1

سفارش‌های ضدفساد اسحاق جهانگیری

  • کد خبر : 138399
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۰

معاون اول رییس‌جمهور با تاکید بر این که دستگاه های اجرایی باید نسبت به جزیی‌ترین موارد تخلف نیز حساسیت داشته باشند، گفت: معمولاً نارضایتی‌های مردم نسبت به موارد تخلف و مسائل جزیی بیش از مسائل کلان است، بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید نظارتی کامل و دقیق به تمامی حوزه‌های زیرمجموعه خود داشته باشند.

دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز (یک‌شنبه) در جلسه «کمیته پیشگیری و مقابله نظام‌مند با مفاسد اقتصادی در قوه مجریه» اظهار کرد: تخلفات مربوط به دستگاه‌های اجرایی، بیشتر در برخی مسائل خاص صورت می گیرد و تخلف و موارد بروز فساد در این زمینه‌ها نسبت به سایر موارد بیشتر است.

معاون اول رییس جمهور افزود: لازم است زمینه های اصلی تخلف در دستگاه های اجرایی شناسایی شود تا با پیشگیری و ممانعت از بروز این گونه تخلفات شاهد افزایش رضایت مردم از عملکرد این دستگاه‌ها باشیم.

در این جلسه که وزیران کشور، نفت، امور اقتصادی و دارایی، دادگستری، صنعت، معدن و تجارت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس کل بانک مرکزی و معاون اجرایی رییس‌جمهور نیز حضور داشتند گزارشی در خصوص الگوی پیشنهادی جهت دریافت، ثبت و پی گیری سیستمی برنامه کارگروه های ارتقای سلامت اداری در دستگاه های اجرایی از سوی آقای کاظم پالیزدار، مشاور معاون اول رییس جمهور و دبیر کمیته ارائه شد.

در این گزارش به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای طراحی سامانه رصد و نظارت بر اقدامات دستگاه های اجرایی پرداخته شد و توضیحاتی در خصوص وظایف، اهداف و تکالیف دستگاه های اجرایی در زمینه اقدامات مقابله‌یی و پیشگیرانه در برابر تخلفات اقتصادی و نحوه ارائه آن‌ها از طریق سامانه بیان شد.

اعضای جلسه نیز نظرات و دیدگاه‌های خود را در جهت بهبود فرایند طراحی شده متناسب با فعالیت و ساختار دستگاه‌های اجرایی در راستای سالم‌سازی گلوگاه‌های فساد و افزایش پاسخگویی دولت به نیازهای جامعه ارائه کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=138399

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر