3

سیستم قضایی ما سیستمی قرون وسطایی است

  • کد خبر : 14091
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۲

پایگاه اینترنتی روزنامه لوفیگارو فرانسه نوشت: در امریکا سیاهپوستان بیشتر به اعدام محکوم می شوند. این روزنامه می افزاید از سال ۱۹۷۳، صد و سی و هشت متهم با اثبات بی گناهی شان سالها پس از محکومیتشان، از راهروهای مرگ خارج شده اند. مارک کلمانتس یکی از زندانیان سابق امریکایی که به علت جرمی که […]

پایگاه اینترنتی روزنامه لوفیگارو فرانسه نوشت: در امریکا سیاهپوستان بیشتر به اعدام محکوم می شوند.
این روزنامه می افزاید از سال ۱۹۷۳، صد و سی و هشت متهم با اثبات بی گناهی شان سالها پس از محکومیتشان، از راهروهای مرگ خارج شده اند.

مارک کلمانتس یکی از زندانیان سابق امریکایی که به علت جرمی که مرتکب نشده بود اما پس از شکنجه های پلیسی مجبور شده بود به آن اعتراف کند ۲۸ سال در زندان ماند می گوید: “ما می خواهیم دموکراسی صادر کنیم اما سیستم قضایی ما سیستمی قرون وسطایی با نقص های فراوان است که باعث می شود برخی از افراد بی گناه به مرگ محکوم شوند.

کلمانتس می افزاید: بسیاری از افراد این شانس را ندارند. فراموش نکنید کسانی که در راهروهای مرگ هستند فقط افرادی فقیر، بی پول و بدون امکان دفاع موثر از خودشان هستند.

لوفیگارو افزوده است در گزارشی که در سال ۲۰۰۷ وکلای امریکایی پس از تحقیقی که در هشت ایالت انجام دادند حاکی از وجود نابرابری های نژاد بسیار زیادی بود به نحوی که بخش عمده از افراد محکوم به مرگ را سیاهپوستان تشکیل می دادند.

این تحقیق خاطر نشان کرد که فشارهای سیاسی بر تصمیم های دادگستری تاثیر گذار بوده است.

همچنین در این گزارش بر فقدان نظام دفاع از افراد دارای اختلالات ذهنی تاکید شده بود اما چهار سال پس از انتشار نتایج این تحقیق، نظام قضایی امریکا تغییر خاصی نکرده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=14091

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر