3

عامل سکته قلبی و مغزی چیست؟

  • کد خبر : 139814
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲

رئیس انجمن سکته مغزی گفت: چنانچه فردی حدود ۲۰ سال به چربی،‌ قند یا فشار خون مبتلا باشد، احتمال دارد در یک آن دچار سکته مغزی یا قلبی شود.

محمدرضا قینی رئیس انجمن سکته مغزی، با بیان اینکه سکته‌های مغزی و قلبی نقطه پایانی چند بیماری است، اظهارداشت: سکته‌های مغزی و قلبی بیماری‌های عروقی هستند که در نتیجه انسداد رگ‌ها ایجاد می‌شوند.

فارس/وی گفت: این بیماری‌ها ناشی از سالیان طولانی ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت، فشارخون، چربی، قند خون، عدم استفاده از غذاهای سالم و مصرف سیگار است.

وی افزود: چنانچه این بیماری‌ها و شرایط آن حدود ۲۰ سال ادامه داشته باشد، احتمال دارد در یک آن فرد را دچار سکته مغزی یا قلبی کند.

متخصص داخلی مغز و اعصاب گفت: بهتر است افراد از میانسالی با کنترل فشار، چربی، قند خون و استفاده از غذاهای سالم و تحرک خود را بیمه کنند. در پزشکی به فشار خون کشنده خاموش می‌گویند زیرا به مرور زمان به سکته‌های مغزی و قلبی منجر می‌شود.

این نورولوژیست ادامه داد: از حدود میانسالی باید افراد فشار خون خود را هر چند وقت یک بار چک کنند، کنترل فشار خون کار سختی نیست و می‌توان آن را به راحتی با بهره‌گیری از یک دستگاه کوچک محاسبه کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=139814

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]