رضا باکری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در خصوص افزایش ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی محصولات لبنی در بازار مصرف توسط برخی برندهای مطرح افزود: چند روز پیش یکی از برندهای مطرح صنایع لبنی به دلیل اشتباه متصدی قیمت گذاری محصول به مدت یک روز نرخ برخی از محصولاتش با افزایش در بازار عرضه شد.
وی اضافه کرد: در واقع پس از قیمت گذاری شیر پر چرب متصدی اقدام به تعویض قیمت برای شیر کم چرب نکرده بود که به دلیل این اشتباه به مدت یک روز شیر کم چرب این شرکت با قیمت شیر پر چرب به بازار عرضه شد.
وی تصریح کرد: انجمن صنایع لبنی کشور به محض اطلاع، این موضوع را پیگیری کرد و مشکل درج قیمت بر روی محصولات این کارخانه به سرعت برطرف شد.
رئیس انجمن صنایع لبنی کشور از تولید کنندگان واحدهای تولیدی فراورده های لبنی خواست در قیمت گذاری محصولاتشان دقت کنند، چرا که در صورتی که شرکتی اقدام به افزایش خود سرانه قیمت ها کند به اداره بازرسی و نظارت سازمان حمایت از مصرف کنندگان معرفی خواهد شد تا طبق قانون با متخلفان برخورد شود.
این در حالی است که برخی از شرکت های تولید کننده لبنی طی چند روز گذشته قیمت محصولات خود را از جمله شیر و ماست به صورت تدریجی افزایش داده اند و هم اکنون این محصولات در بسیاری فروشگاههای کشور با قیمت های جدید به مردم عرضه می شود.