را به آنها بدهند. اما الان شاهد هستیم که وزیر علوم با عملکرد سیاسی خود دانشگاهها را به قهقرا می برد و این به ضرر جامعه علمی کشور است.برای همین آقای فرجی باید دست از سیاسی کاری بردارد.
جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد عضو کمیسیون امنیت ملی‌و‌سیاست خارجی مجلس فوق لیسانس حقوق از شیراز. از فرماندهان سپاه و نماینده دوره هشتم و نهم قبلا برخی نمایندگان در مورد مسائلی که در دانشگاههاو جود داشته به آقای فرجی دانا تذکر داده بودند اما فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در مورد فضای دانشگاه ها آنها را مصمم تر کرد . متاسفانه من حتی ۱۰ درصد هم احتمال نمی دهم تفکر فعلی که در دانشگاه ها روی کار آمده است بتواند خود را با اصول انقلاب هماهنگ کند، الان فضای دانشگاهها کاملا سیاسی است و این اصلا مناسب جامعه ای که می خواهد پیشرفت کند نیست.
ابوالقاسم جراره نماینده مردم بندرعباس عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس فوق لیسانس حقوق از دانشگاه آزاد بندرعباس من در جلسه ای که موضوع استیضاح وزیر علوم با رئیس مجلس برگزار شد حضور داشتم.دغدغه ما نمایندگان مطرح شد و قرار شد که یک ماه به او فرصت اصلاح داده شود.در این مدت نمایندگان عملکرد وزارت علوم را بررسی می کنند و دوباره تصمیم می گیرند. متاسفانه اکنون وزارت علوم در تمام کارهای خود سیاسی عمل می کند و این به بدنه دانشگاهها و دانشجویان صدمه می زند.
محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد عضو کمیسیون امنیت ملی‌و‌سیاست خارجی مجلس لیسانس زیست شناسی و فوق لیسانس بافت شناسی.  دکتری تهدیدات امنیت ملی در دانشگاه دفاع ملیفرماندهی سپاه استان‌های یزد، هرمزگان، چهارمحال بختیاری من چندین جلسه با روسای دانشکده های فنی و حرفه ای حوزه انتخابیه خودم داشتم و آنها در توزیع اعتبارات و توجه به آموزشکده های فنی حرفه ای مشکل داشتند. من در اینباره بارها به وزیر علوم تحقیقات و فناوری تذکر دادم که عدالت را رعایت کنند اما چنین نشد.همچنین پاسخهایی هم که می دهند قانع کننده نیست.
امیر حسین قاضی زاده نماینده مردم مشهد عضو کمیسیون اجتماعی متخصص بیماری های گوش، حلق و بینی و جراح سروگردن، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نماینده دوره های هشتم و نهم مجلس در سالهای قبل دانشگاهها در زمینه علمی فعالیت خوبی داشتند ودر این زمینه شاهد رشد بودیم اما الان اینگونه نیست که این به خاطر عملکرد سیاسی وزیر علوم است.
مفید کیایی نژاد، نماینده مردم ساوجبلاغ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم. مسئول گزینش، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد تهران جنوب معاونت سیاسی و معاونت ارزیابی مکتبی نیروی هوایی ارتش مشکلات نمایندگان مجلس با وزیر علوم از جایی آغاز شد که ایشان برخلاف قولشان،از نیروهای سیاسی در دانشگاه استفاده کردند. به نظرمن آقای فرجی دانا به دنبال سیاسی کردن فضای دانشگاهها هستند.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=135060

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر