2

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد: بیمه خبرنگاران شرط حمایت دولت از رسانه ها

  • کد خبر : 137447
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶

وظیفه دولت نیست که اهالی رسانه را بیمه کند بلکه طبق قانون بیمه برعهده صاحبان رسانه است و این خواهش را از صاحبان رسانه دارم که همکاران خود را بیمه کنند.

وی با بیان اینکه در بسته حمایتی سال ۹۳ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در توزیع یارانه به صراحت آمده است که مدیران رسانه‌ای که همکاران خود را بیمه ‌کنند، مورد حمایت قرار می‌گیرند، افزود: بر این مبنا دولت ۱۰۰ درصد هزینه آنها را می‌پردازد.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وظیفه دولت نیست که اهالی رسانه را بیمه کند بلکه طبق قانون بر عهده صاحبان رسانه است و این خواهش را از صاحبان رسانه دارم که همکاران خود را بیمه کنند.

به گزارش فارس، حسین انتظامی عصر امروز در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در سالن اجتماعات متل بانک ملی اظهار داشت: مطبوعات و رسانه‎‌های محلی جایگاه خود را در استان به گونه دیگری تعریف کنند.

وی با اشاره به اینکه با مولود رسانه‌های مدرن و تغییر الگوی مصرف، رسانه‌های ملی در حال از دست دادن کارکرد خود هستند، یادآور شد: فرصت برای فعالیت رسانه‌های محلی بر مبنای مسائل بومی وجود دارد اما رسانه‌های محلی می‌خواهند شبیه رسانه ملی باشند در حالی که کارکرد رسانه محلی، بسیار بالا است.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: حمایت از رسانه‌های محلی از سیاست‌های وزارت ارشاد است تا این رسانه به خوبی کارکرد خود را حفظ کنند.

انتظامی با اشاره به اینکه بیمه شدن خبرنگاران توسط دولت، استقلال رسانه را زیر سوال می‌برد، ادامه داد: وظیفه دولت نیست که اهالی رسانه را بیمه کند بلکه طبق قانون بیمه برعهده صاحبان رسانه است و این خواهش را از صاحبان رسانه دارم که همکاران خود را بیمه کنند.

وی با بیان اینکه در بسته حمایتی سال ۹۳ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در توزیع یارانه به صراحت آمده است که مدیران رسانه‌ای که همکاران خود را بیمه ‌کنند، مورد حمایت قرار می‌گیرند، افزود: بر این مبنا دولت ۱۰۰ درصد هزینه آنها را می‌پردازد.

این مسئول با توجه به شرایط ویژه رسانه‌ای گفت: بیشتر بزرگان ارتباطات کشور معتقد هستند متغیر بحرانی فضای امروز رسانه‎ها، رعایت اخلاق رسانه‌ای است.

وی با بیان اینکه این خود ما هستیم که جایگاه خودمان را به عنوان خبرنگار ایجاد می‌کنیم، افزود: فضایی که به وجود آمده اگر چه رو به کاهش است اما مسئله بزرگی برای رسانه است.

انتظامی با اشاره به «گفته می‌شودها، شنیده می‌شودها»، ضبط صدا بدون اجازه، روابط غیرمبتنی بر مدل حرفه‌ای در رسانه، تصریح کرد: در بخشی از همکاران ما این اشکال وجود دارد و برای پالایش رسانه، خود ما مسئول هستیم.

وی درباره قانون جامع حمایت از رسانه، متذکر شد: توجه به مبانی اخلاق حرفه‌ای در این قانون برای ما یک ضرورت است و موارد غیراخلاقی که در صنف ایجاد می‌شود باید توسط خود ما به چالش کشیده شود تا این افراد به صورت خودکار منزوی شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=137447

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر