2

نگرانی غرب از خطز فزاینده عربستان سعودی

  • کد خبر : 13990
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۷

یک روزنامه چاپ ایتالیا از خطر فزاینده عربستان ابراز نگرانی کرده است. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) روزنامه ایتالیایی لاستامپا مقاله‌ای با عنوان “خطر فزاینده عربستان” منتشر کرده که در آن آمده است: رویدادها و تحولات جهان عرب، خاورمیانه و شمال آفریقا را به سوی موازنه جدیدی سوق می‌دهد. در این […]

یک روزنامه چاپ ایتالیا از خطر فزاینده عربستان ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) روزنامه ایتالیایی لاستامپا مقاله‌ای با عنوان “خطر فزاینده عربستان” منتشر کرده که در آن آمده است: رویدادها و تحولات جهان عرب، خاورمیانه و شمال آفریقا را به سوی موازنه جدیدی سوق می‌دهد. در این میان، عربستان سعودی کشوری است که باید بیش از دیگران و حتی بیش از ایران موجب نگرانی غرب باشد.

هر چند به دلیل اتحاد ریاض با پایتخت‌های غربی، چشممان به روی واقعیتهای آن کشور بسته می‌ماند، اما نباید فراموش کنیم که عربستان سعودی زادگاه بن لادن است و سعودیها بیش از دیگران از فعالیتهای تروریستی وی آگاه بوده و هستند. در حالیکه عربستان در سالهای گذشته خود را در ورای سکوت ظاهری مخفی کرده بود، پس از قیام‌های مردمی ماههای گذشته چهره واقعی خود را نمایان کرده است. بزرگترین نمونه سیر جدید سیاست خارجی عربستان سعودی اعزام نیروی نظامی به بحرین به منظور سرکوب تظاهرات مردم آن کشور بوده است.

اما تمامی کشورهای غرب از جمله ایتالیا ترجیح دادند این اقدام بحث انگیز ریاض را مسکوت بگذارند. چند هفته پیش نیز عربستان سفیر خود را از دمشق فراخواند تا همراه دیگر کشورهای سنی، جبهه مقابله با ایران و گسترش نفوذ مشکلات در خاورمیانه از طریق مخالفت با دمشق نیز تقویت شود.

این اقدامات مصادیق بارز هراس خاندان آل سعود از بی ثباتی کشورشان است که می‌تواند به بی‌ثباتی خاورمیانه منجر شود. در عین حال تحرکات بی سابقه ریاض نشان می‌دهد که بی‌اعتمادی آل سعود به متحدان غربی به ویژه آمریکا در ادامه اداره خاورمیانه است.

بی تردید افول قدرت و توانایی آمریکا می‌تواند به طلوع افق‌های جدید و غیر قابل پیش بینی در منطقه منجر شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=13990

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر