1

وزیر خارجه آمریکا: حمایت کامل واشنگتن از اسراییل

  • کد خبر : 137281
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹

وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با بی بی سی بار دیگر برحمایت کامل واشنگتن از رژیم صهیونیستی در آنچه که وی دفاع از خویش خواند تاکید کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، جان کری در برنامه «هارد تاک » ، حمایت و پشتیبانی کاخ سفید از رژیم صهیونیستی را اصلی بدون خدشه خواند. وی در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره کشته شدن بیش از دو هزار شهروند فلسطینی در غزه که نیمی از آنها را زنان و کودکان تشکیل می دادند؛ زخمی شدن هشت هزار ساکن غزه و ایجاد خسارات دستکم شش میلیارد دلاری به زیر ساختها و ویرانی چهل هزار خانه مسکونی این شهر درحملات ارتش اسراییل ، اعلام انزجار و تنفر بین المللی از اقدام های اسراییلی ها و در برخی موارد اذعان وزارت خارجه آمریکا به وحشتناک و شرم آور بودن این حملات گفت: ما از اسراییل در قبال حق دفاع از خود ، کاملا حمایت می کنیم .

وزیر خارجه آمریکا با اشاره تلویحی به اوج حملات ارتش اسراییل به غزه افزود: خسارات وسیع و دهشتناک ناشی از عملیات اسراییل در غزه حقیقت دارد ولی آمریکا بخاطر این موضوع ، تلاش دیپلماتیک بسیار گسترده ای را  برای دستیابی به آتش بس انجام داد.

وی در واکنش به سخنان مجری برنامه درباره انزجار بین المللی از حملات اسراییلی و تنفر جهانی از حمایت آمریکا از تل آویو نیز در یک جمله پاسخ داد: « قابل درک است ».

جان کری در پاسخ به اشاره مجری به کمک سالانه سه میلیارد دلاری نظامی واشنگتن به تل آویو ، ایجاد و تجهیز سامانه گنبد آهنین اسراییل از سوی آمریکا و انتقاد شدید منتقدان از تسهیل زمینه برای حمله اسراییل و ایجاد ویرانی های گسترده نیز گفت: آمریکا از حق دفاع از خود اسراییل بطور کامل حمایت می کند.  این آمریکا است که تمام قد در مقام دفاع و حمایت از اسراییل درباره حق دفاع از خود ایستاده است و لاغیر.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=137281

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر