1

رهبر اپوزیسیون ترکیه:مگر جنگ شود با اردوغان دیدار کنم!

  • کد خبر : 139846
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰

کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب اپوزیسیون جمهوریخواه خلق ترکیه (CHP) اعلام کرد که تنها در شرایط اضطراری و پیشامد بحران هایی چون جنگ و به خاطر منافع کلان ترکیه حاضر خواهد شد با اردوغان ملاقات کند و در غیر این صورت هیچ تماسی با رییس جمهور جدید ترکیه نخواهد داشت.

به گزارش سایت نواندیش قلیچدار اوغلو در مصاحبه با روزنامه جمهوریت ترکیه درباره دست دادنش با اردوغان در مراسم روز گذشته جشن پیروزی در مقبره آتاترک گفت: در این مراسم همان طور که مرسوم است همه با هم دست می دهند و من هم مجبور شدم با اردوغان دست بدهم.

قلیچدار اوغلو که حزب تحت رهبری اش مراسم تحلیف رسمی اردوغان در مجلس ترکیه را تحریم کرد در پاسخ به انتقاد رهبر حزب کردی ” صلح و دموکراسی” که این عمل حزب اپوزیسیون را بی نزاکتی دانسته بود، گفت: ما نزاکت را از خانواده هایمان آموخته ایم و به ما یاد داده اند به فردی که دستش به دزدی و آدم کشی آلوده است نباید احترام گذاشت.

قلیچدار اوغلو در ادامه درباره فرمول همکاری حزب متبوعش با اردوغان در ۵ سال آینده گفت: ما به هیچ وجه با اردوغان تماس نخواهیم گرفت به هیچ مراسمی که او ما را دعوت کند نمی رویم و تماس هایمان با او قطع خواهد بود مگر به خاطر منافع ملی ترکیه و ایجاد شرایط اضطراری همچون جنگ که محبور باشیم با او پشت یک میز بنشینیم و گفت و گو کنیم هیچ گونه تماسی با او نخواهیم گرفت.

رهبر اپوزسیون ترکیه دلیل اتخاذ این رویکرد از سوی حزب متبوع خود را تخلفات گسترده اردوغان در جریان مبارزات انتخاباتی و استفاده گسترده او از اموال عمومی برای تبلیغات انتخاباتی، افشای پرونده فساد مالی بزرگ در ترکیه و نیز اعمال سانسور  و فشار  به رسانه ها و نیز سرکوب اعتراضات ضد دولتی در سال گذشته دانست.

اردوغان از ۳ روز پیش رسما به عنوان نخستین رییس جمهور منتخب مردم ترکیه به کاخ چانکایا راه یافته است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=139846

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر