1

زمان ثبت‌نام آزمون دکتری+ جزییات آیین‌نامه

  • کد خبر : 146585
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶

ثبت نام آزمون دکتری Ph.D (نیمه متمرکز) سال ۹۴ در حالی از ۱۶ آذر آغاز می‌شود که وزارت علوم آیین‌نامه جدید این آزمون را برای اجرا به دانشگاه ها و سازمان سنجش ابلاغ کرد.

آیین نامه جدید آزمون نیمه متمرکز دوره دکتری در سال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ با هدف حرکت به سمت استقلال دانشگاهها و تفکیک فرآیند سنجش علمی از پذیرش دانشجو و دستیابی به عدالت آموزشی تهیه شده است .

براساس این آیین نامه فرآیند سنجش علمی خود از دو مرحله آزمون کتبی و سوابق تحصیلی تشکیل شده است. آزمون کتبی شامل زبان خارجی، استعداد تحصیلی و مجموعه دروس اختصاصی است و در بخش سوابق تحصیلی، معدل های تراز شده در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ملاک محاسبه قرار می گیرد. به این ترتیب، نمره کل سنجش علمی از نسبت ۸۰ درصد نمره آزمون کتبی و ۲۰ درصد نمره حاصل از تراز معدل‌های در مقطع قبلی به دست می آید.

در فرایند پذیرش، داوطلب با توجه به نمره کل سنجش علمی، انتخاب رشته و حد نصاب نمره معرفی، توسط سازمان سنجش به دانشگاهها معرفی می شود و بررسی سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی وی توسط دانشگاهها صورت می-گیرد.

پذیرش دانشجو براساس نمره کل نهایی داوطلب براساس ۳۰ درصد نمره آزمون مرحله اول (سنجش علمی) و ۷۰ درصد مرحله دوم (سوابق علمی، آموزشی و پژوهشی) محاسبه می‌شود و با در نظر گرفتن حد نصاب نمره دانشگاه، اولویت های انتخابی و بررسی صلاحیت های عمومی، اسامی پذیرفته شدگان نهایی توسط سازمان سنجش اعلام می-شود.

در این آیین نامه آورده است که پذیرش دانشجو در تمامی دوره های آموزشی اعم از روزانه، نوبت دوم، پردیس های دانشگاهی، پیام نور، پژوهش محور و… در مقطع دکتری، صرفاٌ از طریق این آیین‌نامه صورت می‌گیرد.

براساس گزارش ایسنا، ثبت نام برای آزمون ورودی دوره دکتری Ph.D (نیمه متمرکز) سال ۹۴ در روزهای ۱۶ تا ۲۳ آذرماه سال از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی http://sanjesh.org انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=146585

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر