سیمرغ: سنت آگاتا یکی از نمادهای ایتالیا محسوب می شود. مهندسان لامبورگینی در این شهر برخی از شناخته شده ترین و غیر معمول ترین خودروها در تاریخ مدرن را به جهان معرفی کرده اند. تنها در نظر گرفتن نام هایی همچون میورا، کانتاش، دیابلو، مورسیه لگو و اونتادور این مساله را ثابت می کند.
در شرایطی که لامبورگینی امپراتوری خود را بر سوپر اسپرت های ۱۲ سیلندر بنا کرده بود، معرفی مدل گایاردو با پیشرانه ۱۰ سیلندر و قیمت مقرون به صرفه نسبت به گاوهای وحشی پیشین لامبورگینی، تردیدهایی را درباره عملکرد این شرکت ایجاد کرد. اما با گذشت یک دهه و معرفی چندین نسخه اختصاصی، گایاردو تمامی شک و تردیدها را از میان برده و عنوان پرفروش ترین مدل لامبورگینی در تاریخ این شرکت را کسب کرده است. بیش از ۱۴ هزار دستگاه گایاردو طی دوران تولید این مدل به فروش رسیده و معرفی جایگزین آن کار آسانی برای لامبورگینی نبوده است.
لامبورگینی مدل هوراکان LP610-4 را به عنوان جایگزین گایاردو معرفی کرده و بار دیگر تعالی مهندسی خود را نشان داده است. اگرچه در کنار گایاردو، هوراکان همانند یک موجود تکامل یافته به نظر می رسد اما شباهت های خانوادگی نیز در آنها ملموس است. از نظر ظاهری، هوراکان دارای خطوطی نرم تر از هر لامبورگینی دیگر طی ۳۰ سال گذشته بوده و برخی ممکن است آن را مدلی با طراحی کمی زنانه نسبت به مدل های پیشین در نظر بگیرند.
هوراکان از جدیدترین پیشرانه تنفس طبیعی لامبورگینی و آئودی سود می برد. این پیشرانه ۵٫۲ لیتری ۱۰ سیلندر خورجینی توانایی تولید ۶۱۰ اسب بخار نیرو و ۴۱۳ پوندفوت گشتاور را دارد که توسط سامانه چهار چرخ متحرک در حالت عادی ۷۰ درصد نیرو را به چرخ های عقب منتقل می کند. البته امکان تقسیم ۵۰-۵۰ نیرو و یا انتقال صد درصدی به محور عقب نیز وجود دارد.
شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت این خودرو برابر با سه ثانیه اعلام شده و در نهایت بیشینه سرعت ۳۲۵ کیلومتر در ساعت را کسب می کند. تنظیمات سیستم تعلیق پیشرفته هوراکان نیز آن را به گزینه ای فوق العاده حتی برای رانندگی روزمره مبدل کرده است. بی تردید، هوراکان می تواند جانشین خلفی برای گایاردو افسانه ای باشد.