2

دکتر چمران و کاسترو +تصاویر

  • کد خبر : 137304
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶

اگر تا کنون «کتاب لبنان» (آثار گردآوری شده ی شهید چمران با موضوع لبنان) را مطالعه کرده باشید، ایشان چندین بار از این شخص به بزرگی یاد کرده اند اما با نامی عجیب و جالب توجه: «ابوالفضل کاسترو»

«ابوالفضل حسین علی موسوی»، از اهالی روستای «نبی شیث» ، واقع در دره ی «بقاع»، به سال ۱۳۵۲ با دکتر مصطفی چمران در جنبش امل آشنا شد. از این پس رابطه ای نزدیک و عمیق میان او و مصطفی چمران شکل گرفت، به گونه ای که اگر امروز «کتاب لبنان»(آثار گردآوری شده ی شهید چمران با موضوع لبنان) را مطالعه کنید ، ایشان چندین بار از این شخص به بزرگی یاد کرده اند اما با نامی عجیب و جالب توجه : «ابوالفضل کاسترو»

«ابوالفضل حسین علی موسوی» در میان رزمندگان مقاومت لبنان به «ابوالفضل کاسترو» شهرت داشت زیرا به دلیل ریش و موی بلندش به «فیدل کاستر» شباهت پیدا کرده بود. پس از آن که او در یک عملیات ضد صهیونیستی ، یکی از پاهایش را ازدست داد، امام موسی صدر به وی لقب «ابوالفضل عباس» را داد.

عکس های زیر، ابوالفضل کاسترو را در کنار شهید دکتر چمران ، در جنوب لبنان یه تصویر کشیده است. این تصاویر در اواسط دهه ۱۳۵۰ شمسی گرفته شده است.

دکتر چمران و ابوالفضل کاسترو ، در کنار بقایای یک خودرو غیر نظامی لبنانی که زیر شنی تانک های اسراییلی رفت.

دکتر چمران و ابوالفضل کاسترو ، در کنار بقایای نفر بر صهیونیستی که توسط مقاومت منهدم شده

دکتر چمران و ابوالفضل کاسترو (نفر پایین در عکس با موهای بور و بلند)، در کنار بقایای تانک صهیونیستی که در رب الثلاثین توسط مقاومت منهدم شده

دکتر چمران و ابوالفضل کاسترو (نفر وسط)، در کنار بقایای نفر بر صهیونیستی که رب الثلاثین توسط مقاومت منهدم شده در جنوب لبنان

تا شهدا با شهدا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=137304

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر