4

انتقاد طلایی از انتشار تصاویر شخصی خبرنگار زن منتقد

  • کد خبر : 137884
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۶

در نگاه دینی ما از صدر اسلام تا امروز و در فرهنگ ملی ما ، پوشش و حیای زن ایرانی در طول تاریخ برجسته بوده است.

در هفته گذشته روزنامه اصلاح طلب شرق مصاحبه پر حاشیه ای را با مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران منتشر کرد که غیر از مصاحبه که قرار بود در خصوص بحث تگاه شهرداری تهران به موضوع کرامت بانوان باشد ، به مطالب حاشیه ای نیز پرداخته شد و صحبت ها و حرف و حدیث های بسیاری را به دنبال داشت . در پی انتشار این گفتگو ، برخی سایت های خبری اقدام به انتشار عکس های شخصی این خبرنگار در فضای رسانه ای کرده اند که این امر با انتقاد مرتضی طلایی مواجه شده است.

در این باره مرتضی طلایی ، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با «فردا» با غیر اخلاقی خواندن  انتشار عکس های شخصی این خبرنگار که قبلا در پروفایل شخصی اش در شبکه های اجتماعی منتشر شده، گفت: هر چند این مصاحبه حواشی بسیاری را به دنبال داشت اما من از بابت این عمل متاثر هستم و نگرانم که چرا فضای رسانه ای ما باید آلوده به این نوع بداخلاقی ها و اقدامات نامناسب باشد.

وی در ادامه افزود: اینکه یک خبرنگار در مصاحبه با بنده خلاف اخلاق حرفه ای عمل کرده جای خود دارد و باید در محل خودش بررسی شود اما انتشار عکس ها و مطالبی درباره این خبرنگار در   سایت ها ناراحت کننده است.

طلایی تاکید کرد: مگر ما می توانیم خارج از قوانین شرع ، قانون، اخلاق و انسانیت با کسی برخورد کنیم. افراد نباید به خودشان اجازه دهند که به حریم خصوصی یک فرد ورود پیدا کند و این کار قطعا قابل قبول نیست .

وی تاکید کرد: این موضوع را به عنوان فردی از اعضای خانواده رسانه مردود می دانم زیرا اولا، اساس کار یک رسانه باید بر مبنای اخلاق باشد و دوم اینکه همزمانی انتشار این مطالب با مصاحبه بنده ، به طور طبیعی ممکن است این شائبه را ایجاد می کند که دوستان و هواداران   طلایی چنین کاری را مدیریت کرده اند . به همین دلیل این عمل را مردود دانسته و آن را خلاف شرع ، قانون و اخلاق می دانم و امیدوارم کسانی که این خبر را مطرح کرده اند به هر شکل ممکن جبران کنند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه  تصریح کرد: رسانه یک امانت است و حق نداریم در استفاده از این امانت ، اغراض شخصی را وارد کنیم. در هیچ جایی از شرع نیامده است در برابر کسی که مخالف ماست با چنین شیوه هایی برخورد شود . ضمن اینکه بنده فقط سلیقه این خبرنگار را در مصاحبه ای که انجام شد نپسندیدم و قبول نداشتم .

وی اضافه کرد : انتظار داریم رسانه ها در چارچوب اخلاق با موضوعات برخورد نمایند و نظرات فردی و سیاسی را جایگزین اخلاق و اعتقادات شرعی نکنند .

مرتضی طلایی همچنین در ادامه صحبت هایش در خصوص موارد مطرح شده در خصوص موضوع تکریم بانوان در شهرداری تهران تاکید کرد : من اساسا تفکیک جنسیتی را قبول ندارم زیرا اسلام تفکیک جنسیتی را نپذیرفته است  و اساس این امر نیز در شهرداری حادث نشده است.  آنچه که اسلام مد نظر دارد توجه به کرامت، منزلت، شخصیت و حقوق زنان است . در نگاه دینی ما از صدر اسلام تا امروز و در فرهنگ ملی ما ، پوشش و حیای زن ایرانی در طول تاریخ برجسته بوده است.

وی در ادامه بیان داشت: در تاریخ اسلام حضور زن را در عرصه های نظامی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی می بینیم. حضور زنان در جنگهای صدر اسلام، حضور حضرت فاطمه (س) در دفاع از حریم ولایت در مسجد و خطبه خواندن ایشان و همیاری حضرت زینب (س)در روز عاشورا همه نشان دهنده این است که در اسلام چیزی به عنوان تفکیک جنسیتی مورد قبول نیست . آنچه که اسلام مورد تاکید قرار داده حیا و عفت هم برای زن و هم برای مرد است. آن چیزی که در صحبت های ما هم مورد نظر بوده است اینکه چه کاری انجام شود  تا به کرامت، شان و منزلت زن کمک کند تا در جامعه مورد توجه قرار گیرد و نگاه به زن از یک نگاه ابزاری به یک نگاه  ارزشی و اخلاق مدارانه مبدل شود.

مرتضی طلایی در پایان اظهار داشت: ما معتقدیم هر آنچه که نگاه جامعه به زن را به یک نگاه خداباورانه و ارزش مدارانه تبدیل می کند باید تقویت شود و این تکلیفی است که بر دوش همه جامعه می باشد. اسم این  عمل نیز تفکیک جنسیتی نیست بلکه اسمش اقدامی در جهت ارتقا کرامت زنان جامعه است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=137884

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. اقای طلایی بذرش را پاشیدی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر