0

بعضی از خط امام فرسنگ‌ها فاصله گرفته‌اند

  • کد خبر : 146080
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت احمدی‌نژاد گفت: اولین فردی که در اسلام سازش با دشمن را باب کرد معاویه بود.وی به امپراطوری رم خراج داد و با آنها صلح کرد تا به جنگ با امام علی (ع) بپردازد.

حسینی ظهر امروز در همایش استکبار ستیزی دانشجویان تهران، که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با عنوان« از حماسه حسینی تا دیپلماسی خمینی» برگزار شد، با اشاره به این که معاویه برای پیروزی در جبهه داخلی یک بار به امپراطوری رم و بار دیگر به کنستانتین باج داد تا بتواند در مقابل امام علی (ع) بجنگد، گفت: اکنون بعضی از طرفداران خط امام متوقف شده و فرسنگ‌ها از خط امام فاصله گرفتند و پس از امام به بحث ولایت فقیه اعتنا نکردند.

ایسنا/وی در ادامه افزود: امام حسین (ع) به ما آموخت که همواره باید مقاومت کرد ولو این که در راه مقاومت به شهادت رسید. بعد از ۱۵ خرداد ۴۲ رژیم شاه تصور می‌کرد که حرکت امام خمینی (ره ) سرکوب شده به همین دلیل این رژیم شاه اعلام کرد بین روحانیت و حکومت تفاهم ایجاد شده اما امام در آن مقطع اظهار کرد که اگر من را دار بزنند باز هم تفاهم نمی‌کنم. در واقع ادبیات و لحن امام برگرفته از حماسه‌ی حسینی بود.

حسینی در پایان گفت: بعضی‌ها امروز از سازش سخن می‌گویند در حالی که امام(ره) فرمودند که اگر ما را زنده زنده بسوزانند و هستی ما را به غارت برند هرگز امان‌نامه شیخ را امضاء نمی‌کنیم. امام(ره) فرموده است: ما اگر قدرت داشته باشیم تمام استکبار را از بین می‌بریم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=146080

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر