2

سرکوب شهروندان بحرینی به دست رژیم آل خلیفه

  • کد خبر : 14037
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۸

“سرکوب؛عامل اعتراضات بیشتر در بحرین” نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین یک تحلیل‎گر سیاسی می‌گوید، سرکوب شهروندان بحرینی به دست رژیم آل خلیفه موجب افزایش عزم مردم این کشور به برگزاری تظاهرات بیشتر شده است. شبکه پرس تی‌وی با نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین مصاحبه‌ای را ترتیب داده است که متن آن […]

“سرکوب؛عامل اعتراضات بیشتر در بحرین”

نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین
یک تحلیل‎گر سیاسی می‌گوید، سرکوب شهروندان بحرینی به دست رژیم آل خلیفه موجب افزایش عزم مردم این کشور به برگزاری تظاهرات بیشتر شده است.

شبکه پرس تی‌وی با نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین مصاحبه‌ای را ترتیب داده است که متن آن در زیر می‌آید:

پرس تی‌وی: ما در بحرین شاهد بدترین نوع سرکوب هستیم و به نظر می‌رسد در این رابطه به طور روزانه تلفاتی حاصل می‌شود. چه چیزی در جریان است؟ این رژیم تا کی ‌می‌تواند تحت این شرایط به بقا ادامه دهد؟

رجب: به نظر من دولت در ابتدا فکر می‌کرد که سرکوب و دعوت از نیروهای عربستانی و بحرینی منجر به پایان دادن خیزشی که به دنبال دموکراسی و حقوق بشر است، می‌شود.

اکنون برای رژیم و تمام جهان کاملا واضح است که مردم همچنان روی مطالبات خود پافشاری می‌کنند. و من فکر می‌کنم در روزهای آتی شاهد اعتراضات مردم بیشتری باشیم مخصوصا در بیست و سوم ماه که مردم بحرین در اعتراضاتی موسوم به “روز بازگشت” به میدان مروارید خواهند رفت. ما انتظار داریم هزاران نفر از روستاهای بحرین در این تظاهرات شرکت کنند.

من نگران این هستم که دولت با استفاده از مزدوران خود برای کشتن مردم، به سرکوب مرگ‎بار معترضان صلح جو ادامه دهد. اما به نظر من مردم بحرین به هر قیمتی که شده مصمم هستند که به میدان مروارید بازگردند و ما انتظار داریم که روزهای آینده شاهد اعتراضات بیشتر باشیم.

پرس تی وی: به نظر شما تا زمانی که مردم برای شنیدن صدای اعتراضات‌شان در تلاش هستند چه اتفاقی ممکن است روی دهد؟ چون همان طوری که شما گفتید هر روز تعداد بیشتری از مردم به صف معترضان می پیوندند و تعداد تظاهرات و اعتراضات بیشتر شده، و البته بر شدت خشونت نیز افزوده شده است.

به نظر شما چقدر طول می کشد تا صدای مردم شنیده شود؟ البته این موضوع بر خلاف خواست امریکا و عربستان سعودی است که از رژیم بحرین حمایت می‌کنند.

نبیل رجب :خوب، البته فقط این یک مشکل نیست، بلکه مشکل دیگری که با آن روبرو هستیم این است که دولت بحرین از ورود تمامی خبرنگاران به این کشور خودداری و تمامی خبرگزاری‌ها و شبکه های تلویزیونی بین المللی را از پوشش تحولات این کشور منع کرده است .آن‌ها همچنین از نظارت تمامی سازمان‎های و نهادهای بین‌المللی و منطقه‌ای بر اوضاع حقوق بشر در بحرین، جلوگیری می‌کنند.

آن‌ها فکر می‌کنند که با این اقدامات، کل دنیا، از آن‌چه که در این جا درحال روی‌دادن است ، بی‌خبر خواهد ماند اما حقیقت این است که این اقدامات، شمارزیادی از فعالان بحرینی را به خبرنگار تبدیل کرده ‌است، آن‌ها خبرنگاران خودشان هستند، آن‌ها ، خود فعالان حقوق بشر هستند.

بنابر این شما هم‌چنان از آن‌چه که در بحرین روی می‌دهد مطلع هستید و هنوز شما می‌توانید آن چه را که در بحرین درحال روی‌ دادن است،در شبکه تلویزیونی پرس تی‎وی و دیگر کانال‌های تلویزیونی، ببینید.

رژیم آل‏خلیفه تمامی توان خود را برای پنهان کردن تمامی جنایاتی که در بحرین در حال روی دادن است به کار گرفته‌است اما به نظر من این تلاش‌ها بی فایده است.

این که دولت های امریکا و یا عربستان سعودی به تلاش‌ها برای حمایت از بحرین ادامه دهند یا نه ، به نظر من تفاوتی نمی‌کند چرا که به نظرمن تعهدات مردم موجب تقویت ما خواهد شد. من بسیار بسیار به این موضوع خوش‌بین هستم که اگر مردم با همین روحیه به تلاش خود ادامه دهند به هدفی که برای آن سرگرم مبارزه هستیم دست خواهیم یافت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=14037

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر