3

تا سه سال دیگر هم مسکن گران نمی‌شود

  • کد خبر : 137533
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰

هنوز دو سال از آخرین جهش قیمتی مسکن نگذشته و باید اندکی صبر کرد و به بازار مسکن زمان داد تا خودش را بشناسد و مردم نیز قدرت خرید بیشتری پیدا کنند

عضو هیات مدیره کمیسیون املاک و مستغلات ایران معتقد است: رکود فعلی در بازار مسکن تا سال ۹۵ ادامه دارد و امسال هیچ جهشی قیمتی نخواهیم داشت.

به گزارش دنیای اقتصاد، مصطفی قلی‌خسروی در مورد پیش‌بینی خود از بازار مسکن گفت: نه‌تنها تا پایان تابستان امسال بلکه تا پایان سال ۹۳ هیچگونه جهش و افزایش قیمتی در بازار مسکن نداریم.

وی با بیان اینکه به نظر نمی‌رسد بیش از این بازار مسکن تکان بخورد، افزود: هنوز دو سال از آخرین جهش قیمتی مسکن نگذشته و باید اندکی صبر کرد و به بازار مسکن زمان داد تا خودش را بشناسد و مردم نیز قدرت خرید بیشتری پیدا کنند. عضو هیات مدیره کمیسیون املاک و مستغلات ایران معتقد است: به نظر می‌رسد روند نیمه رکودی بازار مسکن همچنان ادامه داشته باشد و بازار مسکن تا سال ۹۵ همین نوسان قیمتی را داشته باشد.

وی معتقد است: خروج رکود تورمی تا پایان امسال از بازار مسکن بعید است، بنابراین به نظر می‌رسد این روند بدون افزایش قیمت حتی در مواقعی با ثبات قیمت تا دو سه سال آینده ادامه‌دار باشد.

قلی خسروی اظهار کرد: نوسانات قیمت مسکن در این زمان پیش‌بینی نمی‌شود، اما ممکن است اقدامات سیاسی و اقتصادی همچون مذاکرات ژنو در ماه‌های آینده تاثیر مثبتی بر خرید وفروش‌ها و رونق بازار داشته باشد.به گفته وی، در دو دهه اخیر بازار مسکن با سه جهش قیمتی مواجه بود، جهش قیمتی سال ۶۸،۸۶ و ۹۱ قیمت مسکن را به یکباره افزایش داد، اما پس از هر بار افزایش قیمت دو سه سالی زمان لازم بود تا متقاضیان خرید خانه قدرت خرید داشته باشند و بتوانند صاحب‌خانه شوند.

عضو هیات مدیره کمیسیون املاک و مستغلات ایران با اشاره به اینکه همواره بازارهای اقتصادی کشور قبل و بعد از مناسبات موجود در کشور تکانی می‌خورند، افزود: امسال نیز همچون سال‌های گذشته بعد از ماه مبارک رمضان نیز اندکی بازار مسکن بهتر شد، اما نمی‌توان گفت که مناسبات موجود در کشور را باید ملاک رونق بازار قرار داد.طبق پیش‌بینی برخی کارشناسان و صاحبنظران بازار مسکن، گفته می‌شود امسال بازار مسکن همچنان در رکود باقی بماند، چرا که به گفته آنها، پس از یک جهش قیمتی باید کمی بازار استراحت کند تا قدرت خرید و فروش بیشتر شود.

در همین رابطه محمد مهدی مافی – دبیر انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن استان تهران درباره وضعیت فعلی بازار مسکن اظهار کرد: ‌به طور طبیعی در ماه رمضان حجم معاملات کاهش می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود همین روند در ماه‌های آینده سال نیز ادامه داشته باشد.

وی افزود: در صورتی که دولت مداخله خاصی در این بازار داشته باشد ممکن است وضعیت از شکل فعلی خارج شود.دبیر انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن استان تهران با بیان اینکه روند طبیعی در بازار مسکن این است که پس از دوره افزایش قیمت یک دوره سکون پیش می‌آید، ادامه داد: دو سال قبل افزایش ناگهانی قیمت در این بخش اتفاق افتاد که پس از آن به طور طبیعی دوره سکون به وجود می‌آید.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=137533

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر