1

بازداشت۲دختر فرانسوی پیش‌ از پیوستن به سفر جهادی

  • کد خبر : 139195
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۷:۴۳

پلیس فرانسه اعلام کرد دو دختر نوجوان را که قصد داشتند برای شرکت در عملیات تروریستی به سوریه سفر کنند، قبل از هر اقدامی بازداشت کرده است.

پلیس فرانسه اعلام کرد دو دختر نوجوان را که قصد داشتند برای شرکت در عملیات تروریستی به سوریه سفر کنند، قبل از هر اقدامی بازداشت کرده است.

به گزارش شفقنا، پلیس گفته است این دو دختر ۱۵ و ۱۷ ساله را در چارچوب بازجویی از یک دختر نوجوان دیگر که ۱۴ سال سن داشته، شناسایی و بازداشت کرده است. این دو دختر نوجوان که سه‌شنبه هفته گذشته دستگیر شده‌اند قرار بود روز پنجشنبه به سوریه بروند و به گروه‌های تروریستی بپیوندند. مقامات فرانسوی همواره نگرانی خود را از بازگشت اتباع خود از عراق و سوریه و ایجاد خطر برای فرانسه اعلام کرده‌اند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، افراد زیادی از کشورهای اروپایی و آمریکایی به گروه‌های سنی افراطی ماننده النصره و داعش پیوسته‌اند و سهم فرانسه که با ۵میلیون مسلمان بیشترین پیروان اسلام را دراروپا دارد از فرستادن جهادی‌ها به صحنه‌های خشونت‌آمیز جنگ سوریه از همه بیشتر بوده است.

برآوردها ازمسافرت ۹۰۰ جهادی فرانسوی به سوریه و عراق حکایت دارند که در میان آنها چندین نوجوان نیز دیده می‌شود. یکی از این تروریست‌های فرانسوی، مهدی نموشه است که با بازگشت از نبرد سوریه به یک موزه یهود در بروکسل در ماه مه حمله کرد و چهار نفر را کشت. وی حدود یک سال درکنار دیگر تروریست‌ها علیه مردم وارتش سوریه جنگیده بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=139195

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر