2

داوداوغلو نخست وزیر جدید ترکیه شد

  • کد خبر : 138870
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴

حزب حاکم ترکیه رسما “احمد داوداوغلو” را به عنوان رئیس جدید خود و نخست وزیر آتی این کشور معرفی کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، همانطور که انتظار می رفت و “عبدالله گل” رئیس جمهور ترکیه، نیز در روز چهارشنبه اعلام کرده بود، “احمد داوداوغلو” وزیر امور خارجه ترکیه، به عنوان رئیس جدید حزب عدالت و […]

حزب حاکم ترکیه رسما “احمد داوداوغلو” را به عنوان رئیس جدید خود و نخست وزیر آتی این کشور معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همانطور که انتظار می رفت و “عبدالله گل” رئیس جمهور ترکیه، نیز در روز چهارشنبه اعلام کرده بود، “احمد داوداوغلو” وزیر امور خارجه ترکیه، به عنوان رئیس جدید حزب عدالت و توسعه انتخاب شد.

بدین ترتیب داوداوغلو بعد از نقل مکان “رجب طیب اردوغان” به کاخ ریاست جمهوری، به عنوان نخست وزیر جدید ترکیه کار خود را ادامه می دهد.

در نشست شورای اجرایی حزب عدالت و توسعه که شب گذشته به ریاست اردوغان برگزار شد با معرفی داوداوغلو به عنوان رئیس جدید حزب موافقت شد و قرار است در نشست آتی حزب که در تاریخ ۲۷ آگوست برگزار می شود این قضیه نهایی شود.

داوداوغلو فعلا وزیر امور خارجه ترکیه است. وی به دلیل طرح و اجرای سیاست به صفر رساندن تنش ها با همسایگان به شهرت رسید، اما بحران سوریه و تصمیمات اشتباه آنکارا در این مورد موجب شد تا روابط ترک ها با برخی از همسایگان دچار تنش شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=138870

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. ۱- اقدامات تروریستی و جنایتکارانه چند ساله داعش علیه حکومت و مردم سوریه که از سال گذشته و به سرعت به عراق سرایت و روزهایی نیز در صدد ورود به لبنام بود از زوایای مختلف حائز نکات ارزشمندی است که به یک مورد مرتبط با رییس جمهور و نخست وزیر انتخابی ترکیه اشاره می کنم.
    ۲- برخی مسئولین رسمی کشورمان(۹۰ – ۹۲) در موضوع سوریه حداقل در چند جلسه پیاپی با اشاره به تلاش نشست سه جانبه روسیه ، ایران و ترکیه توضیح دادند که نخست وزیر(اردوغان) و وزیرخارجه(داوداغلو) ترکیه از مواضع مختلف و حتی متضادی در موضوع سوریه برخوردارند و حتی اردوغان در نشست های خصوصی به این موضوع اشاره کرده است.
    ۳- اردوغان با طی مسیری جالب توجه از سالهای ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۴ در جایگاهی قرار دارد که قطعا قادر به ایجاد تغییراتی بنیادین و ماندگار در ترکیه و حتی منطقه خواهد بود حرکتی سی و پنجاساله آراو اما مستمر و قابل اتکا که امروز در ریاست جمهوری منتخب با رای مستقیم مردم و دارای قدرت سیاسی قابل مشاهده است.
    ۴- اردوغان در مدت نخست وزیری و ریاست حزب حاکم کشور حتی برای ایجاد امکان حضور همسر محجبه اش در دانشگاه متوسل به تغییر سریع قوانین و شرابط نشده و برای طی این مسیر حتی شکایت از قوانین ضد حجاب ترکیه و دانشگاه به دادگاه حقوق بشر اروپایی را به آزمون گذاشت و با بی نتیجه بودن تلاش مذکور همسر اردوغان برای تحصیل دانشگاهی ناچار از خروج از ترکیه شد.
    ۵- اردغان با کسب محبوبیت و حمایتهای گسترده مردمی که منجر به در اختیار گرفتن اکثریت مجلس شد در اقدامی جالب توجه بعنوان ریاست حزب حاکم شخصا در پست نخست وزیری باقی و زمینه ریاست جمهوری عبداله گا وزیر خارجه دولتش را آماده کرد لذا سالهایی نیز بعنوان نخست وزیر عبداله گل به ادامه فعالیت پرداخت.
    ۶- اردوغان با آرامش تمام و با رعایت تمامی رویه های قانونی به ایجاد زمینه تغییرات اجتماعی اقدام کرد بطوریکه قوانین مربوط به ممنوعیت حجاب نیز به همین منوال مورد اصلاح قرار گرفت اردوغان در اولین سفرش به آمریکا جایزه کمیته آمریکایی یهودیان را بعنوان اولین فرد مسلمان دریافت کرد اما در عین حال مواضع صریح و تند نشست داووس علیه سیاستها و اقدامات ؤزیم صهیونیستی و ترک جلسه با حضور شیمون پرز از بازتاب بسیار گسترده جهانی برخوردار و اردوغان را بعنوان فردی مبارز در برابر صهیونیست و حامی مردم فلسطین مطرح ساخت.
    ۷- اردوغان با ایجاد زمینه لازم برای ریاست جمهوری عبداله گل و نخست وزیری داود اوغلو که هر دو از سوابق و تجربه موفق سکانداری وزارت خارجه ترکیه برخوردار هستند بیانگر توجه ویژه اردوغان به موضوع سیاست خارجه بعنوان چارچوب تنظیم سایر سیاستهای ترکیه می باشد نکته حائز اهمیتی که بررسی تفاوت یا تقابل مورد اشاره دیدگاه و مواضع اردوغان(نخست وزیر) و داوداوغلو(وزیر خارجه) در موضوع سوریه را برای درک شرایط آتی تصمیمات و اقدامات ترکیه ضروری می نماید.
    ۸- نکته آخر اینکه اردوغان از زمان ورود به حزب رستگاری ملی اربکان تا حزب فضیلت و تآسیس حزب توسعه و عدالت با مشکلات عدیده از جمله چند نوبت دریافت حکم زندان روبرو بود که به حفظ آرامش و اعلام عملی تبعیت از قوانین جاری کشور با موفقیت از تمامی آنها عبور و و در شرایط مناسب قانونی به اصلاح و تغییر آنها اقدام کرده است نکته ارزشمندی که باید مورد توجه تمامی سیاستمدران کشورمان قرار گیرد.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر