0

انتقال نفت سوریه به ترکیه توسط داعش با رهبری آمریکا

  • کد خبر : 143759
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۶

پژوهشگر و نویسنده برجسته فرانسوی با بیان اینکه مبارزه آمریکا با داعش فریب افکار عمومی جهان است، گفت: داعش ارتشی خصوصی است که آمریکا آن را برای تسلط بر منطقه خاورمیانه ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سپاه عاشورا، تری میسان در دانشگاه تبریز با اشاره به بمباران آمریکا برای از بین بردن داعش، اظهار کرد: آمریکا به بهانه مبارزه با داعش تأسیسات نفتی و گازی سوریه را بمباران می‌کند؛ در صورتی که صحراهای حاشیه آن را هدف قرار داده و سوخت این تأسیسات را از طریق کانال به ترکیه منتقل می‌کند.

وی با طرح این سئوال که اگر بنا به خواسته آمریکا که مدعی مسدود کردن راه انتقال این سوخت‌هاست، چرا مسیر فروش آنها را مسدود نمی‌کند؟ ادامه داد: این سوخت‌ها به بندرگاه ترکیه منتقل می‌شود و آنها با سندسازی برچسبی روی تانکرهای سوخت می‌زنند که از رژیم صهیونیستی رسیده است.

این پژوهشگر و نویسنده فرانسوی با تأکید بر اینکه آمریکا از هیچ گروهی به اندازه داعش حمایت نکرده، خاطرنشان کرد: از یک سو آمریکا حمایت مالی و نظامی می‌کند و از یک سو ادعا می‌کند که علیه آن مبارزه می‌کند؛ در حالی که آمریکا با گروه تروریستی داعش در تلاش است برای کشورهای منطقه بی‌ثباتی ایجاد کند.

میسان با بیان اینکه ترکیه عضو ناتو بوده و از اصلی‌ترین کشورها در کنار آمریکاست، اضافه کرد: نیروهای داعش برای آموزش‌های لازم به عنوان آوارگان سوریه در آغاز جنگ سوریه به این کشور اعزام شدند.

قدرت نرم ایران در جهان شبکه های تلویزیونی/ شهدای ایران الگویی بارز در اتحاد اقوام است

این پژوهشگر و نویسنده فرانسوی، ایجاد شبکه‌های تلویزیونی ایران را در حال حاضر قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در دنیا عنوان کرد.

وی با بیان اینکه قدرت «پرس تی وی» نسبت به سال‌های گذشته و شیوه‌ای که انتخاب کرده متفاوت از شبکه‌های غربی است، متذکر شد: این شبکه تأثیر خود را بر مخاطبانش داشته و توانسته مخاطبان زیادی را جذب کند.

میسان، شیوه شبکه‌های ایران را در دنیا شیوه‌ای خاص و متفاوت دانست و گفت: با این شیوه ایران خواهد توانست درباره تحولات ایران از جمله انقلاب و جنگ با عراق نیز مؤثر و بهتر عمل کرده و افکار عمومی جهان را روشن و تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی در ادامه با تأکید به اینکه در ایران تبعیضی برای اقوام وجود ندارد، اظهار کرد: در ایران اقوام و اقلیت‌ها با هم در اتحاد هستند و کسی نمی‌تواند مانع از آن شود.

این پژوهشگر فرانسوی به شهدای ایران در جنگ تحمیلی اشاره و اظهار کرد: شهدای ایران با وجودی که از اقوام و مذاهب مختلف بودند اتحاد را در جنگ نشان دادند که این الگو باید برای همه ما باید باشد.

میسان در پایان یادآور شد: اتحاد شهدا از اقوام مختلف فوق‌العاده بود و دنیا باید با مذهب شیعه که همه را در کنار هم می‌خواند آشنا شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=143759

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر