4

آماده نبودن زیرساخت‌ها دلیل تاخیر در افتتاح پروژهای مسکن مهر است

  • کد خبر : 14197
  • ۳۰ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۵

آماده نبودن زیرساخت‌ها دلیل تاخیر در افتتاح پروژهای مسکن مهر است. هجرانی- مدیرعامل پروژه های هسا در شهر جدید پردیس- در گفت‌گو با خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با اشاره به این‌که مهم‌ترین دلیل تاخیر در افتتاح واحد‌های مسکن مهر را باید در آماده نبودن زیرساختها جست‌وجو کرد، اظهار کرد: زمانی که برای نخستین بار […]

آماده نبودن زیرساخت‌ها دلیل تاخیر در افتتاح پروژهای مسکن مهر است.

هجرانی- مدیرعامل پروژه های هسا در شهر جدید پردیس- در گفت‌گو با خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با اشاره به این‌که مهم‌ترین دلیل تاخیر در افتتاح واحد‌های مسکن مهر را باید در آماده نبودن زیرساختها جست‌وجو کرد، اظهار کرد: زمانی که برای نخستین بار سخن از احداث واحدهای مسکونی شد که با حذف قیمت زمین می توانست مشکل مسکن اقشار کم درآمد جامعه را حل کند‏‏‏‏، اغلب افراد دهکهای پایین جامعه به امید خانه دار شدن در طرح مسکن مهر ثبت نام کردند تا برای مشکل خود سرانجام راه حلی عملی بیابند.

وی افزود: مشکل مسکن البته در کلان شهرها بسیار پیچیده‌تر است زیرا در این شهرها علاوه برآن‌که قیمت مسکن در مقایسه با شهرهای دیگر به مراتب بالاتر است، از منطقه ای به منطقه دیگر نیز می توان اختلافی چند برابری را شاهد بود.

به گفته او تهرانی‌های خانه به دوش نیز برای آنکه بتوانند صاحب خانه شوند در مسکنهای مهر ثبت نام کردند تا در یکی از سه شهر جدید اطراف تهران یعنی پردیس، پرند و هشتگرد سقفی از آن خود داشته باشند.

هجرانی با اشاره به این‌که طی چند ماهی که از آغاز روند جدید طراحی و تصویب طرح مسکن مهر گذشته، مشخص شده که این طرح عظیم ملی، طرح بسیار خوبی بوده و به خوبی قابل اجراست، خاطرنشان کرد: در واقع بزرگترین سرمایه گذاری دولت در بخش مسکن بعد از انقلاب، همین طرح است و بیشترین طیف طبقاتی مردم را تحت پوشش دارد اما در حاشیه این طرح مشکلاتی وجود دارد که به نظر می رسد اگر حل نشود، مشکل ساز خواهد شد.

وی ادامه داد: با پایان ثبت‌نامها، ساخت و سازها به سرعت آغاز شد اما پیشرفت خدمات زیر بنایی مانند آب، برق، گاز و تلفن با همان سرعت پیش نرفت و این امر سبب شد تا همزمان با تحویل برخی از واحدها، هنوز آمادگی برای سکونت خانواده‌ها فراهم نباشد به همین دلیل پیمانکاران در تلاشند تا پیش از آنکه این خدمات به بهره برداری برسد، واحد مسکونی افتتاح نشود.

هجرانی با اشاره به اینکه هدف این است تا به محض افتتاح پروژه‌ها شرایط سکونت مهیا شود، افزود: هم اکنون هزار واحد از مجموع ۲۳۰۰ واحدی که هسا در شهر جدید پردیس می‌سازد آماده افتتاح است اما هنوز آب، برق، گاز و تلفن به این خانه‌ها نرسیده و تا زمانی که این مشکلات حل نشود بهره برداری به تعویق می افتد.

وی ادامه داد: طی چند روز گذشته جلسه‌ای با مسئولان ذیربط داشتیم و در این جلسه قولهایی مبنی بر سرعت بخشیدن به روند خدمات رسانی به مسکن مهر پردیس داده شد.

مجری پروژه هسا خاطرنشان کرد: منطقه‌ای که مسکن مهر پردیس در آن ساخته می شود، سنگی است بنابراین محوطه سازی آن دشوار بود اما همزمان با تکمیل زیرساختها محوطه نیز آماده بهره برداری است.

وی مشکل دیگر در کاهش سرعت ساخت مسکن مهر را تاخیر در پرداختهای نقدی دانست و افزود: طبیعتا اگر سرعت پرداختها کاهش یابد سرعت ساخت و سازها نیز پایین می آید و این باعث کندی کار خواهد شد.

هجرانی زمان آغاز پرداخت اقساط بانکی را همزمان با تحویل واحد برشمرد و گفت: به محض تحویل واحدها متقاضیان با مراجعه به بانک از زمان و نحوه پرداخت ها مطلع می شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=14197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر