2

جزئیات سه تذکر رئیس‌ جمهور به فرجی‌دانا

  • کد خبر : 138609
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی جزئیات ۳ تذکر جدی روحانی به وزیر علوم درباره انتصاب روسای‌ دانشگاه‌ها را تشریح کرد.

جزئیات سه تذکر رئیس‌جمهور به فرجی‌دانا

منصور کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این سوال که رئیس‌جمهور در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره انتصابات دانشگاه‌ها به وزیر علوم تذکر دادند؟ گفت: اصل موضوع این بود که آقای فرجی‌دانا روش‌هایی در انتخاب روسای دانشگاه‌ها ابداع کرد که هیچ آئین‌نامه‌ای برای آن وجود نداشت.

وی افزود: در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی این نگرانی وجود داشت که انتصابات و اقداماتی که وزیر علوم خلاف ضوابط انجام می‌داد دچار سوءاستفاده‌هایی شود که در نتیجه این اتفاق افتاد و در نهایت در دانشگاه‌ها صندوق‌های رای برای انتخاب روسای دانشگاه‌ها برپا شد که با این روش انتخاب بسیاری از دانشگاهیان اعتراض داشتند و معتقد بودند وزارت علوم براساس انتخابات انجام شده آراء را اعلام نمی‌کند.

کبگانیان خاطرنشان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی با این روش موافق است که انتصاب روسای دانشگاه‌ها طبق چارچوب و ضوابط انجام شود و با توجه به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد، اما این روش انتخاب از سوی وزیر علوم اعتراض‌های بسیاری را در پی داشت و شکایت‌های بسیاری از دانشگاه‌ها واصل می‌شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در یکی از جلسات این شورا در این خصوص جمع‌بندی‌هایی را انجام دادند و به آقای فرجی‌دانا تذکر دادند که به این روش برای تغییر روسای دانشگاه‌ها عمل نکند.

وی افزود: برای بار دوم نیز در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی رئیس‌جمهور خطاب به آقای فرجی‌دانا اعلام کرد که قبلا هم گفتم که این روش‌ها را وزیر علوم انجام ندهد. در این جلسه وزیر علوم توجیه آورد که این روش در انتصاب روسای دانشگاه‌ها انتخابات نیست، بلکه استمزاج می‌کنیم.

کبگانیان تاکید کرد: رئیس‌جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تذکر سوم را هم به آقای فرجی‌دانا دادند و گفتند هر چیزی که شائبه انتخابات داشته باشد را انجام ندهید.

عضو عالی شورای انقلاب فرهنگی اظهار داشت: اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به سلیقه‌های مختلفی که دارند همگی متفق‌القول بودند و به این روش‌های وزیر علوم تذکر می‌دادند، اما باز هم اقدامات وزیر علوم ادامه می‌یافت و حتی تندتر و سریع‌تر می‌شد. انگار افرادی نگران بودند که ناگهان فرصت از دست برود که با توجه به این شرایط، شورای عالی انقلاب فرهنگی موضع گرفت و یکی از سرپرستان دانشگاه‌ها که وزیر علوم منصوب کرده بود را با اکثریت آراء در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی رد کرد. البته وزیر علوم این سرپرست دانشگاه را که از سوی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی رد شده تغییر نداده که این اقدامات نفی اختیارات و ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

کبگانیان خاطرنشان کرد: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی انتظار داشتند وزیر علوم حداقل سرپرست دانشگاهی را که در جلسه شورا رای نمی‌آورد و رد می‌شود را تغییر دهد، اما آقای فرجی‌دانا دوباره به این روش‌های خود ادامه داد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: در یکی از جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی رئیس‌جمهور خطاب به وزیر علوم اعلام داشت که از بطن جلسه این‌گونه برمی‌آید که با این روش انتصاب‌ها، اسامی مدنظر رای نمی‌آورند که باید یا روش انتصاب‌ها را تغییر دهید و یا اسامی را تغییر دهید.

وی افزود: با این‌گونه اقدامات آقای فرجی‌دانا مشخص بود که اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی علاقه‌ای به همکاری با وزیر علوم درباره تایید سایر سرپرستان دانشگاه‌ها نداشته باشند و در حال حاضر مدتی است که سرپرستانی که وزیر علوم منصوب کرده در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تایید صلاحیت مطرح نشده‌اند.

کبگانیان در پایان گفت: وزیر علوم به صورت یک نفره اقداماتش را در انتصابات روسای دانشگاه‌ها انجام می‌داد و سرپرستان را منصوب می‌کرد و اکثریت روسای دانشگاه‌های مهم کشور را تغییر داده که طبیعی است شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در این خصوص موضع‌گیری کرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=138609

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر